مجله تاپ‌ناز‌

مدل راه پله حیاط + تصاویر انداع مدل های راه پله با متریال مختلف

در این مطلب تصاویر انواع مدل راه پله حیاط با متریال و مواد مختلف را مشاهده می کنید. این مدل های پله بسیار شیک هستند و البته زیبایی و دوام هم دارند. در طراحی پله باید به ایمنی آن هم بسیار توجه شود. راه پله های متفاوت با تنوع زیاد در اندازه و ابعاد، طرح و مدل، رنگ و جنس در حیاط منازل ایجاد می شوند. پیش از اجرای پروژه بهتر است انواع مدل راه پله را ببینید و ایده بگیرید.

انواع مدل راه پله حیاط

در طراحی داخلی شاهد طراحی های زیبا و چشمگیر با انواع مدل های راه پله با متریال و مدل های گوناگون بوده اید. برای جابجایی و انتقال از سطح یک طبقه به سطح طبقه دیگر به راه پله نیاز است. برای مرتبط سازی سطح خانه با حیاط هم و یا به بیانی انتقال و جابجایی از سطح منزل به سطح حیاط به راه پله نیاز است. مدل راه پله حیاط تنوع زیادی در جنس، طرح و مدل دارد که در ادامه انواع این مدل ها را به شما معرف می کنیم.

مدل راه پله حیاط

مدل راه پله حیاط

با برنامه ریزی و ساحت راه پله در حیاط می توانید بخش داخلی منزل را به صورت شیکی به محیط باز حیاط ربط دهید. نکته ای که مهم است استفاده از متریال مناسب مانند سنگ، فلز، چوب، شیشه، آجر، سیمان و حتی بتن اکسوز می باشد. بتن اکسوز بسیار مورد توجه سازندگان قرار می گیرد. اگر برای شما دوام و عمر بالا مهم است می توانید از انواع سنگ در ساخت راه پله استفاده کنید.

مدل راه پله حیاط

مدل های راه پله حیاط شامل راه پله حیاط ساده، فرفوژه، گرد، پله حیاط مرتبط به ایوان، پله حیاط مرتبط به منزل و پله حیاط ویلایی می باشد و متریال کاربردی راه پله حیاط هم دارای انواع مختلفی مانند سنگی، آجری، سیمانی، چوبی، آلومینیومی و بتنی است.

۱- پله سنگی

سنگ بسیار با دوام و مقاوم است که در کنار این دوام زیبایی و شیک بودن خاصی هم دارد. وقتی که قصد دارید برای نمای بیرونی منزل خود یعنی بخش حیاط راه پله ای انتخاب کنید، پیشنهاد اولیه ممکن است که سنگ باشد. پله های سنگی برای استفاده در محیط بیرون از منزل از سنگ طبیعی ساخته شده و متشکل از سه نوع زیر است:

۱- پله های سنگ سخت ۲- پله های سنگ فرشی ۳- پله های سنگی با حاشیه یا کناره. هر یک از این سه نوع پله اغلب از سنگهای اره و یا شکسته با لایه ای سطحی چکش خور و یا همچنین غلاف تهیه می گردند. دلیل این اعمال نیز مانع شدن از سر و لغزنده بودن است.

مدل راه پله حیاط

۲- پله چوبی

در گذشته بیشتر از سنگ و چوب استفاده می شود. استفاده از سنگ و چوب در ساخت راه پله فضایی قدیمی و کلاسیک ایجاد می کند. زیبایی و شیک بودن، مقرون به صرفه بودن و ساخت آسان آن در ابعاد و اندازه های گوناگون یکی دیگر از مزایای این جنس پله به شمار می رود. ولی از لحاظ دوام و ماندگاری کمتر است و برای افزایش آن می توان از لایه ای محافظت کننده در مقابل تغییر جوی ایجاد کنید.

مدل راه پله حیاط

مدل راه پله حیاط

۳- پله فلزی

پله فلزی گونه ای دیگر از راه پله است که دارای دوام و طول عمر زیاد، قیمتی مناسب است. در کنار این ها زیبایی و شیک بودن خوبی هم دارند که بسته به طرح، مدل و جنس انتخاب شده متفاوت است.

مدل راه پله حیاط

۴- پله فلزی ساده

چنانچه برای حیاط منزل ویلایی خود قصد انتخاب یک پله را دارید، پیشنهاد می کنیم که از پله های ساده  از پله های فلزی ساده استفاده کنید. اگر محیط مد نظر دارای رفت و آمد زیاد و انتقال لوازم است بهتر است از مدل پله ساده فلزی دو طرفه استفاده کنید.

مدل راه پله حیاط

۵- پله فلزی گرد

پله فلزی گرد جزو محبوب ترین پله های حیاط است که مشمول مزایایی مانند متنوع بودن در طرح ها، مقرون به صرفه بودن، اجرای سریع بودن آن است.

مدل راه پله حیاط

۶- پله فلزی فرفوژه

این نوع از پله های فلزی بیشتر برای طراحی و اجرای پله ها استفاده می شود. فلزهای فرفوژه برای تزیین و زیباسازی پله ها استفاده می شود. این نوع پله ها دارای دوام بالا و قیمت مناسبی است.

مدل راه پله حیاط

۷- پله آلومینیومی

برای استفاده کردن از پله در نمای بیرونی ساختمانی می توان از ایده های مختلف بهره برد. در بخش جنس های کاربردی مناسب پله هایی با فلز آلومینیوم است که نصب آنها در کمترین زمان و با کمترین هزینه انجام می شود. در ادامه بیان مزایای آن باید گفت که سبک است و در مقابل تغییرات جوی دوام بالایی دارند. می توانید این نوع پله ها را به شکل مارپیچ اجرا کنید.

مدل راه پله حیاط

۸- پله آجری

یکی دیگر از مواد مناسب برای ساخت پله، آجر است. پله های آجری ظاهری شیک و زیبا دارند و با هر نوع آب و هوایی سازگار هستند و در ابعاد گوناگون و متفاوت به کار می روند.

مدل راه پله حیاط

۹- پله بتنی

بتن یکی از متریال های محبوب است که در پله و راه پله ها استفاه می شود و رنگ خنثی دارد و با انواع طراحی بیرونی منزل سازگاری دارد. دوام و مقاومت بالا از دیگر ویژگی های این نوع پله ها می باشد.

مدل راه پله حیاط

نورپردازی راه پله ها

بعد از پایان رسیدن مبحث انتخاب متریال مناسب و ساحت راه پله، نوبت به تزیین و نورپردازی آن است. نورپردازی در این زمینه از دو نظر دارای اهمیت است.

۱- اینکه موجب زیبایی بیشتر و افزودن جذابیت به آن می شود. ۲- موجب روشنایی بخشی و افزایش میزان امنیت و ایمنی می گردد.

 

مدل راه پله حیاط مدل راه پله حیاط مدل راه پله حیاط مدل راه پله حیاط مدل راه پله حیاط مدل راه پله حیاط مدل راه پله حیاط مدل راه پله حیاط مدل راه پله حیاط مدل راه پله حیاط مدل راه پله حیاط مدل راه پله حیاط مدل راه پله حیاط مدل راه پله حیاط مدل راه پله حیاط مدل راه پله حیاط مدل راه پله حیاط مدل راه پله حیاط مدل راه پله حیاط مدل راه پله حیاط

 

 

مطالب مشابه را ببینید!