مجله تاپ‌ناز‌

مدل اتاق گیمینگ + اصول طراحی اتاق گیمینگ (بازی) شیک و زیبا

مدل اتاق گیمینگ باید طوری طراحی شود که با سلیقه شما همخوانی داشته باشد و بسیار پر انرژی باشد. در طراحی اتاق بازی Gaming فاکتورهای مختلفی مانند میزان روشنایی، ال سی دی، وسایل صوتی مناسب و … را باید مورد توجه قرار داد.

طراحی اتاق گیمینگ، می تواند بنا بر سلیقه شما انجام گیرد. در این مورد باید نکاتی خاص را مد نظر داشته باشید که در ادامه توضیح داده ایم.

برای طراحی اتاق گیمینگ

خیلی از علاقمندان به بازی های ویدیویی مایل هستند که در دکوراسیون منزل خود فضایی برای انجام بازی در اختیار داشته باشند، حالا برای طراحی چنین فضایی لازم نیست هزینه های زیادی کنید و با رعایت بعضی از نکات ساده می توانید این مکان را فراهم کنید.

مدل اتاق گیمینگ

ایجاد مکان مناسب برای گیمینگ و وسایل مورد نیاز آن

در ابتدا باید یک اتاق مناسب برای گیمینگ یا یک فضای مجزا در نظر بگیرید. می توانید اتاق شخصی خود را استفاده کنید و البته هر چه فضا بزرگتر باشد، شما فضایی بزرگتر برای نورپردازی، چیدمان وسایل بازی و به طور کلی طراحی اتاق در اختیار دارید.

تلویزیون یکی از مهمترین وسایل در دکوراسیون اتاق گیمینگ است، حالا هر چه اندازه آن بزرگتر باشد، بهتر است. به طور کلی تلویزیون 32 اینچی می تواند بهترین گزینه برای این کار باشد، هر چند که تلویزیون با صفحه نمایش 5 اینچ یا حتی بزرگتر برای افرادی که توان مالی بالایی دارند، می تواند پیشنهاد جالبی باشد.

مدل اتاق گیمینگ

پس از اینکه بهترین فضا را پیدا کردید و ال سی را انتخاب کردید، نوبت به تهیه یک مبل راحتی، کاناپه برای قرار دادن در اتاق گیم است که برای این کار می توانید از صندلی مخصوص گیمینگ و یا هر وسیله دیگری مشابه آن هم استفاده کنید. مهمترین نکته در انتخاب مبل یا کاناپه علاوه بر راحت بودن آن، تعداد افرادی است که از این فضا استفاده می کنند. می توانید آن را برای گیمینگ انفرادی و هم دسته جمعی طراحی کنید.

مدل اتاق گیمینگ

در اتاق گیمینگ می توانید وسایل دیگری مانند سیستم صوتی سوراند، سیستم گیمینگ مجزا، اینترنت پرسرعت، پوستر بازی های معروف رایانه ای، پنکه و کولر، یخچال و میز قهوه اشاره کرد که استفاده از آنها در دکوراسیون اتاق گیمینگ برای بالا بردن کیفیت تجربه گیمینگ تاثیر زیادی دارد.

مدل اتاق گیمینگ

 کتابخانه در فضای گیمینگ طراحی کنید

یک مکان مشخص را به کتابخانه اختصاص دهید و نورپردازی را به بهترین شکل انجام دهید. کتابخانه جلوه زیبایی در اتاق گیمینگ دارد و این امکان را به شما می دهد که به بازی های مختلف دسترسی داشته باشید.

در صورتی که مشکل مالی ندارید، می توانید برای طراحی اتاق بازی خود، کیفیت وسایل صوتی و تصویری را بالا ببرید، زیرا صفحه نمایش بزرگ می تواند توجه افرادی که به اتاق گیم وارد می شوند را جلب کند، استفاده از اسپیکرهایی در اندازه های مختلف در کنار صفحه نمایش هم می تواند باعث زیبایی بیشتر شود. در هنگام استفاده از صفحه نمایشگر بزرگ باید به کیفیت نورپردازی و راحتی چشم ها هم توجه ویژه داشته باشید که در این صورت بهتر است از چند نور تاکیدی برای نورپردازی اتاق کمک بگیرید. به این نکته باید توجه داشته باشید که در اتاق گیم مینیمال، منبع اصلی نور به هنگام بازی کردن باید از طریق صفحه نمایش باشد.

مدل اتاق گیمینگ

اتاق گیمینگ متمرکز طراحی کنید

همانگونه که در عکس بالا میبینید، اتاق طوری طراحی شده که توجه ها را به سمت مرکز یعنی صفحه نمایش متمرکز کند، سه عدد اسپیکر در پایین و اطراف تلویزیون با اسپیکرهایی که از سقف آویزان هستند، ترکیب شده و صدای پر قدرتی را تولید می کنند، همچنین زاویه های دیوارهای اتاق با قرار دادن وسایل مختلف در فضای داخلی اتاق به حالت نیمکره در آمده است و رنگ مشکی مبلمان و وسایل دیگر در برابر رنگ روشن دیوار و اجزای دکور اتاق، فضای دلنشینی ایجاد می کند.

مدل اتاق گیمینگ

استفاده از نورهای تاکیدی برای طراحی اتاق

اگر از اتاق کوچک برای گیمینگ استفاده می کنید، باید نور پس زمینه آن مناسب باشد تا در موقع تماشا به صفحه نمایشگر چشم های شما اذیت نشود و دچار آسیب نشود، از این رو نورهایی که در سقف تعبیه شده با نور موجود در گوشه های قفسه ها می تواند علاوه بر روشن کردن اتاق، توجه بازیکرن را از کنش اصلی موجود در صفحه نمایش پرت نکند. به کار بردن وسایلی که رنگ تیره و رنگ های مات دارند باعث می شود تا تاکید اصلی روی صفحه نمایشگر باقی بماند. استفاده از یک مبل راحتی و میز کنار آن امکان نشستن مکان مناسب برای بازیکرن را در اختیار او قرار می دهید.

مدل اتاق گیمینگ

مطالب مشابه را ببینید!