مجله تاپ‌ناز‌

مکان های گردشگری سنگال + معرفی بهترین مکان های تفریحی برای مسافران

کشور سنگال یکی از مناطق زیبا و دیدنی در غرب آفریقا است، این کشور پهناور جاذبه های گردشگری و تفریحی زیادی دارد و همچنین نقش سیاسی مهمی در آفریقا دارد. کشور سنگال بتازگی بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و از زیباترین مناطق این کشور می توان به دریاچه لاگورزا اشاره نمود.

در همسایگی سنگال مناطقی مانند موریتانی، گینه، مالی، اقیانوس اطلس و بیسائو قرار گرفته است که ارزش توریستی آنها به این منطقه افزوده است. این منطقه دارای جاذبه تاریخی است و از دیگر جذابیت های آن می توان به بنادر زیبا اشاره کرد. در سفر به کشور سنگال، می توانید تجربه متفاوت به دست آورید و تنوعی از جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی را در این منطقه ببینید. یکی از مهمترین جاذبه های شناخته شده در این منطقه حیات وحش آن است که بسیار جالب می باشد. در این منطقه گونه های مختلف جانوری و گیاهی وجود دارند. دریاچه هم یکی دیگر از چشم اندازهای بکر و تماشایی در سنگال می باشد و با قدم زدن در کنار این دریاچه می توانید لذت بیشتری از سفرتان به دست آوید و تجربه ای دیگر داشته باشید.

مکان های گردشگری و دیدنی سنگال

کشور سنگال در حاشیه اقیانوس اطلس قرار گرفته است و این منطقه دارای وسعت زیادی می باشد و سرزمینی سرسبز و پر جاذبه است. این مناطق بافت تاریخی دارند و به همین دلیل جاذبه تاریخی هم دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا جاذبه های توریستی کشور سنگال را معرفی کنیم.

مکان های گردشگری سنگال

جزیره نگور

مهمترین جزیره در کشور سنگال، جزیره نگور است و یکی از مهمترین همسایگان اقیانوس اطلس می باشد. این جزیره بیشتر برای تفریح مردم این کشور و تفریحات توریستی معروف شده است و با موج های آرام دریایی و هوای خوبی که دارد می تواند گزینه ای خوب برای تفریحات دریایی در این کشور باشد. گردشگران می توانند در این جزیره از جت اسکی، غواصی، موج سواری و … لذت ببرند.  این جزیره حیرت انگیز یکی از بهترین مکان های تفریحی این کشور است و در طول سال بیش از 200 هزار نفر به آن سفر می کنند تا از تفریحات و آرامش جزیره استفاده کنند.

مکان های گردشگری سنگال

فانوس دریایی لس ماملز 

این فانوس زیبا در سال 1864 ساخته شده است که کار آن در زمان های قدیم، هدایت کشتی های بخش غربی قاره آفریقا بود. طول فانوس دریایی لس ماملز در حدود 16 متر است. پله های زیبای دارد و یکی از مکان های ساحلی برای تفریح در این منطقه است. گردشگران می توانند هر روز از این فانوس دریایی بازدید کنند و در کنار آن عکس و خاطراتشان را ثبت کنند. این موزیه زیبا در شهر داکار سنگال قرار گرفته است و می تواند گزینه ای دیدنی برای سفر شما باشد.

بخوانید: دریاچه صورتی رنگ در غرب آفریقا +عکس

مکان های گردشگری سنگال

پارک ماجراجویی

این پارک چالش برانگیز دارای تفریحات قدرتی و استقامتی مانند بالا رفتن از طناب و درختان بائوباب است و به مکانی پر چالش و پارکی بی نظیر تبدیل شده است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران از آن دیدن می کنند. پارک ماجراجویی می تواند مکانی خوب و تفریحی بی نظیر برای خانواده ها و دوستان باشد که می توانند در این پارک تفریحات گروهی را تجربه نمایند. در این جاذبه دیدنی در حدود 80 سال است که بازی های استقامتی به صورت گروهی و فردی انجام می گیرد و افرادی که به این تفریحات علاقه دارند به این پارک می آیند.

مکان های گردشگری سنگال

رتبا (دریاچه سرخ)

یکی از عجایب دنیا و یکی از جاذبه های طبیعی که جزو بهترین مکان های دیدنی سنگال می باشد دریاچه سرخ اتست و اگر به این کشور سفر کرده اید حتما دریاچه سرخ را بید ببنید.دریاچه سرخ رتبا همانطور که از اسم آن پیداست فرق آن با دریاچه های دیگر علت رنگ متفاوت آب آن است و به دلیل یک نوع خاص از جلبک ها به در کف دریا به این رنگ در آمده و این دریاچه قرمز رنگ را چندین سال است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار داده است. همه ساله بازدیدکنندگان زیادی از سراسر جهان برای بازدید از این جاذبه ی حیرت انگیز به این کشور می آیند تا از دیدن این مکان فوق العاده لذت ببرند.

مکان های گردشگری سنگال

عمارت برده ها

این کشور زیبا و دوست داشتنی در گذشته یکی از معدن های خرید برده بوده و فرانسوی با پرداخت پول در این مکان برده های خود را خریداری می کردند و بعد از خرید برده ها در عمارت برده ها آن ها را به کشور های دیگر می فروختند، پس در واقع این عمارت در گذشته  مکانی برای خرید و فروش برده ها بوده و برده ها را در آن قیمت گذاری می کردند. سال هاست که این عمارت به موزه تبدیل شده است، با استقلال این کشور دیگر برده ای در آن وجود ندارد و بیشتر مردم برای بازدید از آن به آنجا می روند تا با گذشته ی عمارت آشنا شوند. این مکان دیدنی نیز مثل دریاچه رتبا یکی از بهترین مکان های دیدنی سنگال است و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین شهرهای آفریقا برای گردشگران

مکان های گردشگری سنگال

موزه هنر (ایفان) 

موزه ای فوق العاده که حدود ۴ هزار اثر هنری در آن وجود دارد و در پایتخت کشور سنگال شهر داکار واقع شده است این موزه یکی از مهم ترین جاذبه های این کشور است که سالانه بازدیدکنندگان زیادی را در خود جای می دهد. موزه هنر آفریقایی به دستور اولین رییس جمهور این کشور معماری و ساخته شده است و یکی از قدیمی ترین مراکز هنری در غرب آفریقا به حساب می آید. بازدیدکنندگان می توانند در این موزه انواع آثار هنری که توسط هنرمندان قاره آفریقا در آن جمع آوری شده بازدید کنند و با هنرمندان این کشور بیشتر آشنا شوند . در بعضی از ایام سال در محوطه این موزه نمایشگاه های موقتی برگزار می شود که بازدید های زیادی دارند.

سنگال جاذبه های بیشمار زیادی دارد که هرساله گردشگران زیادی به آن سفر می کنند و درآمد خوبی از توریست ها دارد.

 

مطالب مشابه را ببینید!