مجله تاپ‌ناز‌

مدل پرده شید در طرح های مختلف برای نقاط مختلف منزل پذیرایی و اتاق خواب

مدل پرده شید نوع جدید از پرده می باشد که بتازگی بسیار استفاده می شود. پرده های شید از جنس های مختلفی مانند پنبه، ابریشم، کتان و الیاف طبیعی و مصنوعی تولید می شود. با تغییر پرده، دکوراسیون منزل شما متحول می شود و یکی از گزینه های اصلی دکوراسیون است.

اگر قصد دارید تغییر و تحول در منزل ایجاد کنید پس بهتر است به فکر تغییر پرده ها باشید. پرده شید به تازگی مد شده اند و دارای طرح های مختلف هستند و برای همه سلیقه ها مناسب هستند.

در این مطلب نمونه های شیک پرده شید را مشاهده می کنید که می توانید با توجه به سلیقه خود از این مدل ها ایده بگیرید و آنها را تهیه کنید.

مدل های جدید پرده شید

مناسب و طرح دار اتاق خواب

مدل پرده شید


مدل پرده روز و شب 

مدل پرده شید


 مدل پرده شیک و مدرن

مدل پرده شید


شید مناسب اتاق خواب 

مدل پرده شید


طرح مدرن

مدل پرده شید


ساده مناسب آشپزخانه

مدل پرده شید


 مدل طرح دار رنگ روشن

مدل پرده شید


مناسب سالن پذیرایی رنگ روشن

مدل پرده شید


شیک و زیبا مناسب سالن پذیرایی

مدل پرده شید


مناسب سالن پذیرایی

مدل پرده شید


مناسب آشپزخانه

مدل پرده شید


رنگی سالن پذیرایی

مدل پرده شید


مدل های طرح دار

مدل پرده شید


رنگ تیره آشپزخانه

مدل پرده شید


گل دار آشپزخانه

مدل پرده شید


مناسب اتاق کودک

مدل پرده شید


مناسب اتاق خواب

مدل پرده شید


مناسب عروسکی اتاق کودک

مدل پرده شید


مناسب سالن پذیرایی

مدل پرده شید


رنگ روشن آشپزخانه

مدل پرده شید

5 نکته برای انتخاب پرده

یکی کردن پنجره‌ها

اگر فضای بین دو پنجره زیاد نیست می‌توانید به جای جدا کردن پرده ها آنها را یکسره درست کنید. این کار باعث می شود خانه را عریض تر دیده شود.

استفاده از قابهای چوبی

برای پنجره های بلند از قاب های چوبی بالای پرده استفاده کنید و زمانی که پنجره‌ها کوتاه هستند، اصلا سراغ این ابزار خاص نروید.

حاشیه پایین پرده

معمولا در پنجره‌های کوتاه و معمولی از پرده‌هایی استفاده می‌کنند که حاشیه پایین‌شان تزیینات بیشتری دارد و نگاه بیننده به آن قسمت جلب می‌شود. سعی کنید پرده‌هایی انتخاب کنید که از بالا تا یک سوم پایانی ساده هستند و در یک سوم پایانی در قسمت پنجره های پایین، طرح‌دار می‌شوند و نقش و نگار دارند. در پنجره های بلند هم می توانید به جای تزیینات قسمت پایین پرده، قسمت بالای آن را با رنگ یا طرح خاصی تزیین کنید؛ این گونه بلندی پرده‌ها کمتر به نظر می‌رسد.

حتما از آستری استفاده کنید

نکته دیگر این است که درست است که معمولا آستری را برای جلوگیری از ورود تابش شدید نور خورشید و همچنین جلوگیری از اشراف همسایه‌ها‌ی روبه‌رویی به فضای داخل خانه‌، آویزان می‌کنند ولی یادتان باشد حتی اگر هیچ کدام از این مشکل‌ها را هم نداشته باشید‌، باید آستری بزنید‌. چرا که شب که هوای بیرون تاریک می‌شود‌، اگر زیر پرده تور یا حریر آستری سفید آویزان نکرده باشید‌، تیرگی فضای بیرون پرده را سایه‌دار می‌کند‌ و از زیبایی پرده‌ها می‌کاهد.

نصب دکور ها برروی دیوار

اگر نور فضای مورد نظرتان کم است ولی دوست دارید طرفین پرده محیط‌تان دکور با پارچه‌ای ضخیم هم بخورد‌، در صورتی که دو طرف پنجره دیوار خالی وجود دارد‌، ریل پرده را بزرگ‌تر نصب کرده و دکورها را در واقع روی دیوار نصب کنید تا فضایی از پنجره را اشغال نکرده و جلوی نور را نگیرند‌.

مطالب مشابه را ببینید!