مجله تاپ‌ناز‌

مصرف برق شوفاژ برقی

مصرف برق شوفاژ برقی چقدر است ؟ این سؤال اغلب کسانی است که به تازگی قصد خرید شوفاژ برقی را دارند و درباره مصرف برق آن نگران هستند.

شوفاژ برقی یا رادیاتور برقی، یکی از جدیدترین تجهیزات گرمایشی مستقل می باشد که به رادیاتورهای معمول شباهت بسیار زیادی دارد با این تفاوت که گرمایش شوفاژ برقی توسط انرژی الکتریکی تأمین می شود.

مصرف برق شوفاژ برقی

ویژگی های رادیاتور برقی چیست ؟

ساختار شوفاژ برقی که تحت عنوان رادیاتور برقی نیز شناخته می شود با شوفاژ معمولی کاملاً متفاوت است. داخل رادیاتور برقی از روغن به جای آب استفاده شده است. رادیاتور برقی دارای المنت هایی است که موجب داغ شدن روغن و گرم شدن پره های شوفاژ می شوند. گرم شدن پره ها، در ادامه گرم شدن محیط را به دنبال خواهد داشت.

ویژگی بسیار خوب رادیاتور برقی این است که روغن موجود در آن، دائمی است. گرمایش رادیاتور برقی در مقایسه با گرمایش رادیاتور معمولی، تا حدودی کمتر است. مصرف برق شوفاژ برقی های جدید ، بالا نیست. حسن شوفاژ برقی این است که یک سیستم مستقل محسوب می شود و عملکرد آن مانند شوفاژهای معمولی وابسته به سیستم گرمایشی مرکزی مانند پکیج دیواری و زمینی و موتورخانه نمی باشد.

مزایا و معایب شوفاژ برقی چیست ؟

استفاده از شوفاژ برقی، مزایای بسیار زیادی دارد. نصب آسان، سرویس و نگهداری آسان، داشتن روغن دائمی و عدم نیاز به تعویض روغن، تنوع مدل ها وشکل ظاهری زیبا و … از مزایای استفاده از شوفاژ برقی می باشند. گاهی امکان استفاده از سایر تجهیزات گرمایشی در یک محیط به دلیل وجود محدودیت های خاص، وجود ندارد. در این مکان ها می توان به راحتی از رادیاتورهای برقی استفاده نمود.

اغلب کارشناسان بر این باورند که مصرف برق شوفاژ برقی، یکی از معایب آن به حساب می آید. در صورتی که رادیاتور برقی های جدید مصرف برق کمتری دارند، اما به هر حال استفاده از رادیاتورهای برقی موجب تغییر محسوس مبلغ قبوض برق می شود. برخی از رادیاتورهای برقی جدید با سیم کشی های قدیمی ساختمان ها سازگار نمی باشند.

رادیاتور برقی، محیط را به صورت یکنواخت گرم می کند. یکی از مزایای رادیاتور برقی این است که به راحتی قابل جابه جایی است. اغلب رادیاتورهای برقی دارای تایمر زمان بندی هستند. ظاهر رادیاتورهای برقی بسیار شیک و زیبا است.

رادیاتور برقی، یکی از ایده آل ترین تجهیزات گرمایشی برای کانکس های کارگاهی، دفاتر و ادارات، اتاق استراحت کارگران، ویلاهای واقع در نواحی سردسیر و کوهستانی و …. است. اما برای مکان هایی مانند حمام، جکوزی، سرویس بهداشتی، محوطه استخر و … توصیه نمیگردد.

خرید شوفاژ برقی کم مصرف

مصرف برق شوفاژ برقی کم مصرف، پایین است. رادیاتورهای برقی برای تولید گرما دارای المنت هستند. المنت، برای تولید گرما نیاز به آنرژی برق دارد. ولی نسبت میزان برق مصرفی به میزان گرمای تولیدی، رقم بسیار ایده آلی است. یکی از دلایل کم مصرف بودن رادیاتور برقی های جدید، وجود ترموستات و تایمر زمان بندی است که در مدیریت مصرف برق نقش مهمی دارد. در ساخت شوفاژهای برقی جدید، تمامی استانداردها و اصول لازم برای ممانعت از اتلاف انرژی رعایت شده است.

بهترین مارک رادیاتور برقی کدام است ؟

رادیاتورهای برقی مختلفی در بازار وجود دارند که تمامی آنها، کیفیت و عملکرد مطلوبی ندارند. مصرف برق شوفاژ برقی در مدل های مختلف، متفاوت است. لذا در زمان خرید رادیاتورها باید توجه داشته باشید که برترین برند و مدل را در ظرفیت مناسب خریداری کنید.

رادیاتور برقی آدیسان، یکی از برترین رادیاتورهای برقی کم مصرف موجود در بازار است که کیفیت و عملکرد بسیار خوبی دارد. رادیاتور برقی آدیسان در ظرفیت های 7 پره، 12 پره، 14 پره و 16 پره وجود دارد. گرمای تولید شده توسط رادیاتور برقی آدیسان، بسیار مطبوع است.

سایر برندهای مطرح رادیاتور برقی شامل دلونگی، مدیا، جی پلاس، تک الکتریک، آریته، سانفورد، ایوولی، پارس رادیاتور و … می باشند.

مصرف برق شوفاژ برقی چقدر است ؟

مصرف برقی رادیاتور برقی به صورت تقریبی 20 تا 30 کیلو وات در ساعت می باشد. مصرف برق رادیاتورهای برقی نشان می دهد که استفاده از آنها برای محیط های بزرگ به صرفه نمی باشد. البته اگر قصد داشته باشید که تنها در ساعاتی خاص به روشن کردن رادیاتورهای برقی در محیط های بزرگ اقدام کنید ، استفاده از رادیاتورها می تواند مفید و به صرفه باشد. به طور مثال در برخی از ساعات اوج سرما که سیستم گرمایشی دائمی محیط، پاسخگو نیست برای کمک به گرم کردن سریع محیط می توان رادیاتورهای برقی را روشن نمود.

تعداد پره های شوفاژهای برقی با توجه به ظرفیت آن متفاوت است. توان مصرفی این شوفاژها متناسب با تعداد پره های آن، متفاوت است. به طور مثال شوفاژهایی با 5 الی 15 پره دارای توان مصرفی تقریبی 900 الی 2000 وات هستند.

قیمت رادیاتور برقی چقدر است ؟

میزان مصرف برق شوفاژ برقی در قیمت آن تأثیرگذار است. به طوری که  در شرایط تعداد پره های برابرهر چه رادیاتور برقی کم مصرف تر باشد، گران تر است. قیمت رادیاتور برقی با توجه به برند رادیاتو، تعداد پره های رادیاتور، مدل رادیاتور، ابعاد رادیاتور و سایر فاکتورها متفاوت است. رادیاتور برقی از دسته تجهیزات گرمایشی مستقلی است که قیمت مناسبی دارد.

اگر رادیاتور برقی را از فروشگاه ها و سایت های معتبر خریداری کنید، می توانید این وسیله را با قیمت مناسب و منطقی خریداری کنید. برخی از فروشگاه ها و سایت ها با هدف منفعت طلبی بیشتر، انواع رادیاتور برقی ها را با قیمت بالاتر از نرخ واقعی آن به فروش می رسانند. مجموعه دما تجهیز، انواع شوفاژ برقی های جدید با حداقل میزان مصرف برق شوفاژ برقی را با قیمت بسیار مناسب و با شرایط گارانتی اصلی و خدمات پس از فروش ایده آل به مشتریان عزیز ارائه می کند.

دمـاتجهیــز؛ بهترین قیمت ها و برند های تجهیزات تأسیسات ساختمان

دما تجهیز

دما تجهیز، بزرگترین مرکز عرضه کننده انواع تجهیزات و تأسیسات سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع است که بورس برترین و مطرح ترین برندها است. این مجموعه با هدف عرضه بی واسطه باکیفیت ترین تجهیزات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی به مشتریان، سالهاست در این حوزه فعالیت می کند. دماتجهیز، جمعی از مهندسان و متخصصان بزرگ را دور هم جمع کرده است تا بر روند فعالیت های مختلف این مجموعه نظارت داشته باشند.

مصرف برق شوفاژ برقی

مطالب مشابه را ببینید!