مجله تاپ‌ناز‌

مربای شاه توت | طرز تهیه مربای شاه توت خوشمزه در منزل

آموزش طرز تهیه مربای شاه توت خوشمزه

مربای شاه توت را می توانید براحت در منزل تهیه کنید و فقط باید مراحل را طبق این مطلب طی کنید تا یک مربای خوشمزه خانگی داشته باشید.

شاه توت میوه های خوش رنگ به رنگ قرمز تیره یا ارغوانی است که از خانواده توت است و عمر زیادی دارد. این میوه بسیار خواص دارد و طعمی ترش، شیرین و مطبوع دارد و برای تهیه مربا هم گزینه خوبی است.

مربای شاه توت هم مانند دیگر مرباهای میوه های ترش و شیرین تهیه می شود و مزه آن خاص است. در مطالب قبل طرز تهیه مربا آلو قرمز، مربا توت فرنگی و مربای بالنگ را هم قرار دادیم و در این بخش روش تهیه مربای شاه توت را آموزش می دهیم.

مواد لازم

  • شه توت 4 پیمانه
  • اب لیمو یک چهارم پیمانه
  • شکر 4 پیمانه

 

طرز تهیه

دم شاه توت را جدا کنید و سپس آنها را بشویید و در قابلمه بریزید. حالا روی آنها شکر بپاشید و 12 ساعت در یخچال قرار دهید تا آب بیندازد.

سپس قابلمه را روی حرارت معمولی بگذارید و بگذارید که 15 دقیقه مربا جوش بخورد و غلیظ شود ولی به اندازه ای بپزد که شاه توت له نشود و در هنگام پخت مربای شاه توت، کف بر روی مربا را با یک قاشق بردارید.

پس ا اینکه شاه توت ها خوب پخته شدند به آن آب لیمو اضافه کنید و سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید که مربا خنک شود.

بعد از اینکه مربا خنک شد آن را در شیشه بریزید و دریون یخچال قرار دهید.

برای تهیه شیره هم می توانید مربا را از صافی رد کنید و نصف آب مربا را برای شربت کنار بگذارید.

مربای شاه توت

مارمالاد شاه توت

برای تهیه کردن مارمالاد شاه توت هم از همین روش استفاده کنید با این تفاوت که توت ها بعد از اینکه شسته شدند باید له شوند و بر روی آنها شکر بپاشید و در میانه پخت هم دو قاشق چای خوری پودر ژلاتین که از قبل در آب جوش حل کرده اید و مقداری اسانس وانیل به آن اضافه کنید و در آخر هم مارمالاد را در یخچال بگذارید.

مربای شاه توت

نکات کلیدی

  • می توانید شاه توت را با دهم هم استفاده کنید زیرا دم آن نرم است و براحتی جویده می شود.
  • با اضافه کردن مقدار کمی ژلاتین، زمان پخت کم می شود، شکر غلیظ تر می شود و مربا خوشمزه تر می شود.
  • اگر در ظرف مربا را باز نکنید، می توانید آن را تا 1 الی 2 سال نگهداری کنید.
  • برای جدا کردن راحت دم شاه توت، آن را در کیسه قریزر قرار دهید و خوب تکان دهید.

مطالب مشابه را ببینید!