مجله تاپ‌ناز‌

مدل میز ناهارخوری گرد شیک ؛ انواع مدل های مدرن و کلاسیک

مدل میز ناهارخوری گرد

میز ناهارخوری یکی انتخابی مناسب برای فضاهای کوچک آپارتمان و خانه های امروزی است و در انواع مدل کلاسیک و مدرن عرضه می شود که دارای مدل های استیل، کلاسیک، مدرن، چهار نفره، دو نفره و … هستند.

میز ناهارخوری یکی از ملزومات خانه های امروزی است که با توجه به کوچک بودن آپارتمان ها و خانه های امروزی، باید در انتخاب آن دقت کرد. اگ میز ناهارخوری را متناسب با فضا و هماهنگ با دیگر وسایل منزل خود انتخاب نکنید، فضای زیادی را از دست می دهد و تناسب بین وسایل و دکوراسیون منزل شما به هم می ریزید. در این بخش ایده هایی برای میز ناهارخوری گرد و بررسی مدل های مختلف آن را آماده کرده ایم که پس از مشاهده این مطلب می توانید انتخابی صحیح داشته باشید.

میز ناهارخوری گرد یکی از انتخاب‌های مناسب برای فضا‌های آپارتمانی و خانه‌های کوچک امروزی است، که در مدل‌های استیل و کلاسیک، مدرن، تاشو، دونفره، چهارنفره و … طراحی می‌شود. در ادامه به شما می گوییم که میز گرد بهتر سات یا مستطیل و اطلاعات ضروری را می خوانید.

میز ناهارخوری گرد کلاسیک و استیل با مدل های متنوع

میزهای استیل و کلااسیک از جمله مدل های پرطرفدار میان خانواده های ایرانی هستند. اگر قصد خرید این نوع میز ناهارخوری را دارید، به شما توصیه می کنیم که میز خود را از میان مدل های تک پایه انتخاب کنید، زیر این مدل ها فضای بیشتری برای قرار گرفتن پای شما در موقع نشستن سر میز ایجاد می کند.

مدل میز ناهارخوری گرد

میز‌های ناهارخوری مدرن

از جمله مدل های جدیدی که متخصصان توصیه می کنند، میزهای شیشه ای با پایه فلزی هستند که بیشتر برای چیدمان و سبک مینیمالیستی می باشند. در سال 2019 استفاده از صندلی های بدون رنگ یا شیشه ای هم یکی از دیگر توصیه های متخصصان طراحی و چیدمان می باشد.

table 3

میز‌های تاشو و کم جا

این مدل ها هم برای فضاهای کوچک طراحی شده اند و ابعاد آنها تغییر می کند. در این بخش مدل هایی از این میزهای زیبا را هم مشاهده می کنید.

مدل میز ناهارخوری گرد

ابعاد استاندارد میز ناهارخوری

می توانید به راحتی با توجه به فضایی که برای میز ناهارخوری در اختیارتان است و ابعادی که در ادامه به شما ارائه می کنیم، برای انتخاب میز ناهارخوری مناسب با فضای خانه خود اقدام کنید.

به صورت استاندارد میز ناهارخوری باید طوری انتخاب شود تا ظروف غذای افراد سر میز براحتی روی آن جا بگیرد و افراد فضای کافی برای غذا خوردن، نشستن و برخواستن از سر میز را داشته باشند.

برای یک میز 4 نفره حداقل عرض یا قطر میز باید 90 سانتی متر باشد که این مقدار با افزایش ظرفیقت میز افزایش پیدا می کند.

به صورت کلی می توان گفت که ابعاد میز ناهارخوری باید طوری انتخاب شود که برای هر نفر حداقل محیطی معادل 60 سانتی متر ایجاد شود. فاصله میز ناهارخوری از دیوارها و دیگر وسایل هم باید 100 تا 120 سانتی متر باشد تا مشکلی برای استفاده از میز نداشته باشید.

مدل میز ناهارخوری گرد

میز ناهارخوری گرد بخریم یا مستطیل؟

مدل و شکل میز ناهارخوری باید با توجه به فضای محیط انتخاب شود ولی بر طبق یک قائده کلی میزهای گرد فضای کمتری نسبت به میزهای مستطیل خود اشغال می کنند. پس می توان گفت که میز گرد می تواند انتخاب مناسب تری برای فضاهای کوچک آپارتمانی باشند؛ البته باید در موقع انتخاب میزهای گرد به این 2 نکته توجه کنید:

مدل و شکل میزناهارخوری باید با توجه به فضای محیط تعیین شود، اما بر طبق یک قائده کلی میز‌های گرد فضای کمتری را نسبت به میز‌های مستطیلی مشابه خود اشغال می‌کنند. پس می‌توان گفت که میز‌های گرد می‌توانند انتخاب مناسب‌تری برای فضا‌های کوچک آپارتمانی باشند؛ البته باید در هنگام انتخاب میز‌های گرد به ۲ نکته زیر توجه کنید:
۱- اگر میز ناهارخوری ۸ نفره یا بیشتر مورد نیاز شماست، بهتر است به سراغ میز‌های مستطیلی بروید، چون با افزایش ابعاد میز‌های گرد دسترسی افراد به غذا‌های وسط میز سخت می‌شود و این موضوع پذیرایی را برای شما مشکل خواهد کرد.
۲- در صورتی که فضایی که می‌خواهید میز را در آن قرار دهید به طور خاص مربعی شکل (طول و عرض تقریبا برابر) و یا مستطیلی با طول زیاد (مستطیل دراز) است بهتر است شکل میز شما از شکل فضا تبعت کند، یعنی برای فضای مربعی میز مربعی و برای فضای مستطیلی از میز مستطیلی استفاده کنید.
مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد مدل میز ناهارخوری گرد

مطالب مشابه را ببینید!