مجله تاپ‌ناز‌

معرفی انواع تیغ و توپی دامار

شرکت دامار یکی از بزرگترین و نام آشناترین برندهای تولید تیغ، تونیک، توپی و… می باشد که از لحاظ کیفیت و تنوع در بین برندهای فعال جزء بهترین ها محسوب می شود. تیغ های سی ان سی و اورفرز دامار در مدل های متنوعی تولید می گردند که برای انجام امور مختلف از قبیل شیارزنی، اتصال، برش، ایجاد طرح و… به کار می روند. علاوه بر تیغ، برند دامار در زمینه تولید انواع توپی نیز فعالیت های چشمگیری داشته است که این گروه از محصولات برند دامار نیز در بین مصرف کنندگان بسیار پرطرفدار می باشد. در این مقاله قصد داریم پس از معرفی شرکت دامار محصولات پرکاربرد و متنوع این برند با کیفیت را در اختیارتان قرار دهیم.

دامار

برند چینی دامار چندین دهه در زمینه تولید ابزار آلات و ماشین آلات مختلفی از جمله صنعت چوب فعالیت می کند. علاوه بر تیغ و توپی هایی که در بخش قل ذکر شد؛ دامار جزء فعالین تولید دستگاه لبه چسبان، ابزارهای پنوماتیک و دستی نیز محسوب می شود. دامار با توجه به قدمتی که دارد و کیفیتی که در کارهایش مشهود است توانسته است در سراسر جهان نمایندگی های و مراکز فروش معتبری را کسب نماید. همان طور که در بخش قبل نیز متذکر شدیم، قصد داریم در این مقاله به طور اختصاصی به معرفی تیغ و توپی های برند خوشنام دامار بپردازیم. تیغ های دامار در دو گروه تیغ های اورفرز و سی ان سی تولید می شوند که هر گروه نیز مدل های مختلفی از تیغ را تولید می کند و به طور مفصل به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

معرفی انواع تیغ و توپی دامار

انواع تیغ دامار

تیغ دامار را می توان به دوگروه اصلی تیغ اورفرز و تیغ سی ان سی تقسیم نمود که به شرح زیر می باشند:

  • تیغ سی ان سی: سی ان سی یکی از دستگاه های پیشرفته صنعت چوب است با کمک تیغ های متنوع امور مختلفی از قبیل کف تراشی، فرم دادن لبه، برش، شیارزنی و… را انجام می دهد. با توجه به این که تیغ ها در دو نوع بلبرینگ دار و بدون بلبرینگ تولید می شوند، تیغ سی ان سی به گروهی از تیغ های اشاره دارد که در قسمت کارگیر بدون بلبرینگ می باشند و مناسب نصب بر روی دستگاه سی ان سی می باشند.
  • تیغ اورفرز: در نقطه مقابل تیغ سی ان سی می توان به تیغ اورفرز اشاره نمود که مناسب نصب بر روی اورفرز میزی، دستی و… هستند. تمامی تیغ های بلبرینگ دار و بدون بلبرینگ قابل نصب بر روی اورفرز می باشند.

علاوه بر این تقسیم بندی اصلی، تیغ دامار به مدل های مختلفی از لحاظ کاربرد و موارد استفاده تقسیم می گردد که به شرح زیر می باشند:

  1. تیغ پرداخت
  2. تیغ شیارزن عمودی
  3. تیغ شیارزن افقی
  4. تیغ انگشتی
  5. تیغ اتصال 90 درجه
  6. تیغ بانکی
  7. تیغ دوراهه
  8. تیغ حکاکی

تیغ پرداخت دامار

تیغ پرداخت در دو مدل بدون بلبرینگ و بلبرینگ دار تولید می شود که نوع بلبرینگ دار آن فقط بر روی اورفرز نصب می گردد. از تیغ پرداخت دامار برای رفع زائده، باربردای و حذف قسمت های اضافی چوب استفاده می شود.

تیغ شیارزن عمودی دامار

تیغ شیارزن عمودی دامار در ارتفاع متفاوت با قطر شفت های مختلف تولید می گردد و با نصب آن بر روی اورفرز و سی ان سی می توانید شیارهای عمودی در قطعه کار ایجاد نموده و حتی از این تیغ برای برش نیز می توان استفاده نمود.

تیغ شیارزن افقی دامار

تیغ شیارزن افقی دامار نیز برای ایجاد در جهت افقی به کار می رود که یکی از موارد کاربردی جهت ایجاد اتصال بین دو قطعه کار می باشد. تیغ شیارزن افقی در قطر و ارتفاع های مختلف تولید می گردد که متناسب با نیاز می توان از اندازه های مختلف آن استفاده نمود.

تیغ انگشتی دامار

تیغ انگشتی دامار یکی از پرکاربردترین تیغ های صنعت چوب است که قابل نصب بر روی اورفرز و سی ان سی می باشد و در اندازه های مختلفی تولید می گردد. از تیغ انگشتی که به تیغ ناخنی نیز معروف است برای ایجاد طرح های قوس دار و نیم دایره استفاده می کنند.

تیغ اتصال 90 درجه دامار

یکی از مهم ترین مراحل در ساخت محصولات چوبی ایچاد اتصال بین قطعات می باشد. اتصال با روش های مختلفی انجام می گیرد که یکی از این روش ها استفاده از تیغ اتصال 90 درجه دامار است. همان طور که از نام این محصول مشخص است، از این تیغ برای ایجاد اتصال 90 درجه استفاده می‌شود، همچنین هنگام اتصال 90 درجه باید یک طرف اتصال را به صورت افقی با تیغ شیار بزنید و طرف دیگر را به صورت عمودی ابزار بزنید. لازم به ذکر است که از تیغ اتصال 90 درجه دامار که به تیغ اتصال کوژ نیز خوانده می‌شود برای ساخت قاب عکس، آینه و اتصالات فارسی در کابینت و جعبه های چوبی به کار می رود.

تیغ بانکی دامار

تیغ بانکی دامار جزء کاربردی ترین تیغ های اورفرز و سی ان سی محسوب می شود که از لحاظ قطر شفت و کارگیر در اندازه های متفاوت تولید می گردد. علاوه بر ابعاد، تیغ بانکی دامار در دو نوع بلبرینگ دار و بدون بلبرینگ تولید می شود که نوع بلبرینگ دار آن فقط برای نصب بر روی اورفرز مناسب می باشد. تیغ بانکی یک مورد مناسب برای ایجاد طرح های قوس دار است که موجب زیباتر شدن کار می گردد.

معرفی انواع تیغ و توپی دامار

تیغ دوراهه دامار

همان طور که در قسمت های قبلی ذکر شد اتصالات یکی از مهم ترین مراحل تولید سازه های چوبی می باشد و با روش های مختلف انجام می گیرد. از تیغ دوراهه بانکی برای ایجاد اتصال کنشکاف استفاده می کنند. لازم به ذکر است که تیغ دوراهه دامار قابلیت ایجاد برش L، مستطیلی و پله ای را دارد.

تیغ حکاکی دامار

تیغ حکاکی یا وی شکل نیز در گروه پر مصرف ترین تیغ های دامار قرار می گیرد. مهم ترین آیتم در رابطه با تیغ حکاکی درجه و زاویه برش آن می باشد که مصرف کننده با توجه به اندازه ای که مد نظرش می باشد باید تیغ حکاکی دامار را تهیه نماید. از تیغ حکاکی دامار برای ایجاد شیار، نوشتن متون، طراحی اشکال و… استفاده می نمایند.

توپی دامار

توپی یکی دیگر از محصولات شرکت دامار است که با توجه به نوع دستگاه در مدل های مختلف و ابعاد متفاوت تولید می گردد. در مواردی امکان و شرایط استفاده از سی ان سی وجود ندارد و باید از فرز نجاری برای پیش بردن عملیات بر روی قطعه کار استفاده نمود که ابزار کار در این دستگاه توپی می باشد علاوه بر این توپی برای دستگاه های لبه چسبان، مولدر و… نیز طراحی می گردد؛ باید متذکر شویم برند دامار در زمینه تولید انواع توپی فعال می باشد. توپی دامار در مدل های مختلفی به شرح زیر تولید می گردد:

  • توپی بانکی
  • توپی شیارزن
  • توپی نیم گرد
  • توپی فرز لبه چسبان
  • توپی فاق و زبانه

معرفی انواع تیغ و توپی دامار

توپی بانکی دامار

توپی بانکی دامار یک مورد مناسب برای ایجاد طرح نیم دایره، ایجاد انحنا، لبه گرد و… استفاده می شود. توپی بانکی با توجه به بلبرینگی که دارد در هنگام برش، کنترل و تسلط لازم بر کار را دارد و این مدل توپی قابل نصب بر روی فرز میزی می باشد.

توپی شیارزن دامار

توپی شیارزن همانند تیغ های شیارزن برای ایجاد شیار بر روی قطعه کار استفاده می گردد و نقش مهمی در ایجاد اتصال بین دو قطعه کار را ایفا می کند. علاوه بر شیارزنی می توان از این مدل توپی برای برش نیز استفاده کرد.

توپی نیم گرد دامار

توپی نیم گرد نیز مانند سایر توپی های دامار بر روری فرز میزی نصب می گردد. از توپی نیم گرد دامار برای ایجاد طرح دایره و گرد کردن لبه ها استفاده می گردد.

توپی فرز لبه چسبان دامار

توپی فرز لبه چسبان دامار همان طور که از عنوانش مشخص است بر روی لبه چسبان قابل نصب است. از این مدل توپی دامار برای برش و حذف اضافه های نوار در زمان لبه چسبانی استقاده می شود.

توپی فاق و زبانه دامار

اتصال فاق و زبانه یکی از معروف ترین اتصالات در صنعت چوب می باشد که علاوه بر تیغ های قابل نصب بر روی اورفرز و سی ان سی می توان از توپی فاق و زبانه نیز استفاده نمود. برند دامار توپی های فاق و زبانه بسیار با کیفیتی را به صورت ست تولید می کند که در صنعت چوب بسیار پرطرفدار می باشند. رپورتاژ آگهی /

قیمت محصولات دامار

لازم به ذکر است که محصولات دامار در مدل های مختلفی تولید می شوند که در فروشگاه چوبینر موجود می باشند. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت محصولات دامار می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

09021235626 – 02166563048 – 02634647972

Choobiner.ir

مطالب مشابه را ببینید!