مجله تاپ‌ناز‌

مکان های گردشگری یونان و تصاویر از جاهای دیدنی و تفریحی این کشور

مکان های گردشگری یونان برای توریست ها

یونان به خاطر تاریخ شگفت انگیز و زیبایی های طبیعی که دارد به شهرت زیادی دست پیدا کرده است. همچنین جزایر زیاد و بی نظیر آن در کنار سواحل شنی و دیدنی های تاریخی باستانی به همراه آب و هوای دلپذیر مدیترانه ای، یونان را به یکی از محبوب ترین مکان ها برای گردشگران تبدیل کرده است. جاهای دیدنی یونان محدود به پایتخت آن شهر آتن نمیشود و شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با این مکان ها همراه ما باشید.

میکونوس

095f84d6 9f8a 424f 8e42 f305287a57eb

در کشور یونان شما باید حتما به دیدن این جزیره زیبا بروید. سواحل زیبای این جزیره تکرار نشدنی هستند. هر کسی که به این جزیره میرود چیزی برای سرگرم شدن مطابق با سلیقه خود پیدا میکند. موزه ها، رستوران ها و حتی خیابان های آنجا هر کدام حس خاصی را به وجود می آورند. بعد از سفر به این جزیره اول به سمت خیابان ماتویانی بروید.

این خیابان زیبا ظاهر خاصی دارد که نظر هر گردشگری را جذب میکند. سنگ فرش این خیابان در کنار درب های آبی خانه ها با دیوار های سفید آنها بسیار زیبا است. همچنین مغازه ها و فروشگاه های زیادی در همین خیابان هستند که مکان مناسبی برای خریدن سوغاتی محسوب میشوند. حتما شما با ونیز آشنایی دارید، جزیره میکونوس را میتوان نسخه کوچک و متفاوت تر ونیز در یونان نظر گرفت.

grand tour greece santorino

در این قسمت فاصله ای بین خانه های جزیره و آب دریا نیست و شما صبح ها با صدای برخورد امواج با صخره از خواب بیدار خواهید شد! کلیسای لیدی پاراپورتیانی هم در آنجا قرار دارد. طراحی منحصر به فرد و رنگ سفید آن توجه گردشگران زیادی را جلب کرده است. ساحل اگیوس هم مکانی رمانتیک برای داشتن ساعاتی آرامش بخش محسوب میشود. فاصله این ساحل کمی دور از جزیره است و به همین دلیل ساکت و دنج است، البته خدمات توسط رستوران های موجود در آنجا به شما داده میشود.

مطلب مشابه: این 10 مکان گردشگری و زیبای آسیا را قبل از مرگ حتما ببینید

صومعه های متئورا

شما در کشور یونان میتوانید به یکی از عجیب ترین صومعه های این کشور هم سری بزنید. در زبان یونانی متئورا یعنی صخره های معلق و دلیل انتخاب این اسم محل قرار گیری این مکان است. این صومعه از بزرگ ترین عبادتگاه های کشور یونان است.

333281b9 ef8a 42c2 9326 1b5533b51ad3

صومعه های متئورا روی صخره و ستون های سنگی لبه دشت تسالی ساخته شده و مورد حفاظت یونسکو است. دیدن این عبادتگاه در ارتفاع زیاد بالای صخره شما را به وجد خواهد آورد. بیست عدد صومعه در این مکان بود اما امروزه فقط شش عدد از آنها مانده است.

جزیره سانتورینی

در کشور یونان جاذبه های زیادی وجود دارد و دیدنی های آن فقط محدود به آثار باستانی نمیشود. جزیره سانتورینی از مکان هایی است که نباید به یونان بروید و دیدن آن را از دست بدهید. این جزیره در فاصله دویست کیلومتری یونان بوده و ۱۵۰هزار نفر در آن زندگی میکنند.

04 36

وسعت این جزیره ۷۳ کیلومتر است اما اینها هیچکدام دلیل محبوبیت این جزیره نیست، بزرگ ترین فوران آتشفشانی که در طول تاریخ ثبت شده در این جزیره اتفاق افتاده است. آب و هوای فوق العاده آن دلیل دیگری است که باعث شده افراد زیادی برای دیدن این جزیره بروند. خیلی کم سرما در این جزیره پیش می آید.

02 44

پس شما هر وقت خواستید میتوانید به این جزیره بروید. سوئیت های این جزیره دید بسیار خوبی دارند و خاطره فراموش نشدنی از دیدن دریا از پنجره های مکان اقامتتان خواهید داشت. این منظره خیلی خاص است و در هیچ جای دیگر دنیا پیدا نمیشود. دلیل دیگر رنگ سفید همه خانه های این جزیره است. رنگ آبی دریا در کنار این رنگ سفید تناسب زیبایی دارد.

مطلب مشابه: مکان های گردشگری اروگوئه + جاهای دیدنی و زیبای این کشور که باید دید

آکروپولیس

این مکان یک نماد ملی برای مردم یونان حساب میشود. حتی از فاصله دور هم شکوه این مکان چشم نواز است. ظرافت هندسی و دقت ریاضی که در این مکان به کار رفته خیلی مشهور است. در زبان یونان قدیم آکروپولیس یعنی دژ شهر یا بلند شهر که در ترکیه هم وجود دارد اما اصلا قابل مقایسه با آکروپولیس یونان نیست.

آکروپولیس آتن

آکروپولیس در ارتفاع قرار دارد و به همین خاطر است که از فاصله دور هم دیده میشود. این بنا را برای افزایش تسلط به شهر و فعالیت های نظامی ساخته بودند. البته امروزه با تغییر کاربری این مکان به یک نماد برای قدرت کشور یونان تبدیل شده و ارزش بالایی برای یونانی ها دارد.

a08273af a77f 4171 9081 30fc9a17c76e 840x560 1

خوب است بدانید که این مکان قرار بود یکی از عجایب هفت گانه باشد. غارهایی در این مکان پیدا شده که وجود انسان را چهار هزار قبل از میلاد مسیح در این منطقه نشان میدهد. به همین خاطر است که اولین اشیا ساخته شده توسط انسان در آکروپولیس پیدا شده است. عمارت دایره ای شکل آتنا نایک هم در آنجاست.

مطلب مشابه: مکان های دیدنی تایوان + جاهای تفریحی و تاریخی کشور تایوان برای گردشگران

پارتنون

پارتنون یکی دیگر از بناهای تاریخی کشور یونان میباشد. مردم یونان ارزش زیادی برای الهه های خود قائل بودند. آتنا نام یکی از این الهه ها است و به اعتقاد مردم یونان این فرد زنده نگه دارنده مردم شهر آتن میباشد. به همین دلیل است که پارتنون را ساختند.

0c164e6f 1f78 45e2 b467 1223d9526784

این ساختمان هم رنگ سفیدی دارد و روی تپه آکروپلیس در نزدیکی آتن قرار گرفته و از آثار باستانی آنجا به شمار میرود. با وجود همه باران ها و دیگر عوامل طبیعی این مکان هنوز زیباست و دچار فرسایش نشده. البته در بعضی اسناد آمده که رنگ آنجا در اصل سفید نبوده ولی این که چرا تغییر رنگ داده هم هنوز مشخص نیست.

8038bc8c 917d 4788 a54a 27fc2ca5cf31 840x560 1

شما اوج هنر مردم یونان را در آنجا میتوانید ببینید، حتی کشورهای زیادی تلاش کردن مثل این بنا را بسازند، پس این بنا فقط مورد توجه گردشگران واقع نشده بود. مثلا ساختمان پارتنون آمریکا در پاک شهر نشویل یکی از آنها میباشد که یک کپی از این بنا به شمار میرود.

مطلب مشابه: مکان های دیدنی گرینلند + تصاویر جاذبه های گردشگری سرزمین یخ زده

جزیره کورفو

این جزیره در شمال غرب کشور یونان واقع شده و جنگ های زیادی را از سر گذرانده و قهرمانان زیادی در آنجا بوده اند. شهرت این جزیره به نقاشی های یک هنرمند مشهور به نام ادوارد لیر است. به علاوه اقلیم این جزیره هم توجه زیادی به خود جلب کرد.

Paleokastritsa Beaches

بارش های زیاد در این جزیره باعث پدید آمدن درختان زیتون زیادی شده که خود منظره ای بسیار زیبا است. این جزیره مکانی مناسب برای خلوت کردن در سکوت و آرامش است. رسم و رسومات قدیمی بین افراد بومی این جزیر پا برجاست و مراسم مذهبی خود را در بین علفزارها برگزار میکنند.

Corfu Old Forterss.1

یک قانون جالب در این جزیره وجود دارد که سر صدایی بعد از ساعت هشت شب در این جزیره به راه نمی افتد. از جاذبه های دیگر آنجا میتوان به داشتن زیباترین سواحل یونان هم در قسمت های جنوب غربی و جنوب جزیره کورفو اشاره کرد. جزیره کورفو و موزه های هنر های آسیایی و گالری میلی آنکس هم از دیگر مکان هایی است که باید حتما از آنها دیدن کنید. بهترین وقت برای بازدید از این جزیره آخر ماه سپتامبر است.

پارک ملی ساماریا جورج

برای بازدید بیشتر از طبیعت زیبای یونان به پارک ملی ساماریا جورج مراجعه کنید تا با مناظر دیدنی وسیع این پارک آشنا شوید. این پارک از کوه های سفید شروع شده و تا دریای لیبی ادامه دارد. این پارک مخصوص کسانی است که به پیاده روی های طولانی مدت علاقه دارند.

u 637785428384233685 e1678625611603

تنگه ساماریا هم در این پارک واقع شده که مسیر باریکی به نام دروازه آهنین در آن وجود داشته و از دیگر جاذبه های این پارک زیبا به شمار میرود. آغاز اردیبهشت زمان مناسبی برای رفتن به این مکان است.

موزه باستان ‌شناسی آتن

a6ee3ac2 e6ed 44a6 96b1 1bc83b7ef081

اگر علاقه به دیدن فرهنگ در کنار گردش گری دارید، این موزه انتخاب خوبی است. موزه باستان ‌شناسی آتن به خوبی تاریخ و هنر مردم یونان را به نمایش میگذارد و بزرگ ترین موزه این کشور است. هر چیزی که در یونان کشف میشود در این کشور قرار دارد. طراحی این موزه خودش یک جاذبه دیدنی مجزا است.

Acropolis Museum Athens 6ebe5953138b

آثار مجسمه سازان بزرگ و سیر تکاملی آنها در این موزه دیده میشود. حتی اولین رایانه جهان هم در این موزه است. صورتک آگاممنون که از طلا ساخته شده است هم در این موزه نگهداری میشود.

معبد زئوس

بزرگ ترین معبد یونان در زمان خودش بود و چندین قرن درست کردن آن طول کشیده است. از سنگ های مرمری برای ساخت این بنا استفاده شده که آنها را از کوه پنتلوس استخراج کرده بودند.

مرمت معبد زئوس در استان موغلا ترکیه

بعد از این که معبد ساخته شد، یک طاق ۱۸ متری و چندین حمام رومی هم ساختند. در داخل معبد یک مجسمه طلایی از زئوس هم در آنجا قرار داشته ولی امروز هیچ اثری از آن نیست و فقط بخش از قسمت های داخلی معبد سالم مانده است.

محله‌ پلاکا

این محله مکان مناسبی برای آشنا شدن با فرهنگ کشور یونان میباشد. نام دیگر این محله، محله خدایان است. زیبایی و سادگی این محله هر گردشگری را میخکوب کرده و حتی بعضی ها ادعا کردند که این مکان جادو شده است. از ویژگی های این مکان میشود به خانه هایی به رنگ نئوکلاسیک و باغ های زیبای سرسبز اشاره کرد. حتی آب و هوای بکر و تمیز این منطقه هم بی نظیر است.

2beeec23 b5fc 4ee5 8b11 eae5d456f52a

موزه کودکان هم در آنجا قرار دارد که پر است از اسباب بازی های قدیمی برای آشنایی بیشتر با فرهنگ مردم یونان. اما این تنها موزه این محله نیست و موز کنلوپولوس و موزه دانشگاه آتن هم در آنجا قرار دارد.

مطالب مشابه را ببینید!