مجله تاپ‌ناز‌

روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری + شرایط و هزینه ها

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری را میتوان به چشم یک معامله پر سود برای طرفین به شمارآورد که فرد مهاجر می‌تواند با سرمایه ای که در دست دارد، اقامت یا شهروندی کشور مربوطه را بگیرد و کشور هدف با جذب این سرمایه از مهاجرین، به اقتصاد خود رونق و توسعه ببخشد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به چگونگی شروع فرآیند و مراحل اولیه این نوع مهاجرت بپردازیم.

برخی کشور ها برای ایجاد رشد و توسعه اقتصاد خود زمینه هایی برای افراد مشتاق به مهاجرت ایجاد میکنند که از جمله این مهاجرت ها، میتوان به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری اشاره کرد. مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری فرآیندی است که افراد می توانند از این طریق تابعیت و یا اقامت یک کشور را گرفته و سرمایه خود را در کشور هدف به کار بگیرند.

روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری + شرایط و هزینه ها

اقامت از طریق سرمایه‌گذاری چگونه است ؟

روش مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری یکی از سریعترین روش های اخذ اقامت و رسیدن به پاسپورت دوم است که کشور های خارجی به افراد ارائه می دهند، از طرفی این روش را می توان جزو مطمئن ترین راه های مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری دانست. ویزای سرمایه گذاری را ویزای طلایی می گویند؛ چرا که به افرادی تعلق خواهد گرفت که بتوانند سرمایه خاصی را در کشور هدف سرمایه گذاری کنند. با استفاده از این راه افراد می‌توانند به راحتی به کشور مورد نظر خود مهاجرت کرده و اقامت دائم آن کشور را بدست بیاورند.

شرایط عمومی مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری یکی از روش های اخذ اقامت در کشور هایی با صنعت پیشرفته و قوی را شامل می شود و افرادی که قصد مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری را در سر دارند، لازم است که در کشور هدف نوعی سرمایه گذاری در هر قسمتی که توان آن نوع سرمایه گذاری را داشته باشند مثل ملک، ثبت شرکت، تأسیس کارخانه، خرید سهام را بتوانند انجام دهند.

در رابطه با مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری باید این نکته را هم در نظر گرفت که ممکن است این نوع مهاجرت در بعضی کشور ها دائمی نبوده و شما نمیتوانید سودی از این سرمایه گذاری داشته باشید و فقط میتوانید در مقابل این سرمایه گذاری اقامت موقت کشور هدف را به دست آورید که در این مورد بعضی از کشور ها ویزای سرمایه گذاری به مدت معینی که بیشتر یک بازه زمانی پنج ساله میباشد را به شما اعطا میکنند.

حداقل میزان سرمایه ای که شما برای مهاجرت استفاده می‌کنید، رقم ثابتی نبوده و کشور ها با توجه به قوانین و سیاست های خود این ارقام را انتخاب میکنند. در نوع مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند به همراه خانواده اقامت کشور هدف را به صورت موقت بگیرد؛ از طرفی کشور هایی هستند که برای شروع فرآیند مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، مدرک زبان سطوح آیلتس، تافل و حتی محدودیت سن را در شرایط این مهاجرت قرار داده اند.

مطلب مشابه: مهاجرت کاری ایرانیان | معرفی 5 کشور ویژه برای کار مناسب برای ایرانیان

روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری + شرایط و هزینه ها

مهمترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

بعضی از کشور ها ویزای سرمایه گذاری به صورت دائمی را به مهاجرینی که مهاجرت خود را از طریق سرمایه‌گذاری انتخاب کرده اند، اعطا نمیکند که البته این سیاست بسته به شرایط اقتصادی و ناپایدار بودن اقتصاد کشور هدف است. در ادامه کشور های پیشرو برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری را داریم که به عنوان مثال میتوان به آمریکا، قبرس، کانادا، انگلستان، استرالیا، ترکیه، پرتغال و نیوزیلند اشاره کرد.

مهمترین مدارک مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری کدامند؟

شما با توجه به کشور هدفی که قصد مهاجرت به آن را دارید، ممکن است مدارک متفاوتی برای ارائه نیاز باشد؛ از مهمترین مدارکی که برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری ضروری است میتوان به کپی رنگی کارت ملی فعال، هشت قطعه عکس به سایز عکس گذرنامه که شش ماه از آن گذشته باشد، کپی کل از شناسنامه، کپی کامل از گذرنامه، کپی از سوابق نظامی (اگر موجود بود)، گواهی تغییر اسم، گواهی پزشکی که جواب آزمایش اچ آی وی در آن درج شده باشد و سه ماه از زمان آزمایش گذشته باشد، گواهی عدم سوء پیشینه طی شش ماه گذشته، کپی برگ سند ازدواج، کپی سند املاک اشاره کرد.

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای سرمایه گذاری در خارج

اخذ ویزای سرمایه گذاری برای افرادی که قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری دارند یک امر ضروری است. گرفتن این ویزا با توجه به کشور هدف و سفارت کشور ها متفاوت بوده که به طور خلاصه آنها را بیان خواهیم کرد. از مهمترین مدارک مورد نیاز برای گرفتن این نوع ویزا میتوان به جواز کسب فرد سرمایه گذار، سهام شرکت فرد سرمایه گذار، گواهی تمکن مالی فرد سرمایه گذار و گردش حساب بانکی طی ۴ سال گذشته، گواهی عدم سوء پیشینه فرد، گواهی سلامت جسمی، اسناد ملکی فرد سرمایه گذار و گذرنامه معتبر و مدارک هویتی اشاره نمود.

مطلب مشابه: شرایط مهاجرت به آلمان چیست و چقدر هزینه دارد؟

روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری + شرایط و هزینه ها

انواع سرمایه گذاری در خارج از کشور

سرمایه گذاری در خارج از کشور با توجه به توان مالی و مقدار بودجه افراد به شکل های مختلفی صورت می‌گیرد. از مهمترین این سرمایه گذاری ها در خارج از کشور میتوان این موارد را در نظر گرفت.

ثبت شرکت تجاری

ثبت شرکت تجاری یکی از روش های سرمایه گذاری برای مهاجرت بوده که بسیار پیچیده است؛ چون که این روش باید یک طرح قوی و پر سود داشته باشد و مهمتر از همه برای کشور هدف جالب به نظر برسد، تا بتواند با آن طرح موافقت کند. ثبت شرکت تجاری برای افراد، دارای چالش های زیادی از قبیل عدم حضور در کشور هدف، آشنا نبودن سرمایه گذار با شرایط و قوانین اقتصادی کشور هدف و مبلغ بالا برای سرمایه گذاری می باشد.

خرید سهام

در این روش از سرمایه گذاری برای مهاجرت، فرد باید دارای سوابق مدیریتی بوده تا بتواند حداقل ۵۰ درصد از سهام تجاری را خریداری کند و از طرفی تحصیلات فرد سرمایه گذار باید مطابق با امور بازرگانی، تجاری و مدیریتی باشد. فرد سرمایه گذار در خرید سهام باید از نظر مالی و بودجه قدرتمند تر از مقدار بودجه لازم کشور هدف باشد. سرمایه گذاری در این روش صرفا با توجه به پول نقد موجود در حساب های بانکی افراد نبوده و میتوان از دیگر اموال افراد نظیر زمین، ملک، اتوموبیل و خانه نیز برای این کار استفاده کرد.

از دیگر روش های دیگر سرمایه گذاری در خارج از کشور میتوان به خرید ملک، خرید اوراق قرضه، خرید، بورس و اوراق بهادار، کار آفرینی و اشتغال زایی اشاره کرد.

مطلب مشابه: مهاجرت به دبی + شرایط مهاجرت به دبی به صورت قانونی سرمایه گذاری و کاری

مزیت های مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

همانطور که قبلاً هم صحبت کردیم از بهترین و سریعترین روش های مهاجرتی، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کشور های خارجی و هدف است که خیلی سریع به اقامت دائم کشور هدف میرسیم. این روش نسبت به دیگر روش های مهاجرتی با وجود پر هزینه تر بودن و ریسک زیاد پر طرفدار تر بوده و همچنین دارای مزیت های بسیاری می باشد. از این مزیت ها میتوان به ویژگی های زیر را در نظر گرفت.

گرفتن اقامت در کوتاهترین زمان

یکی از مزایای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری گرفتن اقامت دائم در کمترین زمان ممکن است که این اقامت با توجه به شرایط کشور ها متفاوت بوده و به طور مثال کشور هایی هستند که پس از سرمایه‌ گذاری اقامت دائم را به افراد اعطا میکنند و در مقابل کشور هایی هستند که افراد باید به مدت چند سال در کشور هدف زندگی کرده و شغلی در کشور هدف داشته باشند تا بتوانند به اقامت دائم در کشور هدف برسند.

رسیدن به سود بالا

از مزایای مهم مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری میتوان به برگشت سرمایه در مدت زمان کم و همچنین رسیدن به سود بالا اشاره کرد. هر چند که این روش هزینه زیادی را به همراه دارد ولی میتوان از همان ابتدا به دنبال کشور هایی با صنعت پیشرو و قوی باشید که ریسک این سرمایه گذاری را کم میکند.

سطح بالای رفاه اجتماعی

با این روش مهاجرت و با توجه به سرمایه گذاری که انجام داده اید می توان به رفاه اجتماعی کشور هدف برسید به همین دلیل است که اکثر افراد به دنبال کسب این نوع مهاجرت هستند.

معایب مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری دارای عیب هایی می باشد که ممکن است بر روند مهاجرت شما بسیار تاثیر بگذارد. از جمله این عیوب، انتخاب کشور هدف برای سرمایه گذاری است که خود، وقت و تمرکز بالایی میخواهد و یا از نظر هزینه و مخارج، ترجمه مدارک افراد، هزینه پست و … بیشتر از دیگر راه های مهاجرتی هزینه بردار است.

از اهم نکات قابل توجه در روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری وارد کردن قسمت بیشتر سود سرمایه افراد در اقتصاد کشور می باشد و قسمت کمتر سود سرمایه را به افراد اختصاص می دهد؛ از دیگر عیوب انتخاب مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، طولانی بودن این فرآیند است که از زمان ثبت درخواست اقامت، ارسال مدارک تا پذیرش و گرفتن اقامت مدت زمان زیادی زمان نیاز دارد.

فاجعه ترین مشکل در روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، به این صورت است که احتمالا فرد به دلایلی مثل زندانی شدن در کشوری دیگر، پنهان کاری و کلاهبرداری، درخواست اقامت او توسط کشور هدف پس از ۱۲ ماه لغو خواهد شد. 

کلام آخر

در نهایت باید بدانید که مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و سرمایه گذاری در کشور های مختلف از بهترین و سریعترین روش های بدست آوردن تابعیت و اقامت کشورهای دیگر می باشد. امروزه مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری برای کشور هایی با صنعت پیشرو امیدوار کننده شده است؛ تا جایی که روش های مختلفی برای جذب افراد پیش روی آنها قرار می دهند.

نکته مهم در روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری برای کسانی که به دنبال گرفتن اقامت دائم در کشور های مختلف هستند، این است که باید تمام جوانب مختلف نظیر امکانات کشور هدف، نیاز های خود، قدرتمند بودن آن کشور  و مواردی از این قبیل را مد نظر قرار دهند، چرا که این روش برای هر دو طرف سودمند و پر منفعت می باشد.

مطلب مشابه: مهاجرت به استرالیا | تمام روش های مهاجرت به کشور استرالیا و اخذ اقامت استرالیا

مطالب مشابه را ببینید!