مجله تاپ‌ناز‌

چه مدل عینک آفتابی به فرم صورتم می ‌آید؟

چه مدل عینک آفتابی به فرم صورتم می ‌آید؟

اگرچه خیلی اوقات افراد بدون بررسی قبلی انواع عینک‌های آفتابی را امتحان و یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنند؛ ولی باید بدانید در صورتی که عینک آفتابی مردانه یا زنانه ای که خریداری شده مناسب فرم صورت شما نباشد، نمی‌توانید انتظار جلوه‌ای زیبا را از آن داشته باشید. در واقع انتخاب عینک آفتابی مناسب فرم صورت باعث می‌شود تا در هنگام استفاده، زیبایی صورت دو چندان شده و فرم عینک با صورت شما تطابق داشته باشد. در نهایت جلوه خواص و زیبایی را از صورت شما به نمایش می‌گذارد.

 

در این مقاله قصد داریم به بررسی عینک آفتابی برای صورت گرد، عینک آفتابی برای صورت کشیده و همچنین انتخاب عینک آفتابی برای فرم صورت بیضی بپردازیم و به طور کامل انواع عینک ‌های مناسب برای هر فرم صورت را به شما معرفی کنیم.

 

عینک‌های آفتابی مناسب صورت‌های گرد:

انتخاب عینک آفتابی برای افرادی که صورت گرد دارند حائز اهمیت است؛ چرا که افرادی با فرم صورت گرد باید عینک آفتابی مناسبی را مورد استفاده قرار دهند که علاوه بر داشتن جلوه زیبا، باعث شود تا فرم صورت تا حدودی باریک­تر و جذاب‌تر شود. در ادامه به طور کامل انواع فریم‌های عینک آفتابی برای صورت گرد را مورد بررسی و واکاوی قرار می‌دهیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم که مقاله راهنمای خرید عینک آفتابی مردانه و خرید عینک آفتابی زنانه را نیز مطالعه کنید.

فریم ‌های مربعی:

به طور کلی فریم‌های مربعی و مستطیلی برای صورت‌های گرد بسیار مناسب هستند. این فریم­ها به دلیل پهنی بیشتر نسبت به صورت باعث می‌شوند تا چهره متوازن شود و به همین خاطر فرم صورت باریک و جذاب به نظر می‌رسد.

فرم‌های مربعی و همچنین مستطیلی به دلیل تراز کردن میزان گردی صورت، زیبایی چهره افراد را دوچندان می‌کنند و می‌توانند مناسب‌ترین گزینه برای استفاده باشند.

فریم ‌های دارای پد بینی:

معمولاً افرادی با صورت گرد، دارای گونه‌های برجسته و دماغی صاف هستند و به همین خاطر استفاده از فریم‌هایی که دارای پد بینی باشند، می‌توانند میزان پهنی گونه‌ها را کاهش دهند و با برقراری توازن در صورت کاملاً بر چهره بنشینند.

همچنین این نوع فریم‌ها باعث تراز شدن بینی‌های پهن نیز می‌شوند و به این صورت بینی افراد کوچک‌تر به نظر می‌رسد که تأثیر بسزایی بر زیبایی چهره دارد. در نتیجه فریم‌های پد دار در هنگام انتخاب عینک آفتابی مناسب فرم صورت می‌توانند مورد مناسبی باشند.

 

عینک های گربه ای:

به عنوان یک عینک آفتابی برای صورت گرد باید به فریم‌های گربه‌ای اشاره کنیم که تأثیر زیادی بر زیبایی چهره افرادی با این فرم صورت دارند. فریم‌های گربه­ای به دلیل کشیدگی و قوس رو به بالای خود باعث می‌شوند تا صورت افراد باریک‌تر و کشیده‌تر به نظر برسد و از گردی صورت می‌کاهند. در واقع تفاوت اصلی این فریم‌ها با فریم‌های مربعی و مستطیلی در کامل کردن گردی صورت است. در واقع فریم گربه‌ای باعث باریک شدن صورت نمی‌شود و بالعکس، میزان گردی آن را تنظیم می‌کند و همین مورد باعث افزایش زیبایی چهره در هنگام استفاده خواهد شد.

چه مدل عینک آفتابی به فرم صورتم می ‌آید؟

فریم‌ های نصفه:

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای افرادی با صورت گرد، استفاده از فریم‌های نصفه است. این نوع فریم‌ها نیز همانند مدل‌های مستطیلی و مربعی به دلیل میزان روشنایی بیشتر در قسمت پایینی شیشه، فرم صورت را متعادل می‌کنند و جلوه‌ای باریک و استخوانی به چهره افراد می‌دهند.

 

عینک‌ های خلبانی:

در هنگام انتخاب عینک آفتابی مناسب فرم صورت، این افراد می‌توانند از عینک­های خلبانی مربعی نیز استفاده کنند. اگرچه عینک خلبانی همچنان طرف‌داران بسیار زیادی دارند؛ ولی باید بدانید که افرادی با صورت گرد ترجیحاً باید از مدل‌های مربعی این نوع فریم­ها استفاده کنند تا جلوه زیباتری در صورت آنها داشته باشد.

فریم‌ های اور سایز:

همان‌طور که در موارد قبلی به آن شرکت کردیم، فریم‌هایی که عرض آن‌ها از صورت افراد بیشتر باشد بر چهره‌های گرد می‌نشینند و در عین حال صورت را تراز و متوازن می‌کنند. در نتیجه هنگام انتخاب عینک آفتابی برای صورت گرد می‌توانید از هر گونه فریمی که اورسایز و ضخیم باشد استفاده کنید.

 

فریم D شکل:

به طور کلی عینک‌هایی که قسمت بالایی آنها صاف و قسمت پایینی آن‌ها منحنی باشد، انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی با صورت گرد هستند. این‌گونه فریم‌ها باعث پر شدن صورت و در نتیجه ایجاد تعادل در چهره می‌شوند. پس استفاده از فریم‌های دی شکل نیز در هنگام انتخاب عینک آفتابی مناسب فرم صورت گرد می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

 

عینک ‌های آفتابی مناسب صورت ‌های کشیده

 

تا اینجا به طور مفصل درباره عینک و فریم‌های مناسب برای افرادی با صورت گرد و به طور کلی راهنمای خرید عینک صحبت کردیم. در ادامه انواع فریم‌های مناسب برای افرادی با صورت کشیده را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

فریم‌ های گربه ‌ای:

در هنگام انتخاب عینک آفتابی برای صورت کشیده می‌توانید فرم‌های گربه‌ای را در اولویت اصلی خود قرار دهید. همانند صورت‌های گرد، فریم‌های گربه‌ای برای صورت‌های کشیده نیز بسیار مناسب می‌باشند. به طور کلی افرادی که دارای فرم صورت کشیده، باید سعی کنند تا عینک آفتابی را انتخاب کنند که علاوه بر تطابق و متوازن کردن صورت، میزان طول صورت را نیز کاهش دهد تا زیبایی چهره دوچندان شود.

چه مدل عینک آفتابی به فرم صورتم می ‌آید؟

فریم چهار گوش:

همانند صورت‌های گرد، فریم‌های مستطیلی و مربعی شکل بسیار مناسب افرادی با صورت کشیده هستند. در هنگام انتخاب “عینک آفتابی برای صورت کشیده” حتماً سعی کنید تا از فریم‌های ضخیم و پهن که ترجیحاً اورسایز هستند استفاده کنید. با این کار باریکی صورت جلوه بهتری خواهد داشت و عینک بر روی چهره نمایان‌تر خواهد بود.

 

 

فریم ‌های گرد:

استفاده از فریم‌های گرد نیز برای افرادی با صورت کشیده بسیار گزینه مناسبی می‌باشد. می‌توانیم بگوییم که این نوع فریم‌ها بهترین گزینه برای افرادی با صورت کشیده هستند و کاملاً به چهره آن‌ها می‌آیند. افرادی که دارای فرم کشیده هستند، نیازی نیست نگران متوازن و تراز شدن گردی صورت باشند و به همین خاطر می‌توانند از انواع فریم‌های گرد استفاده کنند.

عینک‌ های آفتابی مناسب صورت ‌های بیضی:

می‌توانیم بگوییم که افرادی با فرم صورت بیضی شکل بازه انتخابی بسیار بیشتری در هنگام خرید عینک آفتابی برای صورت کشیده نسبت به دو فرم قبلی دارند که در ادامه به صورت یک به یک هر مورد را بررسی می‌کنیم.

 

راهنمای خرید عینک آفتابی زنانه

انواع فریم‌های مختلف شامل موارد زیر است.

چه مدل عینک آفتابی به فرم صورتم می ‌آید؟

فریم‌ های چهارگوش:

همانند موارد قبلی فریم‌های چهارگوش مستطیلی و مربعی برای افرادی با صورت بیضی شکل هم بسیار مناسب هستند. به صورت کلی می‌توانیم بگوییم تقریباً همه افراد با هر نوع فرم صورتی می‌توانند از این نوع فریم‌ها استفاده کرده و جلوه زیبایی به صورت خود بدهند. افرادی با صورت بیضی شکل بهتر است از فریم‌های چهارگوش ضخیم و اورسایز استفاده کنند. چرا که این فریم‌ها با منحرف کردن چشم بیننده در امتداد افقی باعث می­شوند تا میزان بیضی بودن صورت کمتر به نظر برسد.

همچنین در بین فریم‌های چهارگوش، آن دسته از عینک‌هایی که دارای بخش ضخیمی در قسمت بالایی خود بوده که به اصطلاح ابرودار نامیده می‌شوند نیز برای استفاده افرادی با صورت بیضی شکل نیز مناسب هستند که می‌توانید به عنوان عینک آفتابی برای صورت کشیده روی آن‌ها حساب کنید.

 

فریم گرد:

در هنگام انتخاب عینک آفتابی مناسب فرم صورت بیضی، فریم گرد نیز گزینه مناسبی برای استفاده است و با ایجاد تعادل در صورت افراد، به چهره زیبایی بیشتری می‌بخشد.

مطالب مشابه را ببینید!