مجله تاپ‌ناز‌

مکان های دیدنی دوشنبه پایتخت تاجیکستان + جاذبه های تماشایی این شهر

در این قسمت مکان های دیدنی و جاذبه های تماشایی شهر دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان را معرفی می کنیم. تاجیکستان دارای آداب و رسوم و سنت های خاص خود است و در شمال کشور افغانستان قرار گرفته است و یکی از جاذبه های آن شهر دوشنبه است که در این بخش با مکان های دیدنی آن آشنا می شوید.

کوه های تاجیکستان و شهر زیبای دوشنبه جزو مناطق دیدنی این کشور هستند و این کشور یکی از مقاصد گردشگری ارزان است که سالانه تعداد زیادی گردشگر با هزینه ای کم از این کشور دیدن می کنند و البته سوغات ارزان این کشور را هم تهیه می کنند. ممکن است در طول سفر به تاجیکستان و دوشنبه با جاذبه های لوکس مواجه نشوید ولی می توانید معماری بی نظیر از بناهای این منطقه را ببینید و در این قسمت هم با مکان های دیدنی دوشنبه تاجیکستان بیشتر آشنا می شوید.

مکان های دیدنی شهر دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان

شهر دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان است و دارای کوهستان های مختلفی می باشد و جشم اندازهای طبیعی زیادی هم دارد. مکان های دیدنی قرار گرفته در دوشنبه شامل پارک های هنری و طبیعی و موزه های باستانی است که در کمتر جایی از دنیا خواهید دید.

مکان های دیدنی دوشنبه

بازار شاه منصور دوشنبه

اگر به بازار و خرید کردن علاقه دارید پس می توانید به بازار شاه منصور بروید این بازار هنوز شکل قدیمی و سنتی خود را حفظ کرده است و در این بازار می توانید انواع پوشاک و خوراکی ها را بخرید. در این بازار انواع ادویه جات و سبزیجات را هم می توانید تهیه کنید و البته سوغات محلی هم در این بازار پیدا می شود.

مکان های دیدنی دوشنبه

ویکتوری پارک دوشنبه

یکی دیگر از مکان های زیبای شهر دوشنبه پارک ویکتوری است که روی تپه های سرسبز و دیدنی شهر دوشنبه قرار گرفته است و یکی از مکان های تفریحی این شهر است. یکی از ویژگی های مهمی که در این پارک وجود دارد زندگی مردم در طول جنگ جهانی است که بخش هایی از آن در این پارک گذشته است.

مکان های دیدنی دوشنبه

موزه قوم شناسی تاجیکستان

موزه ای که فرهنگ و تمدن مردمان این منطقه را به تصویر می کشد و دیار مردمان کهنی است که همچنان آداب و رسوم خود را حفظ کرده اند در این موزه نمایشگاه های مختلفی از لباس و پوشاک برگزار می شود که در خیابان رودکی دوشنبه واقع شده است این موزه یکی از مکان های دیدنی دوشنبه است.

مکان های دیدنی دوشنبه

آبشار گوسگارف دوشنبه

طبیعت زیبا و دیدنی این آبشار برای بسیاری از علاقه مندان دارای جذابیت است و به عنوان یک پدیده شاهکار شناخته می شود که در قلب این کشور واقع شده است ارتفاع این آبشار ۳۰ متر است و در تابستان چشم اندازهای خیره کننده و دیدنی زیادی دارد.

امیدواریم سفری خوب به شهر دوشنبه و کشور تاجیکستان داشته باشید در ادامه می توانید مطالب مشابه را هم بخوانید.

مشخصه های برخی از شهرهای تاریخی تاجیکستان

عکس های دیدنی از طبیعت زیبای تاجیکستان

 

مطالب مشابه را ببینید!