مجله تاپ‌ناز‌

مشخصات چمن مصنوعی خوب، راهنمای خرید چمن مصنوعی

مشخصات چمن مصنوعی خوب، راهنمای خرید چمن مصنوعی

خرید چمن مصنوعی یک کار بسیار حرفه‌ای است و باید با دقت بسیار زیادی صورت گیرد. قطعاً انتخاب یک چمن مصنوعی مناسب به شما کمک می‌کند تا دیگر نیازی به کاشت چمن طبیعی و دردسرهای نگهداری از آن نداشته باشید. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

با چمن مصنوعی آشنا شوید

در ابتدا باید یک تعریف جامع و کامل از چمن مصنوعی ارائه کنیم تا با این محصول مدرن و کاربردی آشنا شوید. در واقع اغلب مردم صرفاً با مشخصات ظاهری چمن مصنوعی آشنایی دارند اما اطلاعات چندانی از بافت آن ها و نحوه ساخت چمن مصنوعی ندارند این درحالیست که راهنمای خرید چمن مصنوعی باید دربرگیرنده جامع ترین تعریف ممکن از چمن مصنوعی نیز باشد.

در این خصوص باید بگوییم که چمن مصنوعی ترکیبی است از الیاف یا رشته هایی شبیه چمن که اغلب از جنس پلی پروپیلن یا پلی اتیلن ساخته می شوند. این پوشش مصنوعی از چندین لایه کف، لایه های زهکشی و الیاف چمنی تشکیل می شود. برای ایجاد یک فضای سبز مصنوعی لازم است تا در ابتدا مبادرت به مسطح سازی و زیرسازی زمین نموده و سپس با بهره گیری از مهارت نصابان ماهر در این زمینه یک فضای سبز دل انگیز را ایجاد نمایید.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی

از مهمترین مزایای نصب چمن مصنوعی می توان به کاهش هزینه های ایجاد فضای سبز و شرایط نگهداری راحت تر از این فضا اشاره کرد. درواقع شاید خرید چمن منصوعی در ابتدا با افزایش هزینه ها در مقایسه با کاشت چمن طبیعی همراه باشد اما با گذر زمان و بخصوص به علت عدم نیاز به آبیاری و هرس کردن متوجه می شوید که هزینه نصب چمن مصنوعی بسیار کمتر از ایجاد فضای سبز طبیعی است.

این مسئله زمانی حائز اهمیت است که بدانیم جهان ما با کمبود آب مواجه بوده و بسیاری از سفره های آب زیرزمینی در حال خشک شدن هستند؛ بنابراین خرید چمن مصنوعی یک کار بسیار اصولی در راستای حفظ منابع آبی کشور و تمام دنیاست. تنوع رنگ و امکان نصب چمن های مصنوعی در فضاهای محدودی همانند بالکن و تراس ها از سایر مزایای نصب این نوع چمن می باشد.

مشخصات چمن مصنوعی خوب

اکنون که با تعریف این نوع چمن ها آشنا شده و مزایای آن را هم مطالعه کردید بهتر است تا مشخصات چمن مصنوعی خوب را هم بازگو کنیم. این مشخصات را در ادامه بیان کرده ایم:

  • چمن مصنوعی باید کاربردی باشد. البته این مسئله بیشتر از آنکه به بافت و جنس محصول ارتباط داشته باشد به قدرت شما برای یک انتخاب اصولی باز می گردد.
  • چمن مصنوعی خوب باید وزن بالایی داشته باشد. چمن هایی که وزن سبکی دارند از الیاف نامرغوب یا تراکم پایینی تهیه شده اند و به سرعت نیز ظاهر اولیه خود را از دست می دهند.
  • الیاف چمن مصنوعی خوب باید تراکم بالایی داشته باشد تا بتواند ظاهر خود را حفظ کرده و از ورود سریع آشغال ها به داخل بافت اصلی خود جلوگیری کند.
  • رنگ چمن های تزیینی باید بسیار زنده و شاداب باشد؛ بنابراین اگر رنگ آن ها زننده است بهتر است از خرید آن ها خودداری کنید.
  • مهمترین و اصلی ترین مشخصه ای که باعث می شود تا یک چمن مصنوعی خوب از چمن های دیگر تفکیک شود جنس آن است. در این خصوص باید با جنس انواع چمن مصنوعی آشنا شوید.
  • تنها چمن مصنوعی و کیفیت بالای آن نیست که نتیجه کار را تضمین می‌کند بلکه چسب چمن مصنوعی نیز نقش مهمی در این زمینه دارد.
  • یکی دیگر از مشخصات چمن مصنوعی خوب این است که نقطه ذوب آن با حداکثر دمای احتمالی در محیط تناسب داشته باشد. این مسئله را در ادامه و در بخش انواع جنس چمن مصنوعی تشریح کرده ایم.

جنس چمن مصنوعی خوب

به صورت کلی باید بگوییم که چمن مصنوعی از پلاستیک ساخته می شود اما پلاستیک به کار رفته در بافت این چمن ها با آنچه که ما تصور می کنیم متفاوت است. راهنمای خرید چمن مصنوعی به این موضوع نیز می پردازد. بنابراین جنس انواع چمن مصنوعی و بهترین جنس چمن مصنوعی را در ادامه بیان می کنیم.

چمن مصنوعی از جنس نایلون: شاید قدری تعجب برانگیز باشد اما بهترین و مقاوم ترین جنس ممکن برای تولید چمن تزیینی است. این نوع چمن قادر است شکل اولیه خود را تمام شرایط حفظ کند. همچنین می‌تواند حرارت بسیار زیاد را تحمل کند و به همین دلیل در کشورهای گرمسیر بهترین گزینه برای ایجاد فضای سبز مصنوعی به شمار می آید. با این حال از نظر قیمت از بقیه مدل ها گرانتر می باشد.

چمن مصنوعی از جنس پلی اتیلن: این نوع چمن بسیار شبیه به چمن طبیعی است و برای مصارف خانگی، ورزش های رزمی و زمین های ورزشی یک انتخاب ایده آل است. چمن مصنوعی از جنس پلی اتیلن نیز بسیار مقاوم بوده و حتی در سخت ترین شرایط فرم اولیه خود را حفظ می‌کند بعد از نصب نیز به جز برس کشی به نگهداری خاصی نیاز ندارد.

چمن مصنوعی از جنس پلی پروپیلن: ارزان ترین نوع چمن مصنوعی نیز جنس پلی پروپیلن نام دارد و قطعاً به نگهداری بیشتری نیاز دارد. این چمن نیز انعطاف بالا و ماندگاری بالایی دارد اما نقطه ذوب آن بسیار پایین است و برای مناطق گرمسیری بکار نمی رود. بطور کلی باید بگوییم که معمولاً از جنس پلی پروپیلن برای کفپوش فضای سبز، زمین بازی مهد کودک، مدارس و پارک ها استفاده می شود؛ بنابراین اگر به دنبال چمن مصنوعی مهدکودک و محیط های مشابه آن هستید می توانید این نوع چمن را سفارش دهید.

خرید چمن مصنوعی خوب

مراکز متعددی در ایران وجود دارند که به عنوان عرضه کننده چمن مصنوعی شناخته می شوند اما این مسئله که چمن مصنوعی خوب را از کجا بخریم حائز اهمیت است. در این خصوص ما به شما وب سایت تجاری و فروشگاهی  چمن مصنوعی سی سی گراس را پیشنهاد می دهیم. سی سی گراس بهترین و مقاوم ترین انواع چمن مصنوعی را در معرض فروش قرار داده است و گام موثری در راستای ایجاد فضای سبز مناسب در سراسر کشور برداشته است.

سی سی گراس علاوه بر فروش چمن مصنوعی خدمات پس از فروش و بخصوص نصب چمن مصنوعی را با کیفیت بالایی برای خریدارن انجام می دهد. شما می توانید هم اکنون با کارشناسان این شرکت تماس گرفته و پس از دریافت یک مشاوره اصولی و دریافت اطلاعات لازم در خصوص مشخصات چمن مصنوعی خوب نسبت به خرید چمن تزیینی اقدام نمایید.

 

 

مطالب مشابه را ببینید!