مجله تاپ‌ناز‌

مکان های دیدنی عشق آباد در ترکمنستان + تصاویر زیباترین جاهای دیدنی

کشور ترکمنستان یکی از همسایه های شمالی کشور ایران است و دارای فرهنگی غنی است و به دلیل داشتن مکان های باستانی و معماری های خاصی ه دارد به شهرت رسیده است. در این بخش مکان های دیدنی عشق آباد را معرفی می کنیم.

عشق آباد شهر تاریخی با فرهنگ و پایتخت کشور ترکمنستان می باشد که در سال های اخیر به یکی از پیشرفته ترین و بهترین شهرهای آسیای مرکزی شده است. فاصله این شهر از مشهد 250 کیلومتر می باشد. مکان های دیدنی عشق آباد را می توان به چن دسته تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی تقسیم بندی کرد که هر ساله گردشگرانی زیادی از این مکان های زیبا، دیدن می کنند.

 

مکان ها و جاهای دیدنی عشق آباد در ترکمنستان

عشق آباد یا اشک آباد بزرگترین شهر ترکمنستان و پایتخت این کشور است. این شهر با ایران هم مرز است و در دامنه کوپه داغ در بیابان قره قوم قرار گرفته است. از شهر عشق اباد به عنوان مرکز سیاسی ترکمنستان یاد می کنند. این شهر زیبا در نزدیکی قدیمی ترین پایتخت های اشکانیان یعنی نسا قرار گرفته است و به همین دلیل نامگذاری عشق آباد در قدیم اشک آباد بود. در ادامه این بخش تصاویر جاهای دیدنی این شهر را مشاهده می کنید و مکان های زیبای گردشگری عشق آباد را به شما معرفی می کنیم.

مکان های دیدنی عشق آباد در ترکمنستان

شهر باستانی نسا

یکی دیگر از مکان های دیدنی عشق آباد شهر بسیار قدیمی به نام نسا است که در اوایل قرن سوم میلادی نزدیک به پانصد سال پایگاه سلسله اشکانیان قرار گرفته است و پادشاهان زیادی در این شهر دفن شده اند. در حال حاضر این شهر باستانی در عشق آباد قرار دارد و در سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است. که در شاهنامه فردوسی چندین بار از این شهر یاد شده است. یادتان باشد که یک راهنما با خود به این شهر ببرید چون راهنماهای این شهر فقط می توانند به زبان روسی و ترکمنی صحبت کنند.

مکان های دیدنی عشق آباد در ترکمنستان

موزه فرش

یکی دیگر از موزه های بزرگ و مدرن موزه فرش است که فرش نمای مرمری سفید و هزینه ورودی بالایی دارد. اگر به صنایع دستی ترکمنستان علاقه دارید حاضرید این هزینه را بپردازید. معماری ساختمان این موزه بر خلاف دیگر بناها مهم شهر به صورت مدرن و قرن بیستسی ساخته شده است.در نمایشگاه مرکزی بزرگ ترین فرش دستباف دنیا حتما ارزش دیدن دارد.

مکان های دیدنی عشق آباد در ترکمنستان

مسجد گیپجاک

این مسجد یکی از زیباترین مساجد جهان اسلام و از جمله مکان های دیدنی عشق آباد به شمار می رود که بزرگترین مسجد در آسیای میانه محسوب می شود. از مهمترین ویژگی های آن می توان به گنبد و مناره های طلایی رنگ اشاره کرد که چشم هر بیننده را به خود جلب می کند. قسمت ورود این مسجد برای افراد غیر مسلمان آزاد است تا همه بتوانند برای دیدن این مسجد زیبا به داخل بروند. این مسجد از جلوه های معماری سنتی و مدرن به کار رفته است که در هزینه آن بسیار طلا به کار رفته و ظاهر جذابی دارد.

 

مطلب پیشنهادی: ۹ عکس از دروازه جهنم در ترکمنستان

 

مکان های دیدنی عشق آباد در ترکمنستان

بنای یادبود بی طرفی

بنای زیبا و جالب و اما یادگاری از دوران ریاست جمهوری یک فرد مستبد می باشد. بنای طاق بی طرفی در زمان ریاست جمهوری نیازوف به منظور پاسداشت بی طرفی کشور ترکمنستان ساخته شد که این بنای زیبا نشان دهنده همین سیاست می باشد. بعد ها مشخص شد که این کار نیاززوف تنها شیوه ای برای بزرگداشت خودش بوده است. بعد از مدت ها مردم برای تخریب بنا و برداشتن مجسمه قرار گذاشتند که نیازوف به قولش عمل نکرد و این کار را انجام نداد که در حال حاضر یکی از مهم ترین مکان های دیدنی عشق آباد محسوب می شود.

مکان های دیدنی عشق آباد در ترکمنستان

موزه ملی

این موزه همچون یک قصر گمشده و زیبا در بیابان شهر است. این موزه از مجموعه ۳ موزه ارزشمند که شامل؛ موزه تاریخ، موزه ریاست جمهوری، موزه طبیعت و نژاد پرستی می باشد. در موزه تاریخ بین این سه مجموعه تنها موزه ای می باشد که باید پول پرداخت شود ولی دو بخش دیگر رایگان است. در این موزه شما با مهمترین آثار به جا مانده از تاریخ غنی ترکمنستان، تاریخ ریاست جمهوری در این کشور و آثار طبیعی آشنا می شوید که مربوط به ترکمنستان غربی و عتیقه های تمدن برتر و … به نمایش گذاشته شده اند.

مکان های دیدنی عشق آباد در ترکمنستان

موزه زمین لرزه

این موزه شاید قابل لمس ترین موزه عشق آباد باشد که تصاویری از زمین لرزه سال ۱۹۴۸ در کنار اطلاعاتی که مورد تلاش برای پاکسازی ۵ ساله دفن ۱۷۶ هزار پیکر قربانیان این حادثه و ساخت شهر جدید به نمایش گذاشته است که به عنوان یادبود رخداد زمین لرزه هر ساله در همان روز تعطیل رسمی می باشد و مراسم یادبود در بقیه شهر های عشق آباد گرفته می شود. متاسفانه این موزه بیشتر اوقات تعطیل است.

 

مطلب پیشنهادی: مکان های گردشگری قزاقستان که قبل از مرگ باید ببینید

مطالب مشابه را ببینید!