مجله تاپ‌ناز‌

راهنمای کامل مسافرت به شهر مشهد برای اولین بار!

اگر قصد دارید به مشهد سفر کنید می‌بایست حتما با اطلاعات لازم و ضروری در این سفر آشنا شوید. به عنوان مثال چگونه با هواپیما به مشهد برویم؟ بهترین مسیر زمینی به مشهد چیست؟ حتی اگر با فرودگاه این شهر آشنایی نداشته باشید نخواهید توانست سفر هوایی لذت‌بخش و آسانی را تجربه کنید. بنابراین در این مطلب نه تنها نحوه سفر به مشهد را شرح می‌دهیم بلکه از جاهای دیدنی و رستوران‌های خوشمزه و معروف آن نیز سخن می‌گوییم.

چگونه به مشهد برویم

مشهد در یک نگاه

مشهد از جمله شهرهای زیارتی – سیاحتی ایران است که در شمال شرقی ایران قرار گرفته و در حدود 328 کیلومتر مربع مساحت دارد. این شهر در تمامی روزهای سال مسافران خاص خود را دارد که برخی از آنها برای کار و تجارت و عده دیگری جهت تفریح و زیارت به آن سفر می کنند. به گونه ای که این شهر در طول سال، پذیرای بیش از 30 میلیون مسافر داخلی و خارجی است. جالب است بدانید مشهد علاوه بر اینکه قطب مذهبی کشور است از نظر صنعتی و اقتصادی نیز در رتبه های نخست کشور قرار دارد.

سفر هوایی به شهر مشهد

همانطور که گفتیم مشهد یکی از کلان شهرهای و دومین شهر پهناور ایران است که به واسطه وجود حرم مطهر امام رضا (ع)، یکی از پر ترددترین شهرهای کشور می باشد. این محبوبیت به گونه ای زیاد است که بلیط هواپیما مشهد، یکی از پرفروش ترین بلیط های هواپیما در پروازهای داخلی است و در برخی از تعطیلات و مناسبت های خاص نظیر تعطیلات نوروز، ولادت یا شهادت امام رضا (ع) و … احتمال پیدا کردن پرواز تهران مشهد و پرواز مشهد تهران تقریبا به صفر می رسد. از این رو خرید آنلاین بلیط هواپیما مشهد قاصدک24 به علت سادگی، صرفه جویی در زمان و هزینه و سرعت در خرید بدون نگرانی و واهمه، در هر شرایط زمانی و مکانی پیشنهاد می شود.

فرودگاه مشهد

برای اینکه سفر هوایی آرام و لذت بخشی را تجربه کنید بهتر است کمی با فرودگاه مشهد نیز آشنا شوید. احداث این فرودگاه به سال 1330 برمی گردد و امکانات قابل توجهی دارد. فرودگاه مشهد اولین پارکینگ طبقاتی فرودگاهی را در ایران با ظرفیت بیش از 1000 خودرو دارد. همچنین امکان اجاره خودرو در داخل و خارج از ایران نیز فراهم شده است. خبر خوش برای مسافران این است که فرودگاه مشهد در سال 94 به خط 1 متروی مشهد متصل شده و راه دسترسی را آسان کرده است. افزون بر این موارد امکانات فرودگاه مشهد شامل اجاره خودور بدون راننده، خدمات تاکسی بین شهری، اینترنت، رستوران، خدمات اورژانس، نمازخانه و… می‌شود.

سفر زمینی به شهر مشهد

سفر زمینی به مشهد از طریق خودروی شخصی، اتوبوس و قطار صورت می‌گیرد. اگر قصد دارید از مبدا تهران به سمت مشهد حرکت کنید دو راه پیش روی خود خواهید داشت. راه اول از تهران آغاز و با عبور از شهرهای سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نیشاپور به مشهد می رسد. این مسیر 900 کیلومتر است و عبور از آن 11 ساعت به طول می انجامد از این رو بیشتر مورد توجه رانندگان اتوبوس قرار می گیرد.

مسیر دوم با گذر از استان های شمالی به مشهد می رسد و مسیر آن طولانی تر است. این مسیر از تهران آغاز و با عبور از استانهای مازندران و گلستان به مشهد می رسد. از جمله مزیت های این جاده این است که مسیر آن سرسبز است به همین خاطر نیز خودروهای شخصی بیشتر در آن تردد می کنند. این مسیر 970 کیلومتر است و عبور از آن بیش از 13 ساعت به طول می انجامد. البته همین دوری مسیر به علاوه تردد بیش از اندازه خودروهای شخصی در آن، موجب می شود تا کمتر راننده اتوبوسی این مسیر را برای رسیدن به مشهد انتخاب کند. سپس می‌توانید برای مسیر برگشت بلیط اتوبوس مشهد تهران یا بلیط قطار رجا و فدک را تهیه کنید و از راه زمینی خود را به منزل برسانید.

مسیر جاده شمال به مشهد

جاهای دیدنی شهر مشهد

از آنجایی که مشهد یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است، تعجبی ندارد که جاذبه های تاریخی و گردشگری آن متنوع و بسیار زیاد باشند. از بهترین دیدنی‌های مشهد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم که بازدید از آن‌ها لحظات لذت‌بخشی را برایتان به همراه خواهد داشت:

  • حرم علی بن موسی الرضا و سایر اماکن متبرکه
  • بام خراسان
  • شاندیز و طرقبه
  • آرامگاه نادرشاه
  • آرامگاه فردوسی
  • پارک علمی پروفسور بازیما
  • گنبد هارونیه
  • دره ارغوان
  • پارک جنگلی و باغ وحش وکیل آباد
  • باغ گل های مشهد
  • جنگل جیغ

عکس جاهای دیدنی مشهد مقدس

رستوران‌های مشهور مشهد

حتما برای شما هم پیش آمده که قبل از سفر به شهری دیگر، در مورد رستوران ها و کافه های محبوب آن پرس و جو کرده باشید. به هرحال بعضی رستوران ها و فست فودها غذاهایی سرو می کنند که نمی توان از خیر آن ها گذشت. در این مطلب نیز قصد داریم با پرطرفدارترین رستوران های مشهد آشنا شویم که از نظر مسافران بهترین انتخاب برای صرف یک وعده غذایی خوشمزه هستند.

رستوران های مشهد با قیمت مناسب

رستوران معین درباری

رستوران معین درباری خیلی قدیمی تر از آن چیزیست که فکر می کنید: سال 1280؛ یعنی وقتی که هنوز حتی پدربزرگ های ما هم قدم به این دنیا نگذاشته بودند. اما فقط قدمت نیست که رستوران را معتبر کرده، خیلی چیزها است؛ از شیشلیک های فوق العاده تا فضای خاطره انگیز و خاطره ساز. اگر دوست دارید در یک محیط کاملا سنتی با گل های طبیعی، آکواریوم و در و دیوارهای آینه کاری شده غذا بخورید، راه را درست آمده اید.

رستوران بابا قدرت

دوست دارید جایی غذایتان را میل کنید که زمانی استراحتگاه قاجاری ها بوده؟ جایی که حالا شما می توانید روی تخت ها، در فضایی سنتی و زیر سقف های بلند گنبدی اش بنشینید، منوی غذاهای وسوسه انگیزش را ورق بزنید و یک پرس چلو گردن گوسفندی، چلوکباب بلغاری یا چلوکباب برگ مجلل باباقدرت سفارش دهید. البته منو خیلی متنوع تر از این حرف ها است؛ ممکن است اسم هایی ببینید که تا حالا به گوشتان نخورده؛ مثل کارسکی بره، رولت جوجه کباب یا جوجه کباب قبضه ای. برای بعضی هم صرف یک وعده دیزی یا خوراک ماهی قزل آلا به همراه مخلفات کفایت می کند. به هر حال رستوران باباقدرت مشهد را خیلی ها با چلوگردن های خوشمزه اش می شناسند و هر زمان که به این شهر سفر می کنند؛ راهشان را به سمت انتهای بازار امام رضا، میدان 17 شهریور، بلوار صدر ، نبش صدر 16 کج می کنند تا مهمان باباقدرت شوند.

در این مطلب با راهنمای کامل و نکات لازم برای سفر به مشهد آشنا شدیم. حال شما می‌توانید بلیط موردنظر خود را مانند بلیط هواپما مشهد، بلیط اتوبوس، بلیط قطار 5 ستاره فدک مشهد و… از قاصدک 24 خریداری کنید. برای این کار نیاز به مراجعه حضوری ندارید و تنها باید قاصدک24 را در گوگل جستجو کنید و وارد اولین سایت شوید. سپس بلیط دلخواه خود را انتخاب کنید. مبدا، مقصد و تاریخ سفر را انتخاب کرده و در کمترین زمان لیستی از قیمت بلیط‌ها به همراه ظرفیت باقیمانده را مشاهده کنید. این روش به شما فرصت بررسی هزینه‌ها را می‌دهد و در تصمیم گیری بسیار تاثیرگذار است. صرف نظر از خرید بلیط، اگر قصد ماندن در مشهد را داشتید نیز می‌توانید به بخش رزرو هتل در سایت قاصدک 24 بروید و با امکانات، تصاویر و هزینه اقامت در هتل‌های مشهد آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

هر آن چیزی که باید از مخارج سفر به مشهد بدانید!

مطالب مشابه را ببینید!