مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی مه لقا باقری و همسرش (جواد عزتی) اطلاعات زندگی شخصی و عکس های او

مه لقا باقری بازیگر سینما و تلویزیون می باشد و همسر جواد عزتی است. مه لقا باقری متولد ۱۳۶۰ است از همسرش چند ماه  بزرگتر است. او تا به الان در فیلم ها و سریالهای زیادی نقش آفرینی کرده است در رشته کارگردانی فارغ التحصیل شده است. مه لقا باقری در بیش تر  فیلم ها و سریال هایی که ایفای نقش نموده است در کنار همسرش حضور داشته است. بیش ترین شهرت مه لقا باقری برای بازی در مجموعه دورهمی بوده است که در نقش همسر قیمت ایفای نقش کرده است.

بیوگرافی مه لقا باقری

مه لقا باقری بازیگر و کارگردان در سال 1360 در تهران متولد شده است و فارغ التحصیل فوق لیسانس کارگردانی تئاتر است.

فعالیت بازیگری

مه لقا باقری بیشتر در عرصه تئاتر فعالیت زیادی داشته است.

مه لقا باقری با سریال قهوه تلخ و سریال دردسرهای عظیم  و برنامه دورهمی ، همراه با سروش جمشیدی شناخته شده است.

این بازیگر طراح حرکات موزون و دستیاری کارگردان نیز بوده است.

مه لقا باقری

آشنایی با جواد عزتی

مه لقا باقری و جواد عزتی در تئاتر با یکدیگر آشنا شده اند و در  نتیجه در یک پروژه به هم یکدیگر علاقه پیدا کردند و با هم ازدواج کردند.

مه لقا باقری می گوید که این آشنایی به پایان نامه لیسانس او برمیگردد که برای اجرای نمایش ، با جواد عزتی بیشتر آشنا شدیم و به این نتیجه رسیدیم که مناسب یکدیگر هستیم. زمانی گذشت و ما کاملا باهم آشنا شدیم و سپس تصمیم گرفتیم ازدواج کنیم.

مه لقا باقری

بیوگرافی جواد عزتی همسر مه لقا باقری

محمدجواد عزتی بازیگرو متولد 20 دی 1360 در تهران است. جواد عزتی فارغ‌ التحصیل تئاتر از هنرستان سوره است و بازیگری را با کار کودک شروع کرد.

جواد عزتی علاوه بر ایفای نقش در مجموعه های طنز با بازی در فیلم های جدی مثل تنگه ابو قریب، ماجرای نیمروز، سریال زخم کاری و… بازی کرده است که ظاهر شوخ و جدی اش در همه نقش ها طرفدار دارد.

مه لقا باقری

کارگردانی و حرکات موزون مه لقا باقری

مه لقا باقری بازیگر بیش از 12 سال است که به شکل حرفه ای در زمینه کارگردانی و بازیگری تئاتر فعال است و در جشنواره های داخلی و خارجی در کشور هایی مثل فرانسه، روسیه و اسپانیا شرکت کرده است. مه لقا باقری در زمینه طراحی حرکات موزون و تئاتر نیز فعال است ؛ همچنین دوره های تئاتر را به صورت تخصصی در آلمان سپری نموده است.

مه لقا باقری

فیلم های مه لقا باقری

حکم رشد

حکم رشد سریالی است با کارگردانی حسن لفافیان، نویسندگی سعید نعمت ‌الله و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی. مه لقا باقری در این فیلم پلیسی و خانوادگی نقش محبوبه را بازی کرده است.

دیگر بازیگران فیلم حکم رشد: ثریا قاسمی، پیام احمدی‌نیا ، مجتبی فلاح، شهین تسلیمی ، علیرضا مهران، حمید ابراهیمی، مهرداد ضیایی، ندا قاسمی ، هدی استواری، ارشیا توکلی، حسن ولیخانی، محمدرضا زاد خوشنود، سیاوش گرجستانی، صدرالدین حجازی، حشمت آرمیده، فرج‌ گل سفیدی و فیروز حیدرزاده

مه لقا باقری

شنای پروانه

شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت و تهیه ‌کنندگی رسول صدرعاملی است.

داستان این فیلم درمورد زنی به اسم پروانه است که مربی استخر زنان است و فیلمی از او درون استخر در فضا مجازی انتشار شود، همسر پروانه هاشم که برای گرفتن انتقام‌  به استخر رفته است و مشغول تخریب آن می باشد، پروانه را با ضربات چاقو می ‌کشد  و…

بازیگران این فیلم عبارتند از: جواد عزتی، امیر آقایی، طناز طباطبایی، علی شادمان، پانته‌آ بهرام، علیرضا داوودنژاد، مه‌لقا باقری، مهدی حسینی نیا، ایمان صفا، ناهید مسلمی، آبان عسکری و…

مه لقا باقری در این فیلم نقش افسانه همسر حجت را بازی می کند، بازی بسیار خوب او و جواد عزتی در این فیلم به عنوان زن و شوهر یکی از نقاط قوت فیلم به حساب می آید.

مه لقا باقری

زخم کاری

سریال زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان و به تهیه ‌کنندگی محمدرضا تخت کشیان می باشد که ژانر خانوادگی و اجتماعی دارد.

بازیگرانی که در زخم کاری ایفای نقش کرده اند عبارتند از: جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، هانیه توسلی، الهه حصاری، عباس جمشیدی‌فر، امیرحسین هاشمی و …

مه لقا باقری در این فیلم نقش مهناز را بازی کرد و بازی بسیار خوب او او در کنار دیگر بازیگران بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت.

مه لقا باقری

دردسرهای عظیم 2

سریال دردسرهای عظیم به کارگردانی برزو نیک نژاد می باشد.

داستان دردسرهای عظیم درمورد جوانی به اسم لطیف با بازی جواد عزتی می باشد که رؤیای بازیگری دارد، او درگیر داستان عجیبی می ‌شود که او را دچار درد سرهای زیادی کرده است و مسیر زندگی اش را عوض می کند و…

در دردسرهای عظیم 2 مه لقا باقری نقش برادر شوهر فیروزه و عموی بهار نامزد لطیف را بازی می کند.

مه لقا باقری

مجموعه دورهمی

دورهمی برنامه تلویزیونی با اجرای مهران مدیری است که از اسفند 1394  پخش آن آغاز شد. در فصل نخست این مجموعه بازیگرانی مثل امیر ژوله و شقایق دهقان حضور داشتند ولی به علت انصراف در فصل دوم مدیری از بازیگرانی مثل رامین ناصر نصیر، لیلا ایرانی و سروش جمشیدی استفاده کرد.

در مجموعه دورهمی مه لقا باقری در نقش همسر قیمت ایفای نقش نمود. مه لقا باقری قبل از این تجربه همکاری با مهران مدیری را نیز داشت.

مه لقا باقری

تجربه های تئاتر مه لقا باقری

ایفای نقش در نمایش آرش به کارگردانی روح الله صدیقی

ایفای نقش در نمایش ربات های مین یاب به کارگردانی محسن حسینی

اجرای نمایش دو روی روایت نادری در جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر

ایفای نقش در نمایش ننه دلاور و فرزندان به کارگردانی امیردژاکام

ایفای نقش در نمایش خروس می خواند به کارگردانی شهرام کرمی

Mahlagha 8 e1656534595567

جوایز مه لقا باقری

کسب جایزه دوم بازیگری از جشنواره تئاتر دانشجویی فجر برای نمایش”مارون”؛

دبیر کمیته هنر شورای اسلامی، دفتر کمیسیون فرهنگی شورا

جایزه بازیگری زن در کشور مسکو جهت نمایش “ خواستگاری ” نوشته «آنتوان چخوف»

دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در تئاتر فجر برای ایفای نقش در « بوقلمون »

مطالب مشابه را ببینید!