مجله تاپ‌ناز‌

مکان های دیدنی صوفیه بلغارستان + جاهای دیدنی و گردشگری پایتخت بلغارستان

شهر صوفیه پایتخت کشور بلغارستان است و یکی از شهرهای تاریخی دنیا می باشد که گردشگران زیادی دارد. مکان های دیدنی صوفیه شامل جاذبه های مدرن و تاریخی است و می توانید از این جاذبه های زیبا لذت ببرید.

صوفیه یکی از قدیمی ترین شهرهای بغارستان است و دارای جاذبه های تاریخی زیادی است و منطقه ای کوهستانی است. در این شهر شما می توانید جاذبه هایی مانند پارک های مدرن را ببینید که در کار جاذبه های تاریخی تنوع زیادی برای گردشگران ایجاد می کند. مکان های دیدنی صوفیه دارای تنوع زیادی است و از همین رو گردشگران را به خود جذب می کند و بسیار طرفدار دارد. در ادامه با جاذبه های دیدنی مختلف این شهر که جزو بهترین مکان های دیدنی بلغارستان هستند شما را آشنا می کنیم.

مکان های دیدنی و گردشگری صوفیه در بلغارستان

کلیساهای این شهر جزو جاذبه های دیدنی در صوفیه هستند که بنای تاریخی ارزشمند این حساب می شوند و از جمله این کلیساها می توان به کلیسای جامع الکساندر نوسکی اشاره کرد که به عنوان دومین کلیسای بالکان شناخته می شود و تاریخ احداث آن به سال 1880 باز می گردد.

مکان های دیدنی صوفیه بلغارستان

آمفی تئاتر سردیکا

این آمفی تئاتر در سال 2004 کشق شد و به عنوان یکی از بزرگترین امفی تئاترها می باشد در دهه 400 هم این بنا مورد بازسازی قرار گرفته است.

مکان های دیدنی صوفیه بلغارستان

مسجد بنیا باشی

این مسجد تنها مسجدی است ک در شهر صوفیه دیده می شود و سبک معماری آن مانند معماری ترکیه می باشد و به عنوان یکی از مکان های دیدنی صوفیه شناخته می شود. تاریخ ساخت این بنا به دوران عثمانی بر میگردد و با گنجایش 700 نفر گردشگران زیادی را جذب کرده است.

مکان های دیدنی صوفیه بلغارستان

بلوار ویتوشا

بلواری با خیابان های تجملی که با قدم زدن در آن می توانید از بوتیک های مختلف دیدن کنید خانه های اطراف این منطقه دارای سبک خاصی از معماری هستند. این جاذبه یک جاذبه مدرن د صوفیه است و به عنوان یکی از مکان های دیدنی صوفیه شناخته می شود. بازدید از کافه ها و رستوران های اطراف نیز یکی دیگر از لذت های تفریحی است.

مکان های دیدنی صوفیه بلغارستان

کلیسای بویانا

یکی از مکان های دیدنی صوفیه کلیسای بویونا است کلیسای که در دامنه کوه های این منطقه واقع شده است این بنا در میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است قدمت ساخت این بنا به ۱۲۰۰ امپراطوری روم باز می گردد.

مکان های دیدنی صوفیه بلغارستان

موسسه ملی باستان شناسی

این موسسه در سال ۱۹۰۵ ساخته شده است ین بنا بعد از مدت ها در حال بازسازی است در این بنا می توانید آثار تاریخی و قدیمی ارزشمندی را مشاهده کنید.

مطلب پیشنهادی: بلغارستان آشنایی با جاذبه های گردشگری بلغارستان

در صوفیه می توانید کلیسای سنت جورج روتوندا را هم ببینید که جزو یکی از بناهای تاریخی این شهر است. امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

مطالب مشابه را ببینید!