مجله تاپ‌ناز‌

مصرف قرص ضد بارداری باعش کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان تخمدان می شود

مصرف قرص ضد بارداری باعش کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان تخمدان می شود

تاثیرات مثبت قرص ضد بارداری بر سرطان تخمدان

سرطان تخمدان (به انگلیسی: Ovarian cancer) نوعی از سرطان است که از تخمدان شروع می‌شود. این بیماری منجر به ایجاد سلول‌های غیرعادی می‌شود که توانایی حمله یا گسترش به دیگر بخش‌های بدن را دارند. ممکن است در آغاز این فرایند علائم مبهم و یا غیرآشکار باشند، اما با پیشرفت سرطان احتمال بروز علائم بیشتر شود. علائم می‌توانند شامل نفخ، درد لگن، تورم شکم، و دیگر علائم باشند.

بررسی داده های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که نرخ مرگ ناشی از سرطان تخمدان بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ در ایالات متحده ۱۶ درصد و در کانادا ۸ درصد کاهش داشته است.

در اتحادیه اروپا، نرخ مرگ ناشی از سرطان تخمدان ۱۰ درصد کاهش یافته است. اگرچه در برخی از کشورها این میزان اُفت بسیار بیشتر بوده است. به عنوان مثال در بریتانیا ۲۲ درصد کاهش و در دانمارک و سوئد ۲۴ درصد کاهش مرگ ناشی از سرطان تخمدان مشاهده شده است.

در استرالیا و نیوزیلند هم در حدود ۱۲ درصد کاهش مرگ ناشی از سرطان تخمدان اعلام شده است. در ژاپن نرخ مرگ ناشی از سرطان ۲ درصد بوده است. به گفته محققان، در ژاپن کمترین میزان مصرف قرص های ضدبارداری وجود دارد.

پیش بینی می شود کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان تخمدان تا سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده آمریکا تا ۱۵ درصد، و در اتحادیه اروپا و ژاپن تا ۱۰ درصد کاهش یابد.

به گفته دکتر کارلو لا وچیا، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه میلان ایتالیا، هنوز کاملا مشخص نیست که مصرف قرص ضدبارداری علت اصلی کاهش نرخ مرگ و میر باشد. به گفته وی، سایر عوامل از جمله کاهش استفاده از هورمون درمانی به منظور کنترل علائم یائسگی و تشخیص بهتر و درمان به موقع سرطان تخمدان نیز در این زمینه نقش دارند.

کاهش مرگ و میر افرادی ک دچار سرطان تخمدان هستند و قرص ضد بارداری مصرف می کنند

مطالب مشابه را ببینید!