مجله تاپ‌ناز‌

مکان های دیدنی گرجستان | گشت و گذار در گرجستان در جاهای تفریحی و دیدنی

مکان های دیدنی گرجستان و سفر به این کشور یک تجربه ماجراجویی جالب است که حتما به یاد ماندنی می شد. گرجستان جاهای تفریحی و سیاحتی زیادی دارد که برای سلیقه های مختلف مناسب است.

بیشتر گردشگران کشور زیبای گرجستان را با نام کوه های سر به فلک کشیده قفقازو شهر تفلیس می شناسند. در زمستان کوه های قفقاز پوشیده از برف است و برای گردشگران بسیار جالب و دیدنی است. اگر به گرجستان سفر کرده اید می توانید کلیساها و آثار ارزشمند فرهنگی و هنری این کشور را ببینید که هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان به دیدن این جاذبه ها می روند.

مکان های دیدنی گرجستان

گرجستان دارای جچاذبه های گردشگری و طبیعی زیادی است و برای گردشگرانی که عاشق ماچراجویی و لذت بردن از جاذبه های ختلف هستند انتخابی مناسب است.

مکان های دیدنی گرجستان

معبد سامتاورو

این معبد در قرن 4 به دستور پادشاهان میریان ساخته شده اند و بازسازی بنای آن در قرن 11 صورت گرفته است نمای اطراف این معبد بسیار سرسبز و دیدنی می باشد.

مکان های دیدنی گرجستان

کارتلیس ددا

مجسمه مادر گرجستان که برای بییشتر گردشگران مکانی شناخته شده است روی تپه هایی از سولولاکی تفلیس قرار گرفته است و نمای خاصی به این شهر داده است و از نظر تاریخی هم اهمیت دارد.

مکان های دیدنی گرجستان

کلیسای سوتیتسخولی

قدمت این کلیسا به قرن 11 بر می گردد و یکی از مکان های دیدنی کشور گرجستان است که در شهر متسختا که یکی از شهرهای تاریخی گرجستان قرار دارد بافت قدیمی و تاریخی این شهر برای گردشگران علاقه مند به تاریخ خیلی تماشایی است.

مکان های دیدنی گرجستان

پل صلح

اگر می خواهید از جاذبه های مدرن در کشور گرجستان دیدن کنید به شما پل صلح را پیشنهاد می کنیم که با قرارگیری در اطراف مجسمه مادر و کلیسای تاریکالا خیلی تماشایی است. این پل در شب با نور افشانی های اطراف دیدنی تر و جذاب تر هم به نظر می رسد.

مکان های دیدنی گرجستان

شهربازی متاتسمیندا

این شهربازی بسیار پیشرفته در تپه های تفلیس قرار گرفته است و دارای چرخ و فلکی غول پیکر است. این شهربازی از جمله مکان های دیدنی تفلیس می باشد و در این شهر بسیار شناخته شده است و دارای یک ترن غول پیکر است.

مکان های دیدنی گرجستان

تندیس علی و نینو باتومی

این تندیس های دیدنی در شهر باتومی قرار گرفته اند و نشانی از افسانه عشق می باشند که در گرجستان بسیار به آن اهمیت داده می شود این مجسمه ها عشق ژولیت و رومئو را بیان می کنند و دیدن آنها در شب بسیار صفا دارد.

مکان های دیدنی گرجستان

پارک آبی جینو پارادایس

این جاذبه یکی دیگر از مکان های گردشگری گرجستان است که بزرگترین پارک ابی منطقه می باشد و امکانات مهمی مانند فوت کورد، ماساژ و رستوران دارد و در تمام ساعات برای بازدیدکنندگان خدمات ارائه می دهد.

مکان های دیدنی گرجستان

تفلیس

شهر تفلیس گرجستان بسیار معروف است و در این شهر می توانید مجموعه ای کوچک از جاذبه های تمام نقاط گرجستان را ببینید و از جاذبه های طبیعی و بکر آن استفاده کنید. موزیه های ارزشمند، رستوران های مدرن و دیگر امکانات تقریخی بر اهمیت گردشگری این شهر اضافه می شود.

مکان های دیدنی گرجستان

صومعه جواری

در شرق شهر تفلیس می توانید به سراغ صومعه جواری بروید که دارای چشم انداز خیره کننده می باشد و متعلق به قرن 6 می باشد. این ببنا میراث فرهنگی است و دو رودخانه دارد.

مکان های دیدنی گرجستان

کلیسای گرگتی

یکی از مکان های گردشگری گرجستان با جنبه تاریخی و فرهنگی بالا می توان به کلیسای گرگتی که بر فراز داشت های وسیع و مرتفع گرجستان واقع شده است اشاره کرد. این کلیسا در ارتفاعات تفلیس است که در قرن 6 بنا شده است و دارای چشم اندازی بکر و طبیعی است.

اگر به کشور گرجستان سفر می کنید امیدواریم که سفری خاطره انگیز داشته باشید. در بخش های دیگر در مورد شهر باتومی و تفلیس گرجستان هم بخوانید.

مطالب مشابه را ببینید!