مجله تاپ‌ناز‌

مکان های دیدنی تایوان + جاهای تفریحی و تاریخی کشور تایوان برای گردشگران

در این بخش نگاهی می اندازیم به مکان های دیدنی کشور تایوان که در آسیا قرار دارد. جزیره تایوان مملو از جاذبه های تفریحی و دیدنی است که لبخند رضایت را بر لب هر توریستی نشانده است.

تایوان یکی از کشورهای آسیایی و جزیره ای از مجمع الجزایر است که در قسمت غرب اقیانوس آرام و در ساحل شرقی سرزمین اصلی کشور چین قرار گرفته است. تایوان کشوری جزیره ای در قاره آسیا می باشد و پهناورترین جزیره مجمع الجزایر به حساب می آید، این کشور از دسته کشورهایی است که از مدار راس السرطان می گذرد.

تایوان متشکل از 2 قسمت است که با هم تفاوت دارند، بخش شرقی این جزیره که دو سوم و قسمت اعظم آن را شامل می شود دارای کوه های ناهموار زیادی است که از شمال تا جنوب ادامه دارد و در قسمت غربی این جزیره صحرای هموار وجود دارد که سکونتگاه جمعیت زیادی از مردم کشور تایوان می باشد.

در طول سال های متمادی که کشور تایوان محل استقرار ملیت های مختلفی از کشورهای چین، هلند، ژاپن و اسپانیا است، این کشور تاثیرپذیری زیادی دارد ولی در سال های جدید تاثیرپذیری از فرهنگ های غربی داشته و به عنوان یکی از کشورهای توریستی نامی آشنا است. این کشور جزیره ای متشکل از چشم اندازهای شهری، طبیعی و بخش های فرهنگی و معنوی می باشد که با بازدید از این مکان های گردشگری می توانید از تایوان لذت ببرید.

مکان های گردشکری و دیدنی تایوان

در ادامه مهمترین مکان های گردشگری تایوان را به شما معرفی می کنیم.

53517484 780x416 1 e1592140488630

پارک ملی تاروکو

پارک ملی راه های مختلفی دارد که فرصت مناسبی برای علاقمندان به طبیعت و افرادی که به هیجان و کنجکاوی علاقه دارند می باشد که در طبیعت زیبای آن که شامل آبشار، دره های کم عرض و رودخانه لیو است تفریح کنند.

تایوان کشور شگفتی ها و جذابیت ها است و دره هایی دارد که از جنس سنگ مرمر هستند و بسیار زیبا هستند. در این مکان توریست ها می توانند شاهد شگفتی های خاص باشند.
00 e1592140930914

شهر تایپه

تایپه پایتخت کشور تایوان است و از شهرهای بزرگ این کشور است که از کشورهای هلند، چین، ژاپن و اسپانیا تاثیر زیادی داشته است و این تاثیرات را می توانید در معماری و بافت این شهر ببینید. این شهر به همین دلیل شهر جهانی ملقب شده و شهرت یافته است، که درهای خود را به روی بازدیدکنندگان گشوده است و میزبانی استثنایی او با جاذبه های دیدنی و تفریحی، اقامتی و وجود رستوران هایی منحصر به فرد زبانزد می باشد. غذاهای دریایی این شهر از طعمی عالی و بی نظیر برخوردار است که گردشگران را از هر منطقه ای جذب خود می کند.

1 92459.1506580324 e1592141034856

شهر کوهستانی جیوفِن

جیوفن شهری کوچک است که روی تپه های رویفانگ واقع شده است، این شهر زیبا و خاص فضایی اصیل و تاریخی دارد و بسیار جذاب است و اصلا در این شهر کسل نمی شوید. بخشی قدیمی تر این شهر شامل معماری های جذاب، مغازه های شیک، کافه و چایخانه، حجره های اغذیه فروشی دلالتی است. این شهر انگیزه و جرقه برای ساخت برنامه کارتونی معروف شهر ارواح بوده است.

Kaohsiung e1592141119591

شهر کَئوشانگ

شهر کئوشانگ از شهر تایپه، دومین شهر از نظر وسعت در کشور تایوان به حساب می آید، این شهر روی سواحل رودخانه لاو ریور قرار دارد و در زمینه واردات بسیار مهم است. کئوشانگ جاذبه های دیدنی زیادی در مورد هنر، بازارهای پر انرژی و پر جنب و جوش و شب زنده داری است که بسیار جالب است.

resized 1147012 720

روستای رنگارنگ

روستایی واقع در کشور تایوان وجود دارد که این روستای زیبا که یکی از مکان های دیدنی تایوان محسوب می شود و دارای جذابیت زیادی می باشد، توسط یک هنرمند به اسم هوانگ یونگ فو، قرن ۲۰ میلادی ایجاد شده است. هوانگ یونگ فو بر روی محل زندگی خود که روستایی در حال ویرانی بوده، مشغول به رسم نقاشی می گردد تا از این مکان نگهداری نماید و البته او ثمره زحمت و هنر خود را دید به طوری که این روستا به شکل رنگین کمان از شهرت بالایی برخوردار شده است.

2017 11 20 e1592142322930

جنگل تایپینگ شان

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی تایوان که بسیار هم زیبا و جذاب می باشد، جنگل ملی تایپینگ شان است که قسمت عمده ای از ناحیه ی کوهستانی را شامل می گردد. جلوه های زیبایی از جمله دریاچه ها، سرزمین های باعظمت و سرسبز، رودخانه و نهرهای آب، و سایر مناطق دیدنی و توریستی که با نمایی بینظیر می باشد که از توجه ویژه ای از سوی گردشگران برخوردار بوده و است. علاوه بر تمامی این جذابیت ها، این پارک دارای راه هایی برای پیاده روی می باشد که علاقه مندان به پیاده روی می توانند از آن بهره ببرند.

عبادتگاه های فو گوئینگ شان

مرکز نهضتی مذهبی بین المللی بودایی آغاز به کار چینی در بین این مجموعه ی بزرگ واقع شده  که در آن بر روی تمامی بازدید کنندگان باز می باشد، این نهضت به تبلیغ دارما، ایجاد تعادل و برابری بین دنیا و انسان مشغول است. قسمتی از این معبد برای بازدید همه آزاد است که در پی جایی جهت تعلیم شاخه ای از مذهب بودایی به اسم پیور لَند بودیسم است.

جزیره اُرکید

جزیره اُرکید که با پشت سر گذاشتن راهی کوتاه با کشتی و از طرف خشکی قابل دستیابی است، این جزیره منزل قبیله تائو بوده که دلیل نامگذاری آن به خاطر وجود پروانه های ارکیدی پرورش یافته در دره ها و تپه های آن می باشد. گذشته از ویژگی های مثبت از جمله دسترسی آسان، پروانه های زیبای ارکیدی، انواع جانداران و گیاهان، این جزیره دارای ساحل هایی زیبا و خارق العاده می باشد که علاقه مندان به موج نوردی و شنا در نور آفتاب را جذب می کند.

پارک ملی یوشان

پارک ملی یوشان که در ناحیه کوهستانی مرکزی یوشان واقع در تایوان قرار دارد، نام این پارک برگرفته از اسم مرتع ترین قله این ناحیه شده که شامل قله های بلند بسیار، کوههای با عظمت، دره های ژرف و کم عرض، صخره های پر شیب است، فاصله پارک تا شهر تایپه زیاد است که بکر ماندن مناظر طبیعی آن شده که با وجود این میزبان تعداد میلیونی گردشگر می باشد.

پارک ملی کنتینگ

کنتینگ یک پارک ملی واقع در جزیره تایوان است که جاذبه ای زیبا و منحصر به فرد در این ناحیه به شمار می رود، کنتینگ سکونتگاهی برای زندگی جانوران گوناگون و گیاهان محسوب می شود که همین موضوع یکی از ویژگی های جذاب این منطقه بوده است.
جلوه ای زیبا و خارق العاده از اقیانوس را می توانید در این پارک به تماشا بنشینید و شاید بقه دلیل همین جذابیت و محبوبیت ها است که مسیر رسیدن به این پارک بریا توریست ها بسیار با اتوبوس و البته هواپیما فراهم و آسان سازی شده است.

آب و هوای تایوان

تایوان کشوری جزیره ای است که دارای آب و هوایی گرمسیری و بارانی بوده است، قسمت شمالی این کشور از ابتدای ژانویه تا انتهای مارس، تقریبا ۳ ماه یک فصل بارانی دارد.

مکان های دیدنی تایوان

در طول ماههای تابستان از ماه ژوئن تا سپتامبر همه ی نواحی تایوان دارای آب و هوای گرم و مرطوب می باشند، بخش های جنوبی و مرکزی تایوان در فصل زمستان از وزش بادهای فصلی دور هستند. در ماه می باران های شرقی آسیایی (می یو) تن این کشور را می شوید.

گفته می شود رخدادهای طبیعی مانند طوفان استوایی و زمین لرزه در این کشور عادی و طبیعی به حساب می آید.

در این مقاله شما عزیزان را با دیدنی های تایوان، کشوری جزیره ای واقع در قاره ی آسیا آشنا می نماییم، تایوان که یکی از قطب های گردشگری در دنیا می باشد که می تواند میزبانی خوب و به خاطر ماندنی را برای شما رقم بزند.

مطالب مشابه را ببینید!