مجله تاپ‌ناز‌

مصرف سرکه سیب در بارداری + تاثیرات و خواص استفاده از سرکه سیب برای زن باردار

مصرف سرکه سیب در بارداری

آیا مصرف سرکه سیب در زمان بارداری مفید است و عوارضی ندارد؟ در زمان بارداری به دلیل تغییرات شدید هورمونی و بهم ریختن سیستم بدن نمی شود از هر مواد غذایی و نوشیدنی استفاده کرد زیرا می تواند سلامت جنین و مادر را به خطر بیندازد. در مقابل مواد غذایی وجود دارد که می تواند باعث رشد بهتر جنین شود و باعث بهبود وضعیت مادر شود و در این مطلب ما قصد داریم که تاثثرات و خواص سرکه سیب را بررسی کنیم.

بیشتر خانم ها در مورد مصرف سرکه سیب در بارداری شاید شک داشته باشند زیرا می ترسند که بر جنین تاثیرات منفی بگذارد، ولی باید گفت که تحقیقات روی این موضوع به صورت دقیق انجام نشده و معلوم نیست که خطرساز است یا خیر. به هر حال برای مصرف هر نوع مواد غذایی باید از نوع پاستوریزه آن استفاده کنید زیرا انواع غیر پاستوریزه سرکه سیب می تواند دارای مقدار زیادی باکتری باشد و به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن جنین او را مبتلا به بیماری های خطرناکی خواهد کرد.

تاثیرات و فواید استفاده از سرکه سیب در بارداری

سرکه سیب بیشتر برای خانم های حامله که اسید معده زیاد دارند مضر است زیرا می تواند باعث شود که اسید معده بیشتر شود، همچنین خانم های باردار بهتر است قبل از استفاده از سرکه سیب حتما با پزشک مشورت کنند. در هر صورت نمی توان گفت که سرکه سیب برای خانم های باردار مضر است، بلکه استفاده از نوع پاستوریزه سرکه سیب در مقدار کم می تواند برای خانم های باردار تاثیرات مثبتی داشته باشد که شامل:

 

کنترل فشار خون و کلسترول در بارداری

سرکه سیب به دلیل وجوود اسید استیک باعث فعالیت آنزیم هایی می شود که می توانند باعث کاهش فشار خون بالا شوند و فشار خون را در حد نرمال نگه دارند، به همین جهت برای مصف آن به اندازه 3 قاشق غذاخوری سرکه سیب به لیوان آب اضافه کنید و سپس میل کنید.

 

کنترل وزن در بارداری

یکی از دغدغه های مهم مادران امروزی برگشتن به تناسب اندام پس از بارداری است، از این جهت سرکه سیب می تواند وزن را در بارداری کنترل کند و باعث می شود که اشتهای کاذب نسبت به خوراکی های شیرین کمتر شود.

 

برطرف کننده بوی بد

مصرف سرکه سیب در دوران حاملگی می تواند بوی بد بدن را که در دوران بارداری به وجود می آید را از بین ببرد، در واقع علت این بوی بد وجود باکتری ها و مخمر ها می باشد.

 

جلوگیری از ایجاد آکنه

در بسیاری از زنان حامله به دلیل بالا رفتن سطح هورمون آندروژن باعث می شود که پوست صورتشان چرب شود که این چربی باعث بروز اکنه در زنان باردار می شود، همچنین شما می توانید با استفاده از سرکه سیب و مالیدن آن بر روی صورت از میزان چربی صورت بکاهد و منافذ باز پوست را به طور کامل ببندد.

مصرف سرکه سیب در بارداری

جلوگیری از عفونت های ادراری

یکی از نشانه های عفونت ادراری ادرار تیره رنگ می باشد، که زنان باردار می توانند از سرکه سیب به عنوان یک درمان کننده طبیعی عفونت ادراری در حمام استفاده کنند، سرکه سیب می تواند از ایجاد مخمر جلوگیری کند و از پیشرفت عفونت هم جلوگیری کند.

 

درمان ویار صبحگاهی

وجود اسید استیک در بدن می تواند به تنظیم سطح کلی اسید در بدن بپردازد و همچنین می تواند از بروز اسهال و استفراغ های ناشی از حاملگی جلوگیری نماید، سوزش معده در بارداری معمولا با ورود به هفته دوازدهم بارداری مادر اتفاق می افتد که در این زمان مادر می تواند با استفاده از مقدار کم سرکه سیب از میزان این اسید بکاهد.

 

درمان مشکلات معده و کمک به هضم غذا

یکی از خواصی که سرکه سیب دارا بودن خاصیت آنتی بیوتیک است که می تواند با انواع باکتری های مضر درون معده مبارزه کند و آن ها را از بین ببرد،  و در مقابل سرکه سیب کمک می کند تا باکتری های مهم و مفید بدن چند برابر شوند که در نتیجه سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می کند و هضم غذا به بهترین شکل صورت می گیرد.

از آنجایی که مشکلات مربوط به معده در دوران بارداری زیاد تر می شود شما می توانید برای برطرف کردن این مشکلات از سرکه سیب استفاده نمایید.

 

در چه صورتی نباید سرکه سیب مصرف شود؟

بارداری خانم ها با هم تفاوت دارد و شبیه نیست، ولی به طور کلی همه خانم های باردار، در سه ماهه دوم و سوم بارداری در معده خود حس سوزش زیادی می کنند، به همین دلیل مصرف سرکه سیب در این زمان باید محدود شود زیرا که سرکه سیب خاصیت اسیدیته زیادی دارد و باعث سوزش بیشتر معده خواهد شد.

 

عوارض

علاوه بر تمام خواصی که سرکه سیب دارد ممکن است یک سری عوارض هم داشته باشد که مصرف زیاد آن می تواند به همراه داشته باشد.

  • کاهش سطح پتاسیم در بدن و ایجاد مشکلات استخوانی
  • معده درد در بارداری
  • آسیب به مینای دندان ها
  • ایجاد قرمزی و سوختگی بر روی پوست

مطالب مشابه را ببینید!