مجله تاپ‌ناز‌

روش های از بین بردن موهای زائد روی بینی در منزل

وجود موهای زائد در بعضی از نقاط بدن همیشه ناخوشایند است و افراد همیشه به دنبال روش هایی هستند که این موها را از بین ببرند. برای برطرف نمودن موهای زائد روی بینی می توانید از روش های مختلف مانند لیزر، موبر و روغن رازیانه استفاده کنید.

یکی از قسمت های بدن که ممکن است دچار موهای زائد شود و باعث زشت شدن چهره شما شود، بینی است. روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد بینی وجود دارد که در ادامه معرفی می کنیم.

از بین بردن موهای زائد روی بینی با این روش ها

موی زائد به عنوان یک مشکل دیده می شود و گاهی باعث نگرانی و خجالت افراد می شود. موهای زائد روی بینی موهای ضخیم به رنگ مشکی و بلند هستند که گاهی اوقات به قسمت های دیگر هم می رسند و حس ناخوشایندی در فرد ایجاد می کنند. روش های خاصی برای برطرف کردن موهای زائد وجود دارد که در ادامه معرفی می کنیم.

اپلاسیون

اپلاسیون یکی از روش هایی است که مو را از ریشه در می آورد و می توانید خیلی راحت آن را در خانه یا سالن های اپلاسیون انجام دهید. با استفاده از ژل های موبر این کار براحتی انجام می شود. با این روش برای مدت 4 تا 6 هفته موهای زائد روی بینی برطرف می شوند. موکن های اپیلیدی برای این کار پیشنهاد می شوند که ممکن است درد و سوزش زیادی نسبت به دیگر روش ها داشته باشند.

استفاده از ژیلت

بعضی از افراد برای برداشتن موهای زائد روش آسان استفاده از ژیلت را انتخاب می کنند و این موها را می تراشند. این روش بسیار پرکاربرد است ولی موقتی است و می تواند حتی باعث افزایش رشد موهای زائد شود.

روش های از بین بردن موهای زائد روی بینی در منزل

استفاده از چسب موبر

چسب موبر دو مدل سرد و گرم دارد. چسب های موبر سرد به دلیل وجود چسبندگی بیشتر در آنها، قیمت مناسب و استفاده راحت نسبت به نوع گرم آن بیشتر استفاده می شوند. این چسب ها را می توانید از داروخانه ها یا فروشگاه های لوازم آرایشی تهیه کنید. برای استفاده از این چسب ها باید پوست را خوب تمیز کنید و آلودگی نداشته باشد. این روش برای افرادی که پوستشان حساس است توصیه نمی شود.

لیزر موهای زائد

لیزر کردن موی زائد یکی از روش هایی است که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش با استفاده از اشعه لیزر برای طولانی مدت می تون موهای زائد بینی را برطرف کرد. عملکرد این روش به این صورت است که اشعه لیزر به عمق پوست در قسمت ریشه مو رسیده و به ملانین سیاه رنگ مو وارد می شود و با اعمال گرما ریشه را می سوزاند. لیزر برای رقع موهای سفید و بور بی نتیجه است.

روش های از بین بردن موهای زائد روی بینی در منزل

استفاده از روغن رازیانه

روغن رازیانه می تواند باعث جلوگیری رشد مجدد موهای اضافه شود. برای استفاده ا روغن رازیانه باید موها را از ریشه بردارید. می توانید از وکس یا چسب موبر استفاده کنید، سپس روی بینی و قسمتی که موهای زائد داشته را با روغن رایانه به صورت دایره ای ماسا دهید. این کار را می تواند روزی 3 بار انجام دهید تا وقتی که رشد مجدد تکرار کرده و باز مراحل را انجام دهید، برای همیشه از شر موهای اضافه روی بینی خلاص می شوید. این روش برای بعضی از افراد ممکن است 3 ماه طول بکشد و بعضی از افراد تا 6 ماه شاید لازم باشد که انجام دهند.

مطالب مشابه را ببینید!