مجله تاپ‌ناز‌

مدل کابینت لمی گلاس + مزایا و معایب این نوع کابینت زیبا

مدل کابینت لمی گلاس هم خانوده گلاس و پلی گلاس است و در مقایسه با آنها هم مزایای و هم معایبی دارد که باید مد نظر قرار داد. در این مطلب در مورد تفاوت های این کابینت ها و ویژگی های لمی گلاس آشنا می شوید.

کابینت لمی گلاس(لامی گلاس) نوعی از کابینت شیک و جدید در میان کالینت ها است که تنوع زیادی دارد. از لحاظ شکل ظاهری این نوع از کابینت ها بسیار شبیه به کابینت گلاس است، ولی مزایای بیشتر آن، دلیل ارجحیت پیدا کردن آن نسبت به کابینت های کلاس است. در ادامه ایده های شیک برای مدل کابینت لمی گلاس را مشاهده می کنید و اطلاعاتی در مورد این این نوع از کابینت را ارائه کرده ایم.

 

مدل کابینت لمی گلاس

با گذر زمان و پیشرفت زندگی در زمینه طراحی داخلی، به خصوص در بخش آشپزخانه، شاهد تنوع لوازم این بخش هم بوده ایم. کابینت ها بخشی از آشپزخانه هستند که دارای مدل، اشکال، رنگ، طرح و جنس های مختلف می باشند. زمانی بود که کابینت ملامینه، کلی حرف برای گفتن در فضای آشپزخانه داشت،  ولی با گذشت زمان این محبوبیت از دست رفت و سری های مختلف و مدل های مختلف محبوب شدند. مدل کابینت های پلی گلاس و لمی گلاس هم این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

 

مدل کابینت لمی گلاس

کابینت لمی گلاس چیست؟

این مدل از کابینت متعلق به کشور ترکیه است که زادگاه آن به حساب می آید. لمی گلاس با کابینت های گلاس و پلی گلاس هم گروه است و در عین مشابه بودن، کمی تفاوت هم دارد. لمی گلاس تقاضای شما برای داشتن آشپزخانه براق، روشن و همچنین شیک و جدید را عملی می کند، زیرا سطح رویی آنها درخشان و براق است.

MDF در کابینت ها به کار برده می شود و فقط به کارگیری روکش روی این ام دی اف ها است که متفاوت است. در مدل لمی گلاس نوعی روکش پلیمری روسط سطح ورقه های ام دی اف را می پوشاند. در واقع ویژگی های منحصر به فردی مانند درخشان، براق بودن و … لمی گلاس متعلق به کاربرد همین روکش است.

مدل کابینت لمی گلاس

تفاوت های که لمی گلاس با پلی گلاس

نحوه تمیز کردن و نگهداری لمی گلاس و پلی گلاس یکی از تفاوت های این دو کابینت است. کابینت لمی گلاس را می توان خیلی راحت با استفاده از یک اسکپ نرم پاک کرد. ولی کابینت پلی گلاس راحت تر تمیز می شود زیرا به دلیل مقاومت بیشتری که دارد، می توانید با هر وسیله ای آن را تمیز کنید.

کابینت لمی گلاس نسبت به های گلاس مقاومت بیشتری در مقابل مواد شیمایی دارد، کابینت پلی گلاس هم مقاومت بالاتری در مقابل مواد شیمایی نسبت به لمی گلاس دارد. به طوری که لمی گلاس در مقابل مواد اسیدی استحام بیشتری دارد.

پلی گلاس نسبت به کابینت لمی گلاس قیمت بیشتری دارد که اگر مقرون به صرفه بودن یکی از ملاک های انتخاب شما و همچنین کابینتی شیک و جدید است، می توانید که کابینت لمی گلاس را انتخاب کنید.

این دو کابینت هر دو شیک و براق هستند که این ویژگی ها یعنی دوام و درخشان بودن در مدل پلی گلاس زیادتر است و در طراحی های متنوع تری قابل استفاده است.

مدل کابینت لمی گلاس

شباهت های که لمی گلاس با های گلاس

کابینت های های گلاس و لمی گلاس هر دو از یک خانواده مشترک هستند که هر دو از ام دی اف تهیه شده و تفاوت اصلی آنها در نوع روکش است. جنس روکش های های گلاس از پلکسی گلاس است، ولی روکش استفاده شده از لمی گلاس از روکش پلیمری می باشد.

کابینت های لمی گلاس در مقایسه با کالینت های های گلاس دوام و عمر طولانی تری دارند. شفاف بودن و براقی لمی گلاس ها نسبت به های گلاس بیشتر است، که به دنبال آن بازتاب نور بیشتری ایجاد می کند و زیبایی خیره کننده تری به فضا می دهد.

کابینت های لمی گلاس در برابر خط و خش نسبت به های گلاس مقاومت بشتری دارند. لمی گلاس ها در مقابل مواد شوینده و شیمایی مقاوم تر هستند. تمیز کردن کابینت های لمی گلاس نسبت به کابینت های های گلاس راحت تر است. در نتیجه با وجود تمام این شرایط نیاز و رسیدگی بیشتر می خواهد.

همان طور که کابینت های پلی گلاس از لمی گلاس قیمت بیشتری دارند، کابینت های لمی گلاس هم از های گلاس گران قیمت تر هستند که این بر اساس ویژگی هایی که دارند تعیین می شود.

مدل کابینت لمی گلاس

مزایای کابینت های لمی گلاس

در برابر حرارت بسیار مقام هستند و در مقابل خط و خش هم مقاومت دارند. ام دی اف مغز کابینت های لمی گلاس اغلب مرغوب و متراک است، شکل ظاهری آن مانند شیشه، براق و شفاف بسیار زیاد است.

روکش های به کار رفته در این نوع از کابینت ها بدون هر نوع مواد شیمایی هستند که ضرر و زیانی در پی دارند و این جزو مزایای لمی گلاس به حساب می آید. برای درست کردن ام دی اف آن از مواد بازیافتی بهره گرفته می شود که باعث ایجاد سازگاری آن با محیط می شود. ام دی اف کابینت های لمی گلاس در طرح و رنگ دارای تنوع زیادی می باشد. دوام زیادی نسبت به تغییر رنگ در اثر نور خورشید دارد. با توجه به این ویژگی آن، شما می توانید کابینت را در محیط های باز و در مقابل مستقیم نور آفتاب قرار دهید.

ورق لمی گلاس متراکم است که باعث می شود تا در مقابل ضربه مقاومت داشته باشد. ورق های لمی گلاس دارای کناره های مقاومتی می باشند، که به همین دلیل در طول زمان نم و رطوبت به آنها نفوذ نمی کند.

مدل کابینت لمی گلاس

معایب کابینت های لمی گلاس

ورق لمی گلاس به دلیل براق بودن زیاد خیلی سریع لک می گیرد و به همین دلیل لکه ها را هم نشان می دهد. خط و خش را هم بسیار نشان می دهد. روکش پلیمری، روکشی است که در کابینت های لمی گلاس به کار می رود. این روکش ها قیمت بالایی دارند که در نتیجه قیمت این کابینت ها را هم بالا می برند. به دلیل گران قیمت بودن، بهره گیری از کابینت های گلاس رواج بیشتری دارد. همین موضوع باعث شده است تا استفاده از مدل کابینت های لمی گلاس کمتر شود و در نتیجه تمام ورث های آن در بازار موجود نباشند.
ورق لمی گلاس به دلیل براقیت زیاد، خیلی آسان لک می گردد، که به همین خاطر نیز لکه ها را نشان می دهد. همچنین خط و خش را هم به خوبی نشان می دهد.

مدل کابینت لمی گلاس

روش تمیز کردن های گلاس

لکه ها یکی از اصلی ترین عوامل آلودگی اشیا از جمله کابینت ها به شمار می روند. لکه ها خود نیز دارای دو نوع لکه های چرب و روغنی – لکه های غیر روغنی هستند. برای تمیز کردن این کابینت ها از پارچه ها یا حوله های ویژه گردگیری فاقد پرز بهره ببرید. به این صورت که برای از بین بردن لکه های غیر روغنی پارچه را با کمی آب نمدار و روی کابینت بکشید، سپس با حوله یا پارچه بدون پرز خشک، روی آن بکشید و کابینت را خشک و تمیز کنید. اگر لکه ها را سریع بعد از ایجاد تمیز کنید، کار شما راحت تر می شود.

ولی در مورد لکه های چرب و روغنی باید مایع ظرفشویی ملایم و آب نیمه گرم را با هم مخلوط کنید و با استفاده از اسفنجی روی کابینت بکشید تا تمیز شود. سپس با استفاده از حوله یا دستمال تمیز بدون پرز آن را خشک کنید. باید توجه داشته باشید که اصلا از سیم ظرفشویی یا اسکاچ برای تمیز کردن کابینت بهره نبرید.

 

مدل کابینت لمی گلاس

 

مدل کابینت لمی گلاس

مدل های کابینت لمی گلاس جدید

مدل کابینت لمی گلاس

 

مدل کابینت لمی گلاس

 

مدل کابینت لمی گلاس

شیک ترین طرح های کابینت لمی گلاس

مدل کابینت لمی گلاس

 

مدل کابینت لمی گلاس

 

مدل کابینت لمی گلاس

 

مدل کابینت لمی گلاس

 

مدل کابینت لمی گلاس

 

مدل کابینت لمی گلاس

 

مدل کابینت لمی گلاس

 

مدل کابینت لمی گلاس

 

مدل کابینت لمی گلاس

 

مدل کابینت لمی گلاس

 

مدل کابینت لمی گلاس

 

مدل کابینت لمی گلاس

مطالب مشابه را ببینید!