مجله تاپ‌ناز‌

مضرات استفاده از رنگ مو + ترفند و نکاتی برای کاهش عوارض رنگ مو

مضرات استفاده از رنگ مو

در این  بخش در مورد مضرات رنگ مو و روش های کمتر شدن تاثیرات مضر رنگ مو، اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم و امیدواریم که از مطالعه این مطلب بهره ببرید.

رنگ مو در در نوع طبیعی و شیمایی موجود است که رنگ موهای شیمایی مضرات زیادی به همراه دارند و می توانند باعث آسیب به موهای شما شوند. در موقع استفاده از رنگ موی شیمایی باید بسیار دقت کنید تا دچار عوارض نشوید.

مضرات رنگ مو

اگر موهایتان را به صورت مرتب رنگ می کنید ممکن است که آسیب هایی به موهای شما وارد شود که در این مطلب در مورد مضرات رنگ موی شیمایی بیشتر به شما توضیج می دهیم و روش هایی برای کاهش مضرات رنگ موی شیمایی را در اختیار شما قرار می دهیم.

 

مضرات استفاده از رنگ موی شیمیایی

در ادامه تمام مضرات رنگ موی شیمیایی را توضیح داده ایم.

 

آسم 

آرایشگرانی که مرتب با رنگ مو در ارتباط هستند در معرض ابتلا به آسم هستند و آسم بر اثر قرارگیری در معرض پارا فنیلین دی آمین است که در رنگ مو موجود است و همین باعث می شود تا ریه حساس گردد و نفس کشیدن هم سخت شود.

 

هزینه های پنهان 

رنگ مو شاید خیلی گران نباشد ولی هزینه های پنهانی زیادی دارد و قبل از اینکه بخواهید موهایتان را رنگ کنید بهتر است با آرایشگر با تجربه مشورت کنید.

 

ایجاد موخوره 

چنانچه از رنگ مو به صورت مرتب استفاده می کنید شما به موهایتان آسیب های زیادی وارد می کنید و در نتیجه موها دچار موخوره می شوند.

 

حساسیت و آلرژی پوست سر

شاید در شما در خظر واکنش های آلرژیک رنگ مو قرار بگیرید و این واکنش های آلرژیک بر اساس واکنش های آلرژی زا ماده ای به نام پارا فنیلین دی آمین ایجاد می شود که رایج ترین نشانه آلرژی خارش پوست سر، سورش پوست سر، قرمز شدن، تورم پوست، ایجاد شوره و ایجاد تورم در اطراف مژه، بینی، صورت و چشم ها باشد.

چنانچه مواد شیمایی موجود در رنگ مو قوی باشد و بدن فرد نسبت به این مواد حساسیت نشان دهد ممکن است سوختگی در سر شما ایجاد شود که اثرات آن گاهی تا پایان عمر در بدن فرد باقی خواهد ماند.

 

ایجاد موی شکننده 

چنانچه از رنگ موهای شیمایی زیادی استفاده می کنید موهای شما ممکن است خشک شوند زیرا مواد شیمایی موجود در رنگ باعث از بین رفتن رطوبت در مو می شود و همین امر موها را شکننده می کنید و درخشندگی مو را به مرور زمان از بین می برد. بعضی از آسیب هایی که در اثر استفاده از رنگ موی شیمایی به موها وارد می شود در بعضی موارد بقدری جدی است که ممکن است فرد مجبور شود موهایش را کوتاه کند.

 

پوست تحریک پذیر 

رنگ مو می تواند واکنش های پوستی شدید که بعضی از این نشانه ها عبارتند از حس شوره، پوسته پوسته شدن، قرمز شدن پوست و خارش پوست است می شود.

قبل از اعمال رنگ بر روی موهای خود ابتدا آن را در قسمتی از موها تست کنید و اگر از نبود حساسیت مطمئن شدید سپس از رنگ مو برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید و اگر ورم و خارشی پس از اعمال رنگ مو دیده شد و این تورم بهبود پیدا نکرد به متخصص مراجعه کنید.

 

سرطان 

پارا فنیلین دی آمین که در رنگ مو وجود دارد می تواند به سلول های دی ان ای انشان آسیب وارد کند و باعث سرطان شود. رزور سینول هم ماده ای شیمایی است که در رنگ مو وجود دارد و این ماده باعث اختلال در غدد درون ریز می شود و باعث ابتلا به سرطان سینه می شود.

 

ضایعه پوستی  ( راش ) 

افرادی که به رنگ مو حساسیت دارند ممکن است دچار راش شوند و راش در محیط رنگ موی اعمال شده ایجاد می شود و پس از دیدن این ضایعه پوستی باید سریع به پزشک مراجعه نماید.

 

مضرات استفاده از رنگ مو

مضرات استفاده از رنگ مو در دوران بارداری

رنگ کردن مو در بارداری می تواند حساسیت های ایجاد کند که ممکن است پوست کف مقداری از مواد شیمایی موجود در رنگ را جذب خود کند و این مواد شیمایی وارد جریان خون شوند و بهتر است که خانم ها در سه ماهه نخست بارداری خود که زمان شکل گیری جنین است از رنگ کردن مو پرهیز کنند.

رنگ مو در بعضی از اوقات می تواند باعث سقط جنین گردد پس استفاده از آن در دوران بارداری اصلا توصیه نمی شود.

 

نکاتی برای کاهش مضرات استفاده از رنگ مو

  • برای رنگ کردن مو بهتر است به متخصص آرایشی و زیبایی مراجعه کنید و خودتان اصلا برای رنگ کردن مو اقدام نکنید.
  • از رنگ موهایی استفاده کنید که استاندارد هستند و مجوز از وزارت بهداشت دارند.
  • رنگ مو را بیش از زمان معین شده بر روی موها قرار ندهید.
  • پس از استفاده از رنگ مو، سرتان را خوب با آب بشویید.
  • از ترکیب رنگ موهیا مختلف با هم پرهیز کنید زیرا ممکن است مواد مضرتری ایجاد شود.
  • در موقع استفاده از رنگ حتما از دستکش استفاده کنید.
  • پس از رنگ کردن مو از مواد صاف کننده یا مواد فر کننده استفاده نکنید.
  • پس از رنگ کردن موها از مواد تقویت کننده برای تقویت موی سر خود استفاده کنید.
  • از تعویض زیاد رنگ مو پرهیز کنید.
  • از رنگ مو در فواصل زمانی طولانی استفاده کنید.
  • از رنگ های شیمایی برای رنگ کردن ابروهای خود استفاده نکنید.
  • در صورت سفید شدن مو بهتر است آنها را رنگ کنید و اگر موهای شما سفید نشده اند از رنگ کردن اجتناب کنید.
  • قبل از استفاده از رنگ مو کمی از آن را روی پوست دست خود امتحان کنید و در صورت عدم بروز واکنش های آلرژی زا مانند تحریک و قرمزی از رنگ مو برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنید.
  • در صورت امکان بهتر است از رنگ موهای گیاهی و رنگ موهای طبیعی برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید زیرا این مواد طبیعی باعث آسیب رساندن به موها نمی شود.

مطالب مشابه را ببینید!