مجله تاپ‌ناز‌

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ازدواج

ویزای ازدواج نوعی ویزا برای مهاجرت کردن به دیگر کشورها است. افرادی که با اتباع دیگر کشورها وارد رابطه احساسی می شوند و زندگی مشترک تسکیل می دهند، برای اینکه زندگی مشترک را آغاز کنند، می توانند به کشور همسر خود بروند و در آنجا اقامت کنند. این نوع ویزا شرایطی خاص دارد که در ادامه توصیح می دهیم.

مهاجرت کردن دارای روش های گوناگونی است و یکی از شیوه های مهاجرتی در نقتط مختلف از دنیا، مهاجرت از طریق ازدواج با اتباع آن کشور است. در صورتی که شما با فردی در استرالیا ازدواج کنید می توانید به عنوان شهروند این کشور پذیرفته شوید و با دریافت کردن ویزای ازدواج، جواز سفر و مهاجرت را به این کشور به دست آورید.

ازدواج با قومیت های مختلف در نقاط دنیا امکان پذیر است و موضوعی غیر قابل اجتناب است زمانی که ازدواج با دو قومیت گوناگون شکل می گیرد، زوج برای اسکان و تشکیل دادن زندگی خود باید مقصدی را در نظر بگیرند و با توجه به اینکه ردیافت این نوع از ویزاها تقریبا راحت است، آنها می توانند پس از گذشت دو سال از زندگی مشترک خود به راجتی اقامت کشور مورد نظر را بگیرند. با توجه به اینکه برای دریافت این دسته از ویزاها متقاضیان باید دارای شرایط باشند هر یک از دولت ها شرایط آنها را بررسی می کنند و در صورت تایید از سوی سفارتخانه می توانند مهاجرت نمایند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ازدواج

درباره ویزای ازدواج

هر یک از دولت ها در زمینه پذیرش مهاجران می توانند شرایط خاص و ویژه ای داشته باشند. در زمینه مهاجرت از طریق ازدواج هم هر کدام از دولت ها شرایط ویژه ای دارند و وضع قوانین آنها در این زمینه مختلف است.

این نوع از ویزا به شما اجازه ورود به کشور همسر را می دهد و در بعضی از مواد کشورها می توانند ویزای نامزدی ارائه دهند، این نوع از ویزا در صورتی که شما رابطه احساسی داشته باشید و شما می توانید با ویزای نامزدی وارد کشور اتباع گردید. این نوع از ویزا شرایط ویژه ای دارد و بر خلاف تصور اغلب افراد سختی های مخصوص به خودش را دارد شاید خیلی از افراد تصور کنند با ارائه دادن سند می توانند این موضوع را اثبات کنند و ویزای آن کشور را بگیرند در صورتی که ارائه دادن سند تنها بخشی از ویزای ازدواج است.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا:

همان طور که در بالا گفتیم این نوع از ویزا شرایط ویژه ای دارد و بر خلاق تصور تنها با ارائه دادن سند نمی تواند این ویزا را دریافت کنید این مدرک جزیی و پیش پا افتاده است، همچنین مدارک دیگری برای سفارتخانه باید ارائه دهید که در ادامه به این مدارک اشاره می کنیم.

 

دسته اول:

مدارک دسته اول شامل مدارکی می باشند که برای احراز هویت استفاده می شود و شما باید اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی و سند نامزدی خود را ارائه کنید، کارت اقامت و دیگر مدارک مشابه هم باید به سفارتخانه ارائه گردد که شما می توانید با ورود به سایت و یا مراجعه به سفارتخانه مدارک مورد نیاز برای تقاضا را بپرسید.

 

دسته دوم:

دسته دوم از مدارک برای دریافت کردن این ویزا، مدارک مالی است که می تواند نشان دهنده تمکن مالی برای زندگی در خارج از کشور خودتان باشد و در بعضی از موارد حساب مالی فرد اتباع و متقاضی مورد بررسی قرار می گیرد تا تمکن مالی آنها در نظر گرفته شود. مواردی که بررسی می شود شامل حساب بانکی، سند ملکی، فیش حقوقی و … است که این موارد با در نظر گرفتن شرایط ویژه هر کدام از متقاضان در نظر گرفته می شود.

 

دسته سوم:

اما دسته سوم از مدارک لازم در این مورد، مدارکی است که نشان دهنده واقعیت ازدواج است و این مدارک بسیار مهم هستند و سفارتخانه های تمام کشورها به آنها اهمیت می دهند. این مدارک نشان دهده حقیقی بودن ازدواج شما است زیرا در سال های اخیر ازدواج های سوری زیادی برای گرفتن اقامت در کشورهای دیگر انجام گرفت است و یکی از مهمترین پیش فرض هایی که از سوی هر سفارتخانه ای می تواند مورد توجه قرار بگیرد این است که ازدواج سوری نباشد.

برای اثبات کردن این امر شما باید نحوه آشنایی با همسر را بیان کنید و سرگذشتی را که داشته اید را تعریف کنید. همچنین از شما پرسیده می شود که چند سال با یکدیگر ارتباط داشته اید. شما باید به شکل لحظه به لحظه این رابطه را اثبات کنید. مدارکی در این زمینه وجود دارند که می تواند صحت رابطه شما را تایید کند شناسنامه عکس دار، لحظات مشترک، ثبت سفرها، رکورد تماس ها و … می باشد که از سوی سفارتخانه مورد بررسی قرار می گیرند.

مراجعه شما باید از طریق فرد متقاضی صورت بگیرد که در کشور مبدا قصد دارد به کشور مقصد مهاجرت کند او باید در کشور خود به سفارتخانه کشور مقصد برود و مدارک مورد نیاز را در آن سفارتخانه ارائه دهد بنابراین تمام این مراحل  توسط کسی که می خواهد با همسر اتباع خود به کشور او مهاجرت کند انجام می شود.

ویزای ازدواج برای کشورهای مختلفی در دنیا وجود دارد و شما زمانی که با اتباع یک کشور دیگر ازدواج کنید می توانید ویزای کشوری همسرتان در آن است را دریافت نمایید شما برای اینکه راحت تر ویزای خودتان را دریافت کنید باید به دفاتر مشاور حقوقی مراجعه کنید این دفاتر می توانند راهنمایی های لازم در این زمینه را برای شما انجام دهند.

نحوه گرفتن ویزای اندونزی و شرایط گرفتن ویزای کانادا نیز به همین منوال می باشد و شما در صورتی که همسر اتباع کانادا یا اندونزی دارید می توانید از طریق همسرتان برای مهاجرت اقدام نمایید و به این کشورها مهاجرت کنید.

به عنوان مثال دریافت ویزای استرالیا از این طریق دارای شرایط خاصی است افرادی که از این طریق اقدام به مهاجرت می کنند باید نامزدی آن ها انجام شده باشد و لزوما در کشور استرالیا نیز نباشد همچنین فرد باید به مدت ۹ ماه همسر خود را تحت تامین مالی قرار دهد پروسه زمانی دریافت این نوع از ویزا در این کشور ۳ تا ۶ ماه می باشد که در این مدت مدارک آن ها مورد بررسی قرار می گیرد. این کشور نیز یکی از کشورهای مهاجرپذیر دنیا است که متقاضیان زادی دارد و می توانید از این طریق برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید.

مطالب مشابه را ببینید!