مجله تاپ‌ناز‌

مکان های گردشگری وارناسی + جاهای تفریحی شهر مردگان در هند

در این بخش مکان های گردشگری وارناسی در هند را معرفی می کنیم. وارناسی دارای نقاط دیدنی است و در آن می توانید رودخانه گنگ، مجسمه ایستاده بودا، عبادتگاه های معروف و رصدخانه جنتر را ببینید.

شهر وارناسی یکی از شهرهای مهم تجاری، فرهنگی و تاریخی هند است که از ساحل کرانه چپ رود کنگ در قسمت جنوب شرقی ایالت اوتار پرداش هند قرار گرفته است. این شهر یکی از مراکز قدیمی شیعیان بوده است که دارای شبه قاره هند بوده و از مراکز دینی هندوها در پیرو بوداییان و آیین جین مقدس است. شکل دیگر کامه وارانسی بنارس است که این نام در رودخانه ورونه آسی گرفته شده است. دیگر اسم آن کاشی بوده که توسط نژاد آریای برگرفته و اعتقاد براق و درخشان است که در دوران اورنگ زیب شهر به نام محمد آباد با انقرض بابریان بوده است.

شهر وارانسی یکی از قدیمی ترین نقاط جهان می باشد و تاریخی سه هزار ساله دارد که مردم زیادی در این منطقه در حال زندگی کردن است. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد شهر مردگان می خوانید.

اطلاعاتی در مورد شهر مردگان هند

شهر وارانسی یکی از شهرهای مهم هند است که از لحاظ تاریخی، فرهنگی و تجاری رونق زیادی دارد. این شهر در سال 590 قمری به تصاحب معزالدین محمد سام درآمد و بسیاری از بتهای معابد متعدد شهر نابود و یران شد که بعد بابر در سال 936 قمری آن را تصرف نمود. در زمان اکبر شاه راجه جی سینگه معبد های زیادی به همراه رصدخانه ها ساختند که اورنگ زیپ مسجدی یکی از معابد هندی می باشد. همینطور در سال ۱۷۷۵ میلادی بنارس (وارانسی) به بریتانیا واگذار شد که در نهایت در سال ۱۹۵۰ میلادی جزو اتحادیه هند شد. چون وارانسی در سر راه ارتباطی مراکز علمی و ادبی بود محل تجمع شاعران و دانشمندانی قرار گرفت شعرای فارسی که در آن جا زندگی می کردند. آموزش های زبان فارسی در دانشگاه هندوی تا مدرک دکتری تدریس و در مدرسه دینی الجامعهالسلفیه در این شهر طلاب های فارسی آموزش می بینند. وارانسی به شهر صومعه ها مشهور شده که دارای تعداد قابل توجهی عبادتگاه به دلیل فرهنگ دینی بالای افراد با مذهب ارزشمند است که از نظر اقتصادی و اجتماعی هماهنگی دارند.

دلیل نامگذاری این شهر به الهه مرگ یا شهر مردگان این است که هر فردی در شهر وارانسی عمرش به پایان برسد بی شک و تردید رستگار خواهد شد. به همین علت افراد سن بالا و کهنسال زیادی به بنارس می آیند تا آخرای عمر خود را در این مکان سپری کنند. رودخانه موجود در این شهر به اسم کنگ یا تطهیر افراد فراوانی را بالغ بر ۱۰۰۰۰ نفر دارد که خود را می شویند. از محصول مرغوب وارانسی می توان به ابریشم درجه یک آن اشاره کرد که از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. هندو های بنارس از هنر و ادبیات خاصی برخوردارند که نویسندگان مشهوری دارند.

مکان های دیدنی و گردشگری واراناسی

 

مکان های گردشگری وارناسی

  • رودخانه جذاب گنگ

وقتی به این شهر سفر می کنید با نام رودخانه گنگ آشنا می شوید که در واقع این رودخانه با داشتن قایق های موتوری و دستی از جذابیتی نهفته می باشد که در موقع غروب آفتاب لذتی دو چندان خواهد داشت و دارای منظره های رویایی و دل انگیز در سرتاسر این زیبایی که هندوها با جمعیت 60000 نفره خود به حمام کردن مشغول می باشند و به رودخانه گنگ وارد می شوند. یکی از رسوم هندوها شستن خود در این رودخانه می باشد که ساعت های زیادی مشغول این کار هستند و از جذابیت آن لذت می برند. این رودخانه آب بسیار بی کیفیت و آلوده ای دارد.

مکان های گردشگری وارناسی
  • مجسمه ایستاده بودا

مجسمه بودا یکی از بلندترین مجسمه های هندوستان است. مجسمه ایستاده بودا ارتفاع 25 متری دارد در مرکز بوداییان در شهر وارانسی قرار دارد. حتما سری به این مکان بزنید و از آن عکس یادگاری بیگرید. این منطقه خوش آب و هوا یکی از مکان های دیدنی واراناسی است.

مکان های گردشگری وارناسی

  • عبادتگاه های معروف این شهر

یکی از نقاط دیدنی شهر وارانسی صومعه هندوها معبد کاشی  ویشوانا یا معبد طلایی می باشد. Kashi Vishwanath در منطقه ای به نام گولیا قرار دارد که در سال ۱۸۳۵ سقفی با هشتصد و بیست کیلو طلای خالص ساخته شد. همچنین معبد معروف الهه دورگا که از مشهورترین عبادتگاه های این شهر بوده و از مکان های دیدنی واراناسی به شمار می رود در قرن ۱۸ میلادی بنا شد که به نام انگلیسی Goddess Durga Temple می باشد. این معبد از عبادتگاه (Pashupatinath) الهام گرفته که به شکل چوبی ساخته شده و توسط خانواده سلطنتی حمایت می شود که از چوب های بارزش و نفسی در تهیه ی معبد نپال صورت گرفته است.

مکان های گردشگری وارناسی

  • رصدخانه جنتر منتر

یکی دیگر از مکان های دیدنی واراناسی که متعلق به قرن هجدهم میلادی می باشد وجود رصدخانه ایست که به دست مهاراجه جای سینگ دوم بنا گردید. رصدگاه موجود در این شهر به علت مشخص کردن زمان روز و شب و ارتفاع شهر بوده است که این مکان زمان طلوع و غروب خورشید می باشد که می توان آن را تشخیص داد و زمان کسوف و خسوف و بقیه سیارات را دید. مهاراجه در هندوستان پنج رصدگاه باستانی ساخته است.

مطالب مشابه را ببینید!