مجله تاپ‌ناز‌

مکان های گردشگری اوکراین + آشنایی با نقاط دیدنی و تفریحی کشور اوکراین

در این بخش مکان های گردشگری کشور اوکراین را معرفی می کنیم و تصاویری از این نقاط دیدنی و تفریحی را هم قرار داده ایم تا بتوانید سفر بهتری به کشور اوکراین داشته باشید.

از مناطق مهم و دیدنی کشور اوکراین می توان به ژرف دره دنیستر، زمینهای استپ گرانیتی باه، پودیلسکی توتری، اسویتیاز، هوورلا، منطقه شنی، سینویر آسکانیا نووا، بربنسکول اشاره کرد.

کشور اوکراین طبیعی بسیار زیبا دارد و در بخش اروپای شرقی قرار گرفته است و جمعیتی بالغ بر 46 میلیون نفر دارد. کشور اوکراین از سوی شمال به بلاروس، از شرق با روسیه، از غرب با اسلواکی، مجارستان و لهستان و از سوی جنوب غربی با مولداوی و رمانی و در قسمت جنوب با دریای سیاه و آزوف مرز مشترک دارد.

پایتخت کشور اوکراین کیف است و زبان مردم این کشور اوکراینی و روسی است و مذهب 96 درصد از مردمان اوکراین مسیحی می باشد. کشور اوکراین پس از روسیه بزرگترین ارتش اروپا را دارد. جاذبه های بی نظیری که اوکراین دارد باعث جذب گردشگران زیادی شده است و دلیل آن هم طبیعت خاص این کشور است.

مکان های دیدنی و توریستی اوکراین

اوکراین مساحتی بالغ بر 603.628 کیلومتر مربع دارد و جز 45 کشور بزرگ دنیا است و 84 مین کشور پر جمعیت است. شهرهای مهم این کشور شامل کیف، کریمه، الویور، اودسا، دنپیرو و دونتسک می باشد که از شهرهای بزرگ و پرجمعیت این کشور به حساب می آیند. اگر می خواهید به مکان های گردشگری مهم بروید و سفر خاطره انگیزی به اوکراین داشته باشید، با ما همراه باشید.

مکان های گردشگری اوکراین

شهر زیبای موکاچوف

شهر موکاچوف یکی از شهرهای دیدنی اوکراین است و شهرت زیاد آن به دلیل وجود قلعه ای است که در قرن نهم بر بلندی تپه ای بر آتشفشان 68 تری بنا شده است. قلعه های تاریخی و کهن زیادی در این شهر موجود است که با فرهنگ این منطقه دایر است. در این مکان می توانید سوغاتی هایی را تهیه کنید و به کلیساهای مشهور سنت مارتین و سنت جوزف در 2 سمت تالار بروید و از دیدن آنها لذت ببرید.

مکان های گردشگری اوکراین

شهر فرهنگی لووف

لووف شهری برای عاشقان به سفر در اوکراین است. فرهنگ غنی در کشورهای مختلف را می توانید در معماری این شهر ببینید که با سبک سیاقی غربی در قدیمی ترین شهر اوکراین با میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این شهر در واقع بازسازی و تعمیر شده همان گذشته پر رمز و راز لووف است که با وجود قلعه های اسرار آمیز و کلیساهای تاریخی و موزه های جذاب شوق دیدار را در بیننده چند برابر می کند. این شهر به دلیل داشتن نقاط رویایی و دل انگیز بیشتر اوکراینی ها را جذب می کند و باعث داشتن آخر هفته خوبی برای آنها می شود.

بخوانید: حقایق جالب و خواندنی در مورد شهر کیف پایتخت اوکراین

مکان های گردشگری اوکراین

شهر دنج چورتکیف

اگر به آرامش و سکوت علاقه دارید پس به شما شهر کوچک Chortkiv را پیشنهاد می کنیم. این شهر دارای مناظر جالب با قلعه رویایی و معروف است و با نوشته های سال 1427 بسیار جذاب به نظر می رسد. کلیسای سنت استانیسلاو در سال 1610 به دست دومینیکن ساخته شده است و وجود تالار بزرگ و نیایشگاه رنگارنگ قرن 17 که ساختمانهای کنیسه از دیگر مکان های دیدنی این شهر می باشد.

مکان های گردشگری اوکراین

شهر طلایی کی یف

وجود کلیسا های تاریخی در پایتخت کشور اکراین که از جالب ترین مناطق می باشد به شکل زیادی در اطراف شهر خواهید دید. اگر ۳ روز هم زمان برای دیدن مکان های دیدنی کیف وقت بگذارید باز هم کم است اول بهتر است به دیدن کلیسای بزرگ با معماری منحصر به فردش بروید و در اطراف از رستوران و کافه ها لذت ببرید. معماری موزه مردم شناسی در قسمت جنوب کیف با فضایی آزاد در منطقه اروپا از بیشترین جذابیت ها در کیف به شمار می رود. همچنین با وجود خیابان های تاریخی و شلوغ در مسیر سنگ فرش های خیابان دیدنی و زیبا به نظر می رسد. میراث جهانی یونسکو ۲ مورد در شهر کی یف می باشد که از قبیل؛

  1. اول: دیر راهبان متفاوتی است که طبق داستان و افسانه در پشت در و دیوار ها جای دارد.
  2. دوم: کاسدرال سوفیا مقدس می باشد که هرسال توریستان مومن را مجذوب خودش می کند.

مکان های گردشگری اوکراین

شهر ادسا مهد تئاتر و اپرا

از دیگر مکان های دیدنی اوکراین می توان به بندر شهر ادسا اشاره کرد که از وسیع ترین و شلوغ ترین بندر های اوکراین می باشد. این شهر در واقع از گذشته محل خرید و فروش کالاهای تجارتی بوده که چون مرکز تاریخی و فرهنگی غنی بوده با دقت از آن مراقبت می شود. همچنین وجود معروف ترین ساختمان اپرا و تئاتر در شهر که به قرن ۱۹ می رسد توسط معمار بزرگ اتریشی بناشده و نمایش های باله و اپرا و تئاتر در آن برگزار می شود که مورد بازدید خیلی از افراد است. افرادی که علاقه به شنا و ماساژ در کنار دریا دارند می توانند با رفتن به ساحل دریای سیاه لم بدهند و از تفریحات دریایی لذت ببرند.

مطلب پیشنهادی: جاذبه های دیدنی و گردشگری مسکو در روسیه

مکان های گردشگری اوکراین

شهر آرام پوچایف

شهری آرام و دنج در قسمت غرب اوکراین که از بزرگ ترین کلیسای ارتدوکسی در کشور برخوردار است. خیلی از مردم کشور آن را شهری شفا بخش می خوانند که بر اساس کتاب تاریخی و نقل قول ها وجود کلیسای بزرگ که در قرن سیزده بنا گشته به دست روحانیون مسیحی تاسیس شده است. که در حال حاضر مسیحی ها برای پاسخ درست سوالات شرعی به این نقطه می آیند و مورد شفا قرار می گیرند. همچنین وجود چشمه آبی در نزدیک شهر که به اسم بهار سنت آنا می باشد با خواص درمانی معجزه آسا در خارج شهر قرار دارد. پوچایف با وجود زیبایی و مذهبی بودنش بسیار دنج و با آرامش است که هر ساله میزبان بسیار گردشگر می باشد.

مکان های گردشگری اوکراین

شهر جذاب برهوو

یکی از شهر هایی که توسط معماری غنی اش معروف شده است و جزو مکان های دیدنی اوکراین می باشد شهر برهوو است. برهوو با کشور مجارستان تنها پنج کیلومتر فاصله دارد که طبق زبان مجارستانی مردمش با گویشی مخصوص صحبت می کنند. دل نشینی در این شهر به خاطر وجود معماری بی نظیرش است که از بهترین دیدنی های تفریحی آن می توان به استخر های شنا، چشمه آب معدنی، غذا ها و نوشیدنی های خاصش را نام برد. شهرت در میوه انگور برهوو به جایی کشانده که شهر کیف از این منطقه انگور هایشان را خریداری می کند. تعداد بالای مراکز سلامت در این شهر بسیار است که همین دلیلی برای سالم مانده افراد می باشد.

مکان های گردشگری اوکراین

شهر تاریخی دروهوبیچ

Drohobych از شهر های کهن و تاریخی اوکراین محسوب می شود که دارای ساختمان های قدیمی است. معماری در این شهر به همراه بازار های متعدد برای خرید شوق بازدیدکننده را بیشتر می کند. سازه هایی که در شهر دروهوبیچ قرار دارد متعلق به قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی می باشد که از معماری شگفت انگیزی برخوردار است. در شهر دروهوبیچ یک میدان مرکزی نفت وجود دارد که همین طور کلیسای سنت جورج از فهرست میراث جهانی یونسکو می باشد که توریستان زیادی از آن بازدید می کنند. همچنین در این شهر وجود معدن نمک قدیمی با قدمتی زیاد است که نماد شهر دروهوبیچ نمک می باشد.

مکان های گردشگری اوکراین

شهر دیدنی کلومیا

یک دیگر از مکان های دیدنی اوکراین که موزه های جذاب زیادی را داراست و محلی برای گشت و گذار می باشد شهر Kolomyia است. اگر به این نقطه بروید هرگز از دیدنی های جالبش سیر نخواهید شد که در واقع با ورود به شهر به موزه پیسانکا می روید و با تخم مرغ های رنگی شش هزار تایی روبه رو می شوید. موزه ملی Hutsulshchyna و هنر پوکوتیا از بهترین و مشهور ترین جاذبه های شهر می باشد که به همراه غذا های لذیذ و طعم فوق العاده آن هیچ وقت غذای محلی را فراموش نخواهید کرد. وجود غذا های مثل: ماهی قزل آلا کبابی، کوفته ذرت با پنیر و گوشت و کلم پیچ خورده از غذا های خوشمزه این شهر هستند.

مکان های گردشگری اوکراین

پارک سوفی یوسکی

اگر دوست دارید به مناطق گردشگری اوکراین سفر کنید پارک عشاق را از دست ندهید که این پارک در قرن ۱۹ به واسطه تولد سوفیا که همسرش برای او ساخته بود به عنوان هدیه بنا گردید. فضای رومانتیک و دیدنی این پارک همواره می تواند روحیه ای با نشاط به فرد بیننده بدهد که مکانی دلربا با طراحی که متعلق به قرن نوزدهم میلادی می باشد شاهکار است. در پارک سوفی یوسکی آبشار های متعددی را خواهید دید که در کنار دریاچه ها با تپه ها و مجسمه های تزیین شده با گل جلب توجه می کنند. وجود غار های خاص با آب نمایی زیبا در مسیر سنگ فرش شده از مکان های دیدنی اوکراین محسوب می شود. همچنین پارک الکساندریا در شهر تسرکوا از جاذبه های دیگر می باشد که در قرن ۱۸ بنا شده است.

 

 

مطالب مشابه را ببینید!