مجله تاپ‌ناز‌

مراقبت از پوست در منزل + 5 روش اصولی برای نگهداری از پوست در خانه

5 روش مراقبت و نگهداری از پوست در منزل

اگر به پوست رسیدگی شود، شما بدون شک ظاهری زیبا خواهید داشت. افراد بیشتر از یک کرم ضد آفتاب و یا مرطوب کننده برای جلوگیری از پیری پوست استفاده می کنند. مراقبت کردن از پوست و استفاده کردن از کرم هایی که به آبرسانی آن کمک می کنند باعث می شود که پیری پوست به تاخیر بیفتد و از سرطان پوست هم جلوگیری شود. این کار هزینه های سنگین درمانی در آینده را هم کاهش می دهد. روش های زیادی برای مراقبت کردن از پوست وجود دارد که بعضی از آنها اصولی تر و مفیدتر هستند و در ادامه چند روش اصولی را در این مورد توضیح می دهیم.

استفاده از ماسک صورت

استفاده کردن از ماسک صورت یکی از جذاب ترین و محبوب ترین روش هایی است که خیلی از خانم ها با استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک انجام می دهند. بیشتر ماسک ها باعث پاکسازی عمیق پوست می شوند و به لایه برداری و از بین بردن لک های مختلف پوست و یا جای جوش کمک می کنند. این ماسک ها با افزایش جریان خون در لایه زیرین پوست که دارای رگ خونی می باشد باعث از بین رفتن خستگی پوست صورت می شوند و احساس سبکی و آرامش را به همراه می آورند.

با خریدن انواع بهترین برندهای ماسک در بازار می توانید از خواص آبرسانی، آرام بخشی و پاکسازی آلودگی ها در منافذ پوست برای جوش و برای منافذ باز این ماسک صورت و بدن بهره ببرید. قیمت این ماسک های ورقه ای یا نقابی صورت با توجه به حجم و برند و آنها متفاوت است. می توانید ماسک صورت را برای انوع پوست خشک، معمولی، خشک، پوست هایی با منافذ بسته، پوست حساس و مستعد به آکنه استفاده کنید. فرم و کاربرد ماسک ها هم متفاوت است و ماسک های ورقه ای حرارتی، کرمی، روغنی گرم و خاک و رس و … وجود دارند. اگر شما با استفاده از ماسک علاقه داشته باشید در منزل هم می توانید با ترکیب گیاهان دارویی و میوه های و … یک ماسک صورت عالی درست کنید.

نوشیدن آب زیاد

یکی از روش های ساده برای مراقبت از پوست آن می باشد که برای مرطوب نگه داشتن و هیدراته شدن پوست خود آب و مایعات بنوشید. البته باید توجه کنید که در آب مواد شیمایی و نا خالصی وجود دارد و به همین دلیل هم شما می توانید از یک تصفیه آب خانگی استفاده کنید و یا آن را بجوشانید تا خوب فیلتر شود و خیال شما از پاک بودن آن راحت شود.

مراقبت از پوست در منزل

استفاده از روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی است و بررسی نشان داده است که به کاهش آکنه خفیف تا متوسط هم کمک می کند. بهتر است به سراغ روغن درخت چای مناسب و ارگانیک بروید که تنوع بیشتری دارد و به پوست شما هم هیچ آسیبی وارد نمی کند. برای استفاده از روغن درخت چای فقط یک یا دو قطره از آن را به سرم یا مرطوب کننده خود اضافه کرده و برای دو تا سه بار در روز این روش استفاده کنید.

مصرف مکمل‌ها

برای مراقبت کردن از سلامت پوست مکمل های زیادی وجود دارد که از جمله آنها به ویتامین A می توان اشاره نمود. این ویتامین به ترمیم و تقویت غشاهای مخاطی و بافت پوست کمک کرده و از آن مقابل ویروس و باکتری ها هم محافظت می کند. علاوه بر این مکمل ها از خشک شدن پوست، پوست پوست شدن و ایجاد چین و چروک روی آنها جلوگیری می کنند.

خوردن مکمل های کلسیم باعث سلامت پوست می شود و سطح پایین کلسیم باعث افزایش احتمال بروز پیری زودرس می شود و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. ویتامین سی هم می تواند به پوست شما کمک کند. این ویتامین در تشکیل کلاژن و درمان زخم های زایمان و مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند.

روغن ماهی و روغن دانه کتان هم با داشتن اسید های چرب امگا 3 به هیدراته کردن و رطوبت رسانی به سلول های پوستی کمک می کنند. مکمل های اسید هیالورونیک نیر به شدت به جذب آب بیشتر به سلول های پوستی کمک می کنند. البته باید دقت کنید که قرای مصرف تمام این مکمل های غذایی باید از قبل با پزشک مشورت کنید.

استفاده از تونر

تونر ها محلول های فوق العاده برای از بین بردن و پاکسازی آلودگی های سطحی و عمقی پوست صورت می باشند. بر خلاف آنچه تصور می شود، تونر محلول آرایش پاک کن نیست و کاربرد اصلی آن تنظیم PH و متعادل کردن چربی پوست می باشد. معمولا استفاده از تونر برای خانم هایی که آرایش زیادی می کنند، گزینه خوبی است. استفاده از یک تونر سازگار با پوست شما بعد از مواد شوینده و دستمال های مرطوب ارایشی می تواند باعث شادابی پوست صورت شما شود.

تونر کارهای مهمی مانند پاکسازی منافذ پوستی، آبرسانی به پوست و شفافیت و شادابی پوست را به عهده دارد. توصیه می شود همه افراد با هر نوع پوستی که دارند از این محلول اثربخش استفاده نمایند. این موضوع برای افراد با پوست چرب باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

استفاده از نمک حمام همی می تواند در نقش یک تونر عمل کند. نمک حمام در انواع مختل کوکتل پدیکور، کوکتل مانیکور، کوکتل پا و یا بمب وان وجود دارد که به لایه برداری و کاهش التهابات پوستی کمک قابل توجهی کرده و دارای قیمت مختلفی با توجه به حجم و برند آن است. با خرید انواع مختلف از نمک حمام می‌توانید به جوان سازی پوست خود هم کمک کنید.

مطالب مشابه را ببینید!