مجله تاپ‌ناز‌

مزایای سفر با تور و معایب تورهای مسافرتی

مزایای سفر با تور

بعد از شیوع کرونا فرصت سفرهای تفریحی و خانوادگی کمتر از همیشه شد و سفر های دست جمعی به خاطرات شیرین قبل از این بیماری پیوست. بد نیست بدانید یکی از راه های که می توانید با دوستان و خانواده یک سفر دلچسب داشته باشید که هم از نظر اقتصادی به صرفه باشد و هم به همگی خوش بگذرد ثبت نام در یک تور گردشگری مناسب است.

تورهای گردشگری سازمان یافته روشی مناسب، ارزان و به صرفه هستند که می توانید به نقاط مختلف ایران و دنیا سفر کنید و همواره از کیفیت سفر و خدمات خاطر آسوده داشته باشید .

در این مقاله قصد داریم در مورد مزیت های سفر با تور صحبت کنیم و به این سوالات بپردازیم که چرا در تور های گردشگری ثبت نام کنیم ؟ تور های گردشگری چه معایبی دارد ؟ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تور سازمان‌ یافته چیست؟

تور سازمان‌ یافته (Organized Tour) به این صورت است که همه برنامه ریزی ها و تدارکات سفر از جمله محل اقامت ، غذا، برنامه های تفریحی و نحوه حمل و نقل بر عهده شرکت یا آژانس برگزار کننده تور می باشد.

مزایای سفر با تور و معایب تورهای مسافرتی

مزایای سفر با تور

  1. وجود تور لیدر مجرب و حرفه ای

اگر قصد سفر تفریحی به شهری جدید در ایران یا سفر خارج از کشور را داشته باشید تور لیدر خیلی به کمکتان می آید. به این طریق کل برنامه سفر برای شما مشخص است و می توانید از ارزان ترین روش های حمل و نقل استفاده کنید ، به بهترین مجتمع های تجاری بروید و در بهترین هتل ها اقامت کنید. تور لیدر با صبر و حوصله کافی به سوالات شما پاسخ می دهد و تجربه سفر را برایتان دلپذیر می کند.

  1. ارزان بودن تور های آژانس ها

تورهای گردشگری در مقایسه با یک سفر با همان امکانات قیمت های مناسب تری دارد. این موضوع به خصوص در سفر به کشورهای خارجی بیشتر نمایان می شود. آژانس ها به خاطر سفارش عمده برای هتل ، حمل و نقل و غذا مبلغ کمتری می پردازند و هزینه شما به طور چشم گیری کاهش می یابد.

  1. پیدا کردن دوستان جدید

معمولا اکثر افرادی که در تور شرکت می کنند سلایق و افکاری مشابه شما دارند. شما این فرصت را دارید تا در کنار لذت از سفر با دوستان جدیدی آشنا شوید و در آینده با هم به تور های مشترکی بروید. در این سفر ها برنامه های تفریحی زیادی را در کنار دوستان جدید تجربه می کنید که حس بی نظیری است.

  1. تضمین امنیت مسافر

بدون شک در هر سفری حفظ امنیت شما اهمیت بالایی دارد. زمانی که با تور سفر می کنید سفری ایمن را خواهید داشت. آژانس های گردشگری برای هر تور بیمه در نظر می گیرند و به علاوه اگر در حین سفر مشکلی برایتان ایجاد شد در سریع ترین زمان ممکن به کمک تان می آید تا با خیال آسوده از ادامه سفر لذت ببرید.

  1. سفر به بهترین مقصد های جهان

حتما شما هم دوست دارید اگر به کشور جدیدی سفر می کنید ، از زیباترین مناطق آن کشور بازدید کنید. زمانی که با تور سفر می کنید محال است زیباترین و هیجان انگیز ترین مناطق آن کشور مقصد شما نباشد. اما در سفر شخصی شما باید دائما در حال جستجو مسیر مناسب ، نحوه حمل و نقل و سایر مسائل باشید .

  1. کاهش اتلاف زمان

سفر با تور شما را از دغدغه انتخاب هتل ، رستوران مناسب و پیدا کردن تاکسی و مسیر های درست راحت می کند. با خیالی آسوده از تک تک ساعت های سفرتان لذت ببرید و نگران هیچ چیز نباشید.

  1. افزایش اطلاعات در مورد مقصد

در زمان سفر تور لیدرها اطلاعات جالبی در مورد هر مقصد تاریخی ، گردشگری ، رفاهی و… بیان می کنند. به علاوه تور لیدرها بهترین رستوران ها و شلوغ ترین خیابان ها را به شما معرفی می کنند که کسب این اطلاعات تنها از طریق سکونت در آن کشور یا صحبت با شهروندان محلی امکان پذیر است.

مزایای سفر با تور و معایب تورهای مسافرتی

  1. تخفیف های گروهی

یکی دیگر از مزایای سفر با تور تخفیف های گروهی است. در هر کشوری اگر شما به صورت گروهی به یک رستوران ، هتل و یا مرکز خرید بروید امکان استفاده از تخفیف های بالاتری را دارید.

  1. موسیقی زنده

بله درست است ! اکثر تور ها در حین سفر و در مقصد یک ترانه سرا با خود دارند که فرصت خلق لحظه های شاد را در کنار دوستان یا خانواده فراهم می کند.

  1. ثبت عکس های حرفه ای

از دیگر خدمات تورهای با کیفیت وجود یک عکاس با دوربینی با کیفیت است. پس دیگر نیاز نیست نگران نحوه عکس گرفتن یا پیدا کردن یک عکاس خوب در مقصد باشید. تمامی عکس ها مطابق سلیقه شما ثبت شده و در اختیارتان قرار می گیرد.

11 . همه چیز از قبل برنامه ریزی شده است.

از مزیت های مهم تورهای گردشگری برنامه ریزی دقیق است. کاملا مشخص است که همسفران شما چه ساعتی قرار است با تورلیدر به خارج از هتل بروند و کافی است زمان خود را با تور تنطیم کنید تا از هیچ برنامه تفریحی جا نمانید!

معایب سفر با تور

در کنار مزایای ذکر شده تورهای گردشگری ممکن است از نظر بعضی مسافران دارای معایبی باشد از جمله :

  • وجود افراد با رده سنی متفاوت با شما، که ممکن است به خاطر تفاوت در سلایق یا رفتارهای فردی یا گروهی از سفر آن طور که باید لذت نبرید.
  • در سفر با تور همه برنامه ها از جمله ساعت خواب و غذایتان را هم باید با تور هماهنگ کنید.بنابراین اگر هماهنگ شدن برای شما کار سختی است سفر با تور به شما پیشنهاد نمی شود.
  • نارضایتی از منو غذاهای هتل
  • وجود تور لیدر های کم تجربه یا بی حوصله در بعضی از سفر ها
  • کاهش امکان تعامل با مردم محلی آن شهر یا کشور

سخن آخر

در این مقاله در مورد تورهای گردشگری صحبت کردیم و به ارائه تعریفی از آن پرداختیم . در ادامه مهمترین مزیت های شرکت در تورهای گردشگری را ذکر کردیم و در آخر هم به بیان تعدادی از معایب هر سفر پرداختیم تا علاقه مندان به سفر به درستی و با بررسی شرایط نحوه سفر را انتخاب کنند. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

مطالب مشابه را ببینید!