مجله تاپ‌ناز‌

مکان های گردشگری شهداد + تصاویر چشم اندازهای طبیعی و تاریخی این منطقه

شهداد یکی از شهرهای بتسانی و تاریخی مهم در کشور ایران است و قدمت تاریخی این شهر به 6 هزار سال قبل بر می گردد. بیشتر مکان های دیدنی شهداد جاذبه های باستانی و تاریخی این شهر هستند. این شهر مهم در استان کرمان واقع شده است و آثار زیاد تاریخی و باستانی دارد که بسیار دیدنی هستند.

شهداد پیشینه تاریخی طولانی دارد و با سفر به این شهر می توانید از جاذبه های شگفت انگیز و خارق العاده آن بسیار لذت ببرید. چشم اندازهایی که در شهداد وجود دارند در کمتر جای از دنیا خواهید دید.

شهر شهداد یکی از مناطق توریستی و گردشگری در شهر کرمان است و در فاصله 87 کیلومتری این شهر قرار دارد و بسیاری از گردشگران این شهر به دلیل وجود بیابان های آن می شناسند که انواع درخت و گونه های گیاهی هم باعث جلب توجه گردشگران شده است. در این شهر درختان خرما و میوه های مختلف گرمسیری موحود است.

مکان های گردشگری و دیدنی شهداد برای گردشگران

هزاران اثر و جاذبه تاریخی در شهداد وجود دارد که متعلق به دوران مختلفی از تاریخ هستند که بسیاری از این جاذبه ها مربوط به دوران اسلامی هستند مانند بقعه مطهر امام زاده زید که یکی از بناهای تاریخی و به جا مانده از دوران اسلامی است. طبق تحقیقات متعددی که روی این منطاق صورت گرفته است شهداد گهواره تمدن باستانی ایران و کرمان می باشد و در طول سال ها جنگ هم نقش پر رنگی داشته است. دهستان هایی که در اطراف این شهر واقع شده اند جزو جذابیت های آن به حساب می آیند و دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی هستند که می توانید از نزدیک آنها را ببینید و از زندگی روستایی با فرهنگ و آداب و رسوم خاص مردمان منطقه بازدید کنید. شهداد از بهترین جاهای تفریحی و دیدنی کرمان است که می توانید از چشم اندازهایش لذت ببرید.

کلوت های شهداد

کلوت های شهداد

با سفر کردن به منطقه بیابانی شهداد شما می توانید با یکی دیگر از مکان های دیدنی این منطقه آشنا شوید. این منطقه در 40 کیلومتری از شهر قرار گرفته است و این کلوت ها از سازه های شنی به حساب می آیند. این سازه در دنیا معروف است و وسعتی 11 کیلومتری دارد. این کلوت ها تپه های شنی مرتفعی می باشند که بر اثر فرسایش آب و باد ایجاد شده اند. امکانات رفاهی برای دسترسی به این منطقه برای گردشگران ارائه می شود و باعث شده است تا هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این کلوت ها به شهر کرمان سفر کنند.

مطلب پیشنهادی: تونل نمکی گرمسار جاذبه ای دیدنی برای طبیعت دوستان

کاروانسرای شفیع آباد شهداد

کاروانسرای شفیع آباد شهداد

این کاروانسرا در روستای شفیع آباد قرار گرفته است و یک کاروانسرای تاریخی می باشد که بنای آن متعلق به دوران قاجار می باشد. نمای بیرونی این کاروانسرا مانند قلعه است دروازه ای که در بین برج های غول پیکر این بنا ساخته شده است اهمیت آن را بسیار بیشتر کرده است. در ساخت این بنا از خشت استفاده شده است. بخش های جنوبی از این کاروانسرا به شکل یک عمارت می باشد که یک طبقه دارد و اطراف آن هم اتاق های متعددی ساخته شده است.

آسیاب های آبی شهداد

آسیاب های آبی شهداد

این آسیاب ها جزو دیگر بناهای دوست داشتنی و تاریخی در شهداد می باشند که به عنوان یکی از سازه های معروف و مکان های دیدنی شهر از آن یاد می شود این سازه ها هم در دوران قاجار ساخته شده اند و به همین دلیل بسیار اهمیت دارند. این بنا در میراث ملی ایران ثبت گردیده است و یکی از مهترین بناهای تاریخی به شمار می آید برای اینکه بتوانید از این آسیاب ها دیدن کنید باید به جنوب شرقی اسیاب بروید. باید بدانید که بخشی از سازه برای برج دیده بانی ساخته شده است. دو تنور، برج دیده بانی، اتاق نگهبانی، انبار، چرخ چوبی و … از دیگر بخش های مختلف این سازه هستند.

گندم بریان شهداد

گندم بریان شهداد

بسیاری از گردشگران و علاقمندان مایل هستند تا از طبیعت زیبای کویر بازدید کنند شما هم اگر دوست دارید تجربه سفر به کویر را داشته باشید و در مناطق گرم کویر قدم بزنید می توانید به این منطقه بروید. گندم بریان یکی از مکان های دیدنی شهداد است که در 80 کیلومتری این شعر قرار دارد. چاله های مرکزی لوت یکی از بخش های خطرناک در این مناطق می باشند که سفر به این منطقه را هیجان انگیزتر می کنند. بیشتر گردشگران این منطقه را به عنوان ریگ سوخته هم می شناسند. مجموعه ای از تپه ها که با سنگ های داغ و سوران پوشیده شده اند باعث عدم حیات موجودات در این منطقه شده است و به همین دلیل بسیاری از گردشگران در فصل زمستان به این مناطق سفر می کنند.

قلعه رموک شهداد

قلعه رموک شهداد

این قلعه یکی از جاذبه های تاریخی و مکان های دیدنی شهداد است که از دوره ساسانی به جای مانده است این بناهای تاریخی هویت شهر را نشان می دهند. مجموعه ای از آثار تاریخی جذابیت این منطقه را دو برابر کرده اند. بناهای کاهگلی و خشتی که در این قلعه مشاهده می کنید به عنوان یکی از آثار باستانی در میراث ملی ایران صبت شده اند. بخش های مختلف این قلعه شامل دو اشکوب، درب و چهار برج گرد می باشد. چندین راهرو و 12 اتاقی که در این برج می بینید عظمت آن را نمایان می کند. مصالحی که در ساخت این بنا به کار رفته است کاهگل و خشت هستند که بسیار جالب می باشند.

زیبایی های شهر شهداد بسیار تنوع دارند در سفر به این منطقه می توانید تجربیات زیادی را به دست آرید به خصوص می توانید بات کویر شهداد و کلوت های تماشایی آشنا شوید که باعث دو چندان شدن لذت سفر شما خواهد شد.

 

مطالب مشابه را ببینید!