مجله تاپ‌ناز‌

مکان های دیدنی تنکابن (شهسوار) + عکس های زیبای مکان های تفریحی تنکابن

تنکابن یکی از شهرهای سرسبز در شمال کشور ایران است که جنگل های بی نظیری دارد و قدمت آنها بیش از 3 هزار سال است. از مکان های دیدنی تنکابن می توان به طبیعت زیبا و تماشایی آبشارهای آن اشاره کرد که در اطراف این شهر و مناطق روستایی با آب و هوای مطبوع قرار گرفته است.

تنکابن جزو شهرهای سرسبز خطه مازندران می باشد و به عنوان شهرهای بزرگ این استان به شمار می آید. مکان های دیدنی تنکابن شامل طبیعت های سرسبز و دیدنی آن می شود که برای مسافران بسیار زیبا و تماشایی می باشد. دشت های این منطقه هم خیلی معروف هستند و آبشارهایی بزرگ با جشمه های آب معدنی دارد که توریست را جذاب می کند.

 

مکان های دیدنی و تفریحی تنکابن را بهتر بشناسید

تتکابن به دلل سرسبز بودن و آب و هوای خوبی که دارد گونه های مختلفی از حیوانات است که زیستگاه آنها جنگل های محافظت شده است. این زیستگاه ها و جنگل ها محل گردشگری و تفریحی برای گردشگران است که واقعا جذاب است.

2305

منطقه حفاظت شده بلس کوه:

این جگل محافظت شده انواع گونه های مختلف حیوانات را دارد که از مهمترین آنها می توان به پلنگ، گرگ، خرگوش، مرال، گراز، دارکوب، چکاوک، عقاب و … می باشد که محل مناسبی برای گردشگرانی باشد که به زیستگاه حیوانات علاقه دارند.

1300878 e1559895563392

آبشار تودارک:

این آبشار 7 متر ارتفاع دارد و از مکان های دیدنی شهر تنکابن می باشد و دارای منظره ای ویژه می باشد و بیشتر گردشگران آن را به تابلوی نقاشی توصیف می کنند. در مسیر این آبشار از روستاهایی زیبا عبور می کند که محلی مناسب و خاص برای گردشگری می باشند.

3 59 e1559895570806

پارک جنگلی چالدره:

این پارک در مسیر شهر تنکابن قرار گرفته است و معماری بی نظیر و جالبی دارد که در پارک وجود دارد. این پارک یک استراحتگاه مناسب برای گردشگران است و توجه گردشگران را هم به خود جلب کرده است.

dasht e1559895576470

دشت دریاسر:

این دشت زیبا به دلیل زیبایی اش به دشت بهشت اردیبهشت در ایران معروف شده است و از اطراف کوه های زیبایی آن را محاصره کرده اند که بلندترین آن کوه الموت می باشد و در مناطق پایین این دشت چشمه هایی سرازیر شده اند که خاصیت درمانی دارند. این منطقه به دلیل زیبایی و قرار داشتن انبوهی از گیاهان و درختان یکی از مکان های دیدنی تکابن می باشد.

6 28 1 e1559895582155

آبشارهای کوهسر:

این آبشارها بین دو روستای کوهسر و سفیداب قرار گرفته اند و با گذر از جاده خاکی این منطقه چشم انداز زیبایی را مشاهده می کنید. ابشارهای این منطقه در فصل های خاصی از سال پر آب تر می شوند.

tone

مرداب نشتارود:

این مرداب در 5 کیلومتری شهر تنکابن قرار گرفته است و در انتهاب بیشتر کوچه های آب مرداب هایی وجود دارد و در این محل گونه های مختلفی از ماهی تخم گذاری می کنند. برخی از پرندگان در این مرداب زیبایی خاصی به آن می دهند.

c7c22ac5 e2d9 4789 8923 b9561b6a570c e1559895593622

آبگرم فلکده و رودخانه لیرسر:

آب گرم فلکده در مسیر جنگل های تنکابن قرار گرفته است و اطراف آن درختان سر سبز و گونه های مختلف گیاهان پر شده است و به دلیل خاصیت درمانی که این چشمه های دارند، گردشگران زیادی از آن استقبال می کنند.

امیدواریم سفر خوبی به تنکابن داشته باشید. اگر به شمال سفر کرده اید پیشنهاد می کنیم جاذبه های گردشگری نمک آبرود، حقایقی در مورد رامسر و راهنمای سفر به کلاردشت را هم بخوانید.

مطالب مشابه را ببینید!