مجله تاپ‌ناز‌

مراقبت از مو در تابستان و باید و نبایدهایی که باید رعایت کنید

در این مطلب با روش های درست مراقبت از مو در فصل گرم تابستان آشنا می شوید. چنانچه بتوانید نکات گفته شده را رعایت کنید می توانید بهترین و زیباترین مو را داشته باشید.

نگهداری و مراقبت از مو در تابستان

تابستان فصل بسیار گرمی است و شما برای اینکه بتوانید موهای خود را سالم نگه دارید باید از روش های زیادی استفاده کنید و تکنیک های زیادی را به کار ببرید تا موهای شما تمیز و بدون مشکل باشد.

وضع موها در روزهای گرم سال

هوای گرم می تواند بیشترین ضرر را به موهای شما برساند و اگر از موهای خود مراقبت نکنید این مشکل و آسیب ها را بیشتر می کنید. تاثیراتی که آفتاب بر روی مو می گذارد خیلی زیاد است و شامل این موارد است:

  • خشکی و شکنندگی مو ها
  • تخریب رنگدانه ها
  • تخریب فولیکول ها
  • شوره سر
  • مو خوره
  • ریزش مو
  • روشن شدن رنگ مو ها در تابستان
  • چرب شدن مو و پوست سر

مراقبت از مو در تابستان و باید و نبایدهایی که باید رعایت کنید

مراقبت از مو در فصل گرم تابستان

برای اینکه از موهای خود مراقبت کنید باید در ابتدا نوع آن را بشناسید و از وسایل شستشوی خوب استفاده کنید تا بتوانید آسیب ها را بسیار کم کنید.

کوتاه کنید

در فصل گرما بخش های انتهایی مو را کوتاه کنید تا بتوانید از بروز موخوره پیشیگری کنید. بیشترین بخش از موها که در فصل تابستان دچار آسیب می شود بخش انتهایی مو است. سعی کنید هر ماه دو سانتی متر از پایین مو کوتاه نمایید.

دوری از گرما

در فصل تابستان زیاد زیر نور آفتاب قرار نگیرید زیرا در این روزهای داغ، آفتاب شدت بیشتری دارد و می تواند بدترین تاثیر را روی مو داشته باشد.

مو هایتان را ببندید

خیلی از افراد از این که موهایشان وز می شود ناراضی هستند. برای پیشیگری از این مشکل موهای خود را ببندید و آنها را ببافید.

آب بنوشید

در فصل تابستان برای تعادل بدن خود آب بنوشید. یادتان باشد که تبخیر آب در روزهای تابستانی زیاد است و در صورتی که مایعات را به اندازه به بدن برسانید می توانید از بروز مشکلات پوست و مو بکاهید.

مو هایتان را بشویید

اگر احساس می کنید که موهای شما چرب هستند بهتر است که آنها را بیشتر بشویید. می توانید از یک شامپوی مناسب کمک بگیرید و هر روز آنها را بشویید ولی باید یادتان باشد که استفاده از محصولات نامناسب م تواند آسیب را بیشتر کند.

استفاده از روغن ها

خیلی از روغن ها برای مو مفید هستند و می توانید از آنها استفاده کنید و موهای خود را احساس کنید. روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن بادام استفاده کنید.

شستشو و خشک کردن صحیح

نحوه دست شستن مو و نحوه خشک کردن درست مو می تواند به شما کمک کند تا موهایی سالم و زیباتر داشته باشید. موها سالم در تابستان کمتر از موهای ناسالم دچار آسیب می شوند =س برای اینکه موهای سالمی داشته باشید باید آنها را با روش های درست و اصولی بشویید و خشک کنید.

کم تر شنا کنید

سعی کنید برای مراقبت کردن از موهایتان در فصل تابستان کمتر از گذشته شنا کنید زیرا موادی که درون آب استخر وجود دارد می تواند با کمک اشعه آفتاب موهای شما را از بین ببرد و آنها را شکننده و خشک کند. بهتر است که قبل و بعد از شنا کردن موهای خود را خوب بشویید.

کاهش استفاده از اسپری مو

از اسپری های مو کمتر استفاده کنید زیرا آنها به نور حساس هستند و ممکن است باعث خشک شدن بیش از حد موهای شما شوند.

پوشاندن مو ها

در فصل تابستان از کلاه استفاده کنید و سعی کنید که تمام موهای خود را بپوشانید. با این کار می توانید از برخورد اشعه خورشید با موهای خود به صورت مستقیم پیشیگری کنید.

کاهش مصرف مواد شیمیایی

برای اینکه بتوانید از موهای خود در فصل تابستان مراقبت کنید رنگ کردن و کراتینه کردن مو را به فصل دیگر موکول کنید زیرا این مواد باعث ضعیف شدن موهای شما می شود و می تواند باعث آسیب به آنها شود.

کاهش مصرف نرم کننده

خیلی از خانم هایی که موهای خود را رنگ می کنند نیاز به نرم کننده ها دارند تا بتوانند از خشک شدن بیش از حد مو پیشیگری کنند. توصیه ما این است که در فصل تابستان استفاده از این مواد را کمتر کنید.

استفاده از یک شامپو مناسب

باید یادتان باشد که شامپوها می توانند تاثیرات زیادی روی مو داشته باشند پس سعی کنید از شامپویی مناسب با موهای خود استفاده کنید تا آسیب پذیری موهای شما کمتر شود.

مطالب مشابه را ببینید!