مجله تاپ‌ناز‌

مهمونی رسمی چی بپوشم؟

مهمونی رسمی چی بپوشم

مهمونی رسمی آداب و قواعد لباس پوشیدن خود را داره. شما متناسب با موقعیتی که قرار است در آن حاضر شوید، لباس خاصی را انتخاب می‌کنید. در این پست می‌خواهیم درباره شیوه ست کردن لباس مجلسی زنانه برای‌تان نکاتی را مطرح کنیم. شما می‌تونید با لباس مجلسی خود، شال مناسبی را ست کنید و اگر شال ندارید، با خرید شال خود را زیباتر کنید. برای مهمونی‌هایی که در شب برگزار می‌شوند، لباس شب مناسب را آماده کنید. می‌دونید که در مهمونی رسمی، لباس تاثیر مهمی در جایگاه شما داره.

جالبه بدونید، هنر لباس پوشیدن، گاهی به این موضوع بستگی داره که چی رو نباید پوشید. ما در ادامه، لباس‌های محیط‌های نیمه‌رسمی و کاری رو آوردیم، شما با توجه به شرایط می‌تونید تصمیم بگیرید که می‌شه از این پوشش برای مهمونی رسمی تون استفاده کرد یا خیر.

لباس مهمونی شیک برای دورهمی‌های نیمه‌رسمی

2 5 e1663141949708

در مهمونی نیمه‌رسمی می‌شه از پیراهن کوتاه غیررسمی یا پیراهن‌های زنانه دکمه‌دار استفاده کرد که ظاهر مرتب و خاصی دارند و هم‌چنین راحت و روزمره هستند. حواستون باشه که شلوارک و کفش کتانی، مناسب این‌جور مهمونی‌ها نیستند.

می‌شه از شومیز یا بلوز مجلسی زنانه هم استفاده کرد که برای هر نوع مهمونی، یک ست زنانه کلاسیک به‌حساب میاد. وقتی که هوا سرد بشه، می‌شه همین استایل رو با کت مجلسی زنانه ست کرد.

شلوار تیره جین زنانه نسبت به رنگ آبی آن، رسمی‌تره و  می‌تونه به هر ست زنانه‌ای حالت رسمی بده. جالبه بدونید که زنگ مشکی، اندام شما را کشیده‌تر نشون می‌ده.

می‌شه تاپ مجلسی زنانه رو با دو شرط انتخاب کرد. زیادی روزمره یا زیادی مجلسی نباشه. این مدل تاپ رو می‌شه با شلوار جین، کتان یا پارچه‌ای و حتی با انواع دامن به خوبی ست کرد.

می‌شه از سرهمی‌ها هم استفاده کرد. ویژگی اونا، راحت و یک تکه بودنشون است و معمولا قد شما را بلندتر نشون می‌دن. برای تهیه هریک از این لباس‌ها ساده‌ترین و بهترین روش سر زدن به فروشگاه اینترنتی مدیسه است. مدیسه امسال از طرف مصرف‌کنندگان توی جشنواره برند محبوب سال تونست مقام اول بین فروشگاه‌های آنلاین پوشاک رو بدست بیاره. این فقط به خاطر کیفیت محصولات، قیمت منصفانه و پشتیبانی بعد از خرید مدیسه بود.

لباس مهمونی برای دورهمی‌های کاری

استایل مورد نیاز برای این نوع از مهمونی‌ها، یک استایل حرفه‌ای‌تر نیاز هست چون رسمی‌تر هستند. کت و شلوار یا کت و دامن ساده مجلسی با رنگ‌های طبیعی خاکی، سرمه‌ای، مشکی، طوسی مناسب هستند و بهتره که زیر کت از شومیز یا تاپ یقه‌گرد ساده سفید استفاده بشه.

حواستون باشه که در این استایل، از کتانی و شلوار جین نباید استفاده کنید.

لباس مهمونی مجلسی برای مجالس نیمه‌رسمی

لباس مجلسی رسمی

منظور از این نوع مهمونی‌ها، نامزدی، مجالس پیرامون عروسی یا بعضی از دورهمی‌های کاری است. پیراهن‌های مناسب این مهمونی، نباید نخی باشند. معمولا بلندی این لباس‌ها تا سر زانو است؛ کوتاه‌تر باشه، خیلی غیررسمی می‌شه و بلندتر باشه، زیادی مجلسی و رسمی می‌شه.

بهترین کفش برای این استایل، کفش پاشنه بلند یا کفش تخت است.

حواستون باشه که هر لباسی که تنگ یا زیادی کوتاه باشه، مناسب نیست. شلوار جین و لباس نخی هم کاربرد نداره.

لباس مهمونی مجلسی برای مجالس رسمی

4 2 e1663141977555

منظورمون از مهمونی رسمی، مهمونی‌های در حد عروسیه. برای انتخاب لباس عروسی باید دقت بیشتری داشته باشید. بهترین انتخاب لباس شب زنانه است. می‌تونید از لباس مجلسی شیک زنانه هم استفاده کنید. استایل خود را با اکسسوری و زیورآلات بهتر کنید.

معمولا با این استایل، کفش پاشنه بلند مجلسی استفاده می‌شه. لباس مهمونی بلند که تا زیر زانو بیاد، مناسب این‌جور مهمونی رسمی است.

راه‌های شیک کردن لباس مهمونی

از گن استفاده کنید

اگر می‌خواید در مهمونی رسمی ظاهر بهتری داشته باشید، پیشنهاد می‌شه که از یک گن مناسب هم استفاده کنید. این‌جوری فرم بدن شما بهتر دیده مي‌شه و شما رو زيباتر مي‌كنه. حتما از گن با سايز مناسب استفاده كنيد.

اتوکشی و نگه‌داری از لباس

مي‌خوايد لباس مجلسي شما عمر بيشتري داشته باشه، بايد از اون بهتر مراقبت كنيد. اگر روي لباس شما لكه ايجاد شد، سريع اون رو برطرف كنيد. لباس را اتوكشيده و مرتب در مهموني رسمي بپوشيد.

اکسسوری و زیورآلات

در مهموني رسمي مي‌شه از اكسسوري و زيورآلات استفاده كرد تا بهتر و زيباتر ديده شويد. اگر زيادي از اين وسايل استفاده كنيد، عملكرد عكسي خواهند داشت و تو ذوق مي‌زنه.

موهای مرتب

درسته كه لباس اهميت زيادي در مهموني رسمي داره اما ظاهر شما هم بخشي از ماجراست و بايد به موهاتون اهميت بدين و با ظاهري آراسته وارد مجلس بشيد.

ناخن‌های مرتب

ناخن بخشي از استايل و تيپ شماست پس سعي كنيد كه ناخن‌هاي مرتبي داشته باشيد.

ویژگی‌های لباس مهمونی رسمی

قد لباس

هر چه مهموني رسمي تر باشه، قد لباس هم بلندتره.

جنس پارچه

در مهموني رسمي معمولا لباسي استفاده مي‌شه كه جنس مرغوبي داره. پارچه‌هاي ساتن، گيپور، ابريشم، تور و مخمل جزو پارچه‌هاي رسمي هستند.

زرق و برق

رابطه مستقيمي بين ميزان زرق و برق لباس با رسمي بودن اون برقراره. پس هر چه در لباس شما از سنگ‌دوزي، پولك، منجوق و… استفاده شده باشد، ارزش لباس‌تون بيشتر شده و رسمي‌تر به حساب مي‌آيد.

رنگ لباس

معمولا از رنگ‌هاي تيره در مهموني رسمي استفاده مي‌شه مثل رنگ‌هاي مشكي، طلايي، بژ، لاجوردي و… .

راهنمایی‌های خیلی بیشتر و جامع‌تر رو می‌تونید از مجله مدیسه که مرجع مد و فشن در ایران هست، پیدا کنید.

چطور میشه همه موارد رو ترکیب کرد؟

هماهنگی در رنگ

در مهموني رسمي بايد بين رنگ‌ها هماهنگي وجود داشته باشه يعني رنگ شال با رنگ مانتو يا پيراهن هماهنگ باشند و به اصطلاح تو ذوق نزنند. اگه برای مانتو خودتون شال مناسبی ندارید، پس بهتره قبل از خرید شال یه سری به فروشگاه مدیسه بزنید و مدل‌های مختلف رو خوب ببینید.

هماهنگی در فرم

بايد سعي كنيد بين كليت پوشش‌شون در مهموني رسمي يك هماهنگي وجود داشته باشه مثلا نمي‌شه با پيراهن كلاسيك، يك مانتو مدرن رو پوشيد.

ترکیب ساده و شلوغ

زيبايي در سادگي است براي همين در انتخاب ست لباس مهموني رسمي حتما سادگي رو رعايت كنيد.

هماهنگی در مدل

سعی کنید در مهمونی رسمی بین کیف، کفش، لباس و … که پوشیده‌اید، یک هماهنگی وجود داشته باشد؛ این‌جوری بسیار زیباتر به نظر می‌رسید.

سخن پایانی

یکی از انتخاب‌های مهم برای هر مهمونی، تصمیم‌گیری در مورد لباسی است که می‌خواید بپوشید. جالب این‌جاست که سبک لباس پوشیدن برای مهمونی رسمی با مهمونی‌های دوستانه و غیررسمی خیلی با هم دیگه فرق دارند. شما می‌تونید از راهنمای این مطلب جهت انتخاب لباس شایسته‌تر برای مهمونی رسمی استفاده کنید.

در مهمونی رسمی بهتره از لباس شروع به ست کردن کنید چون لباس از همه گرون‌تره و می‌شه اون رو به عنوان مرکز ست کردن، در نظر گرفت. سپس به دنبال ست کردن بقیه لوازم با اون باشید. مثلا شاید به شال نیاز داشته باشید و بخواید که یک شال مناسب با ست انتخابی‌تون رو پیدا کنید. در مغازه‌های فیزیکی یا اینترنتی به دنبال خرید شال می‌روید و یک شال ساده را متناسب با رنگ صورت و بقیه ست، انتخاب می‌کنید. به همین سادگی هر چیزی که نیاز بود تا در مهمونی رسمی شیک‌تر ظاهر بشید، تهیه کنید.

مطالب مشابه را ببینید!