مجله تاپ‌ناز‌

موفقیت در کارآفرینی | مواردی که باعث موفقیت شما خواهند شد

کارآفرین چه کسی است

کارآفرینی به معنی استفاده کردن از فرصت ها جهت رسیدن به یک کسب و کار می باشد.

در واقع کارآفرین شخصی است که قادر باشد با استفاده از فرصت ها، کسب و کاری را شروع نماید و از طریق آن کسب و کار به درآمد مورد نظر خود برسد.

ولی مسئله ای که باید در کارآفرینی به آن توجه نمود، این است که یک کارآفرین هیچ وقت یک شغل را به دلیل منافع شخصی راه اندازی نمی کند. کار آفرین تلاش می کند تا کسب و کارش را برای بهبود زندگی مشتری ایجاد نماید و با بهبود یافتن زندگی مشتریان، زندگی کارآفرین نیز بهبود خواهد یافت.

یک کارآفرین باید با بعضی از فاکتور ها آشنا باشد تا سریعتر در کسب و کار خود موفق شود.

ما تصمیم داریم اصلی ترین عوامل موفقیت در کارآفرینی را در این مقاله به شما معرفی نماییم.

 

فاکتورهای موفقیت در کار آفرینی 

۱عمل گرایی 

از عوامل بسیار اساسی برای موفقیت در کارآفرینی عمل گرا بودن می باشد. در صورتی که شما جهت انجام هر کاری در کسب و کارتان بترسید هیچ وقت به یک کارآفرین موفق تبدیل نخواهید شد.

یک کارآفرین تلاش می کند تا شانس های خود را شناسایی نماید و تلاش کند تا از آن ها بهترین استفاده را نماید. در واقع یک کارآفرین باید توانایی ریسک کردن را داشته باشد و از نتیجه اقدامات خود نترسد.

البته این را نیز به خاطر داشته باشید که ریسک پذیری بیش از حد نیز برای کسب و کارتان خوب نخواهد بود.

در صورتی که تصمیم دارید ریسکی کنید، باید آن ریسک ها را مورد بررسی قرار دهید.

بهتر است با قواعد ریسک پذیری آشنا شوید. در صورتی که شما با این قوانین آشنا باشید به یک کارآفرین موفق تبدیل خواهید شد.

موفقیت در کارآفرینی

۲. داشتن علم کارآفرینی 

علم کارآفرینی در واقع مجموع اطلاعاتی می باشد که کار آفرین باید از کسب و کاری که تصمیم دارد ایجاد کند داشته باشد.

در صورتی که شما درباره کسب و کار خود به اندازه کافی علم نداشته باشید نباید توقع داشته باشید که کار آفرین موفقی شوید.

در اصل چنین علمی پتانسیل انرژی جهت کسب و کار است تا شما سریعتر موفق شوید.

3.خلاق بودن 

یک کارآفرین پیش از اغاز یک کسب وکار نخست باید از خود سوال کند که کسب و کاری  که تصمیم به راه اندازی آن دارد چه تفاوت هایی با کسب و کارهای موجود دارد؟ خوب است بدانید که کارآفرینی یعنی خلاقیت.

یک کار آفرین باید تلاش کند تا با خلاقیت، کسب و کارش را مدیریت نماید. مشتری ها نیز از کسب و کار های دارای خلاقیت حمایت بیش تری خواهند کرد. به همین علت خلاق بودن جزء اصلی ترین فاکتوهای موفقیت در کارآفرینی می باشد.

۴. دارا بودن مهارت کارآفرینی 

هر کارآفرین جهت راه اندازی یک کسب و کاری احتیاج به دانستن مهارت هایی دارد.در صورتی که شما دارای علم کارآفرینی می باشید ولی فاقد مهارت برای استفاده از آن هستید در کارآفرینی موفق نخواهید شد.

به عنوان مثال مدیریت نمودن منابع مالی، به وجود آوردن یک طرح تجاری، مدیریت کردن فرصت ها از جمله مهارت های کار آفرینی می باشند.

در صورتی که تصمیم دارید یک کارآفرین موفق بشوید باید با همه این مهارت ها آشنا باشید.

موفقیت در کارآفرینی

5.شور و اشتیاق برای انجام کار

شما قرار است یک کسب و کار تازه را راه اندازی نمایید. جهت موفق شدن در این راه، باید اشتیاق خیلی زیادی داشته باشید و به کاری که انجام می دهید علاقه خیلی زیادی داشته باشید.

شما در کسب و کارتان موفق خواهید شد اگر عاشق آن کاری که انجام می دهید، باشید. به این دلیل که ما در حال سعی کردن برای رسیدن به اهدافمان درباره چیزهایی که دوست داریم، می باشیم.

اگر تنها به کاری که انجام میدهید علاقه داشته باشید، قادر خواهید بود به بهترین عملکرد خود دست پیدا کنید.موفق شدن در کسب و کار، آسان نیست است و سختی های آن می تواند با اشتیاق و علاقه شما به فعالیت های خود آسان تر شود.

6. تمرکز کردن بر نقاط قوت:

هر یک از ما دارای نقاط قوت و ضعف خود می باشیم. برای اینکه تاثیر گذار باشیم، باید نقاط قوتمان را بشناسیم و بر آن ها تمرکز نماییم. در صورتی که بتوانید تلاش های خود را به بخش هایی که بهترین عملکرد خود را دارید، متمرکز نمایید، بیش تر موفق خواهید شد.

به عنوان مثال در کسب و کار، در صورتی که شما آگاهید که دارای غرایز بازاریابی خوبی هستید، از این استعداد خود استفاده نمایید.

7.به شکست فکر نکنید

به عنوان یک کارآفرین، باید به اهداف خود به صورت کامل باور داشته باشید و مطمئن باشید که این کار را می توانید انجام دهید.

باید ایمان قوی به ایده ، قابلیت ها و خود داشته باشید. هر چه بیشتر به قدرت خود در رسیدن به موفقیت بیش تر باور داشته باشید، زودتر می توانید آن را کسب کنید.

8. برنامه ریزی

شما برای موفقیت در کارآفرینی باید دارای یک چشم انداز باشید و به خودتان مطمئن باشید که قادر خواهید بود به چشم انداز مد نظرتان دست پیدا کنید. برای موفق شدن در امر کارآفرینی باید دارای اهداف مشخصی باشید.

شما باید هر روز طوری برنامه ریزی نمایید که کارتان به شما در پیشبرد برنامه تان کمک نماید. جهت گیری زیاد هدف هر کارآفرین موفقی می باشد. آن ها دارای یک چشم انداز می باشند و آگاه هستند که چطور به آن دست پیدا کنند.

9. تلاش فراوان

هر کارآفرین برای رسیدن به موفقیت، سخت تلاس می کند. هیچ شخصی فقط با نشستن و رویا بافی به موفقیت نخواهد رسید.

در صورتی که از کار آفرینان موفق بپرسید آن ها به شما خواهند گفت که در زمان آغاز فعالیت ساعات بسیار زیادی در هفته را کار می کردند.

10.مدیریت مالی

توانایی مدیریت مالی یکی از اصلی ترین مهارت ها جهت کارآفرینان موفق است. تمام کسب و کارها جهت رسیدن به درآمد به شکل می گیرند، به همین دلیل کارآفرینان باید آگاه باشند که چطور امور مالیشان را به صورت اثرگذاری مدیریت نمایند. آنها باید جریان نقدینگی را درک نمایند و بدانند که چه مقدار پول در چه مدت به دست می آورند، چه میزان از آن در دسترس می باشد و چطور استفاده  می شود و چه میزان از آن خرج می گردد. کارآفرینان علاوه بر کسب درآمد، باید آگاه باشند که چطور پول های خود را پس انداز نموده و آن را در کسب و کارشان سرمایه گذاری نمایند.

موفقیت در کارآفرینی

11.تفکر استراتژیک

صاحبان کسب و کار نمیتوانند همیشه منتظر فرصت هایی باشند که به سراغ آن ها می آیند. کارآفرینان باید دارای تفکر استراتژیک باشند، برنامه ریزی نمایند و همیشه فعال باشند. کارآفرینان باید  دارای ابتکار عمل باشند، روند مناسب انجام کارها را پیدا کنند و اغلب خود و کسب و کار را در مسیر رشد قرار دهند. تفکر استراتژیک شامل جستجوی درست فرصت های است که منجر به رشد شخصی و تجاری می شود. این تفکر جهت تعیین عالی ترین راه پیشبرد یک کسب و کار به سوی اهداف مهم است.

هدف کارآفرینان باید به وجود اوردن کسب و کاری پایدار باشد که احتیاجات مشتری در اولویت کار آن ها قرار دارد. برای دستیابی به این هدف، باید محصولات و خدماتی ایجاد شود که احتیاجات مشتری را برطرف نماید و مشکلات او را رفع کند. صاحبان کسب و کار به وسیله یادگیری از طریق جمع آوری بازخورد، قادر خواهند بود پیش بینی نمایند که نیاز های مشتریان چیست ، چطور پشتیبانی مشتری را بهبود دهند و چطور از رقیبان خود پیشی بگیرند.

12.مدیریت نمودن استرس

کارآفرینان باید بدانند که چطور استرس خود را مدیریت نمایند، به این دلیل که به صورت مداوم خود را در شرایط های سخت خواهند یافت. سختی و استرس یک اتفاق طبیعی برای خیلی از کارآفرینان می باشد، به ویژه در زمان شروع کسب و کار. شروع یک کسب و کار، دارای چالش های بسیار زیادی می باشد. شما به عنوان یک کارآفرین باید بتوانید استرس و همچنین زمانتان را مدیریت نمایید.

شما باید بدانید که بدنتان چگونه استرس را کنترل خواهد کرد. همچنین باید یک روند  زندگی سالم برای خود به وجود آورید. به عنوان یک کارآفرین، باید بدانید که چطور فرصت استراحت برای خود فراهم کنید. در اصل استراحت کردن یک روش برای مدیریت نمودن استرس می باشد که باعث بهره وری بیش تر شما خواهد شد.

13. رهبری نگرش

چه چیزی باعث می شود تا کارآفرینان با وجود روبرو شدن با شکست‌ ها و ناامیدی ‌های زیاد همچنان به مسیر خود ادامه بدهند؟. کارآفرینان موفق دارای یک عقیده اساسی و حس اعتماد در کار می باشند. آن ها باید باور داشته باشند و همیشه هدف اصلی را به طور واضح در برابر چشمان خود متصور شوند، حتی موقعی که هیچ فرد دیگری این کار را انجام نخواهد داد. تمام کسب  و کار های موفق زمانی فقط در حد یک ایده‌ بوده اند و زمانی تنها در ذهن و دیدگاه یک نفر قرار داشته است. با این وجود، این ایده با تلاش بیش از اندازه و انگیزه و درایت یک کارآفرین به واقعیت تبدیل گشته است.

14.پشتکار

پشتکار یک خصوصیت خیلی مهم برای کارآفرینان موفق می باشد  و یک مهارت خیلی اساسی جهت موفقیت در کسب و کار است.

کارآفرینی دارای مسیر ساده و راحتی نیست، و نیاز است که جهت دیدن نتایج دلخواه صبر و حوصله فراوانی داشته باشیم. تلاش و پشتکار عوامل اثرگذار در موفقیت برای هر کارآفرین می باشد.

پشتکار به کارآفرین کمک خواهد کرد تا با وجود طرد شدن همچنان ادامه دهد و پیشرفت کند. هنگامی که تصمیم می گیرید که یک کسب و کار را شروع کنید، موانع فراوانی بر سر راهتان وجود خواهد داشت که باید با متمرکز شدن بر هدف اصلی، بر آنها غلبه کنید. یکی از دلایل خیلی مهم که چرا پشتکار خیلی در کارآفرینی مهم است این می باشد که صبر و پشتکار شما را جهت یافتن پاسخ و راه حل مشکلات مشتاق خواهد کرد. در دنیای کسب و کار، هیچ شخصی قرار نیست همه جواب هایی را که احتیاج دارید در اختیار شما قرار دهد و شما باید به تنهایی پاسخ خیلی از سوالات خود را کشف نمایید. باید استراتژی های متعدد را تست کرده و تا موقعی که راهبرد اثرگذاری را بیابید به سعی خود ادامه بدهید.

مطالب مشابه را ببینید!