مجله تاپ‌ناز‌

مدل های جعبه گل + آموزش ساخت جعبه گل بسیار زیبا

در این بخش آموزش ساخت جعبه گل تزیینی را به صورت مرحله به مرحله و خیلی ساده توضیح می دهیم و می توانید مدل هایی از باکس گل در طرح های شیک و خاص را بسازید.

اگر مایل هستید برای مناسبت های مختلف مانند روز ولنتاین، روز تولد و … برای همسر و یا مخاطب خاص خود یک سوپرایز ایجاد کنید پس می توانید باکس گل را با هدیه ای که انتخاب کرده اید برای تقدیم به او در نظر بگیرید. باکس های گل برای هر فردی که دوستش دارید گزینه ای مناسب می باشد.

مدل جعبه گل تزیینی + آموزش ساخت در منزل

ساختن جعبه گل تزیینی مانند ساخت جعبه کادو و ساختن پاکت کادو و ساختن جعبه کادویی در منزل خیلی آسان ممکن است و می توانید یک باکس گل زیبای از جنس چوب، فلز، شیشه ای و … را در منزل بسازید.

مدل های جعبه گل

آموزش ساخت جعبه گل با چند مرحله آسان

براس ساختن جعبه گل بهتر است در ابتدا وسایل مورد نیاز را تهیه کنید و سپس اقدام به ساخت این وسیله کادوی زیبا کنید.

مدل های جعبه گل

وسایل مورد نیاز

برای ساخت جعبه نیاز به این وسایل دارید.

  • ربان
  • قیچی
  • گل های مورد علاقه
  • برگ های تزیینی
  • اسفنج مخصوص گل آرایی
  • جعبه گل
  • سلفون یا پلاستیک

مدل های جعبه گل

مراحل ساخت جعبه گل

۱. چند ساعت قبل از شروع کار اسفنج را در یک ظرف پر از آب قرار دهید تا اسفنج آب را به صورت کامل به خود جذب کند و سنگین شود. باید توجه داشته باشید که هر چه اسفنج جذاب بالاتری داشته باشد گل ها به مدت بیشتری آبرسانی می شوند.

مدل های جعبه گل

۲. سلفون را طوری در باکس قرار دهید که تمام قسمت ها را بپوشاند. باید توجه کنید که هدف از گذاشتن سلفون درون باکس این است که رطوبت را به دیواره و کف باکس نفوذ دهد و باکس از فرم اصلی خود خارج نشود.

۳. اسفنج را خیلی آرام در باکس قرار دهید به صورتی که درون باکس را به صورت کامل پر کند و علاوه بر این درون باکس جابجا نشود و سپس قسمت های اضافه سلفون را ببرید تا به صورت کامل در فضای باکس قرار بگیرد.

مدل های جعبه گل

۴. شاخه گل ها را به اندازه نصف ارتفاع باکس کوتاه کنید و برگ های اضافه آنها را جدا کنید. بهتر است حداقل 6 سانت از پایین ساقه گل بدون برگ باشد تا بتوانید ساقه ها را به راحتی در اسفنج فرو کنید.

۵. در این مرحله از ساخت جعبه تزیینی گل، برگ ها را به صورت یکنواخت در اسفنج فرو کنید و باکس گل را از دور ببینید تا برگ ها به صورت یکنواخت و قرینه در باکس قرار بگیرند سپس به کمک سلیقه شخصی خود کمی از گل ها و برگ های کنار باکس را پایین تر قرار دهید تا باکس شکل قارچی به خود بگیرد.

مدل های جعبه گل

۶. پس از ثرار دادن برگ ها در باکس نوبت به قرار دادن گل است. انتخاب نوع رنگ و گل ها سلیقه ای است. به شما پیشنهاد می کنیم از ترکیب رنگ هایی که در یک طیف هستند برای ساخت جعبه گل استفاده کنید و گل ها را طوری در باکس قرار دهید که تمام قسمت های آن به صورت یکنواخت پر شود.

۷. باکس گل را از فاصله دور ببینید. باید توجه داشته باشید که اسفنج از هیچ زاویه ای قابل دید نباشد و تمام گل و برگ های آن هم به صورت قرینه و یکنواخت در باکس قرار بگیرد.

۸. پس از اینکه چیدن گل ها درون جعبه به صورت دلخواه خود مطمئن شدید ربان را دور باکس بپیچید و آن را به صورت پاپیونی گره بزنید.

مدل های جعبه گل

نکات مهم برای ساخت باکس

۱. باکس گل را می تواند در انواع طرح مانند مربع، دایره، قلب، مخروطی و هرمی بسازید.

۲. جعبه ای که برای ساختن باکس گل در نظر می گیرید باید محکم باشد و می تواند جنس جعبه از چوب، فلز، شیشه ای، پلاستیک و … باشد.

۳. اگر برای ساخت باکس گل، جعبه ای را در دسترس ندارید می توانید جعبه مخصوص گل را از گلفروشی ها تهیه نمایید.

۴. اسفنج مخصوص گل آرایی را می توانید از گل فروشی یا بازار گل تهیه کنید.

مدل های جعبه گل

۵. باید توجه کنید که اسفنح گل آرایی مخصوص گل های طبیعی با اسفنج گل آرایی مخصوص گل های مصنوعی تفاوت دارد.

۶. گل و برگ هایی که در باکس قرار می دهید می تواند به شکل های مختلف باشد و برگ ها نقش پرکننده دارند و از خالی بودن فضای بین گل ها جلوگیری می کنند.

۷. اگر اندازه اسفناج از جعبه ای که انتخاب نموده اید بزرگ تر است قبل از قرار دادن آن در جعبه باید اسفناج را به کمک چاقو یا قیچی برش بزنید.

۸. در موقع قرار دادن اسفنج در جعبه باید آن را فشار ندهید زیرا سریع خرد می شود.

مدل های جعبه گل

مدل های جعبه گل تزیینی شیک و زیبا

دیزاین کردن گل های درون باکس با روش های مختلف انجام می گیرد و اگر شما تمایل دارید باکس گلی که برای هدیه دادن انتخاب می کنید خاص و متفاوت باشد. بهتر است که جعبه گل را به کمک گل های رز قرمز بسازید.

برای چیدن گل درون باکس ایده های زیادی وجود دارد و می توانید به کمک گل ها حرف اول اسم مخاطب خاص یا همسرتان را در جعبه طراحی کنید تا او را شگفت زده کنید. می توانید حرف دل یا احساسات خود را در جعبه گل به کمک قرار دادن حروف در کنار هم بیان کنید.

مدل های جعبه گل

باکس گل با گل های قرمز

مدل های جعبه گل

مدل جعبه گل زیبا با رز قرمز

مدل های جعبه گل

باکس گل تزیینی شیک برای هدیه دادن به همسر

مدل های جعبه گل

طرح باکس گل شیک

مدل های جعبه گل

جعبه گل تزیینی و زیبا با گل های زیبا

مدل های جعبه گل

باکس گل زیبا و تزیینی ساخته شده در منزل

مدل های جعبه گل

مدل جعبه گل شیک ساخته شده در خانه

مدل های جعبه گل

باکس گل شیک

اگر مایل هستید جعبه گل را در روز تولد هدیه دهید گل ها را طوری در باکس قرار دهید که نشان دهنده سن باشد. اگر مایل هستید باکس گل را به عنوان هدیه سالگرد ازدواج یا آشنایی به طرف مقابل خود بدهید می توانید تعداد سال هایی را که با هم در ارتباط بوده اید را به کمک گل های درون جعبه طراحی نمایید.

جعبه گل را می توانید به صورت درب دار و یا کشویی درست کنید و از این طریق بستری مناسب بین گل ها برای قرار دادن هدیه اصلی خود ایجاد کنید.

باکس های گل در انواع مختلف شیشه ای، چوبی و … موجود هستند که باکس های شیشه ای جذابیت زیادی دارند و می توانند هدیه ای لاکچری به حساب آیند.

مدل های جعبه گل

جعبه گل شیک زیبا

مدل های جعبه گل

باکس گل زیبا با گل های قرمز برای هدیه تولد

مدل های جعبه گل

باکس گل شیک و خاص برای هدیه دادن

مدل های جعبه گل

جعبه گل شیشه ای

مدل های جعبه گل

جعبه گل رز زیبا

مدل های جعبه گل

جعبه گل زیبا و خاص برای هدیه دادن به همسر

مدل های جعبه گل

طرح باکس گل زیبا

مطالب مشابه را ببینید!