مجله تاپ‌ناز‌

میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائمی چیست + مزایا و معایب میکروپیگمنتیشن

آرایش دائمی یا میکروپیگمنتیشن چیست و چه مزایا و عوارضی دارد

به روش های آرایشی دائمی بر روی صورت میکروپیگمنتیشن می گویند که دارای مزایا و معایب خاصی است. در فرایند میکروپیگمنتیشن از یک قلم تتو استفاده می‌کند که جوهر را به داخل پوست تزریق می‌کند. آرایش دائمی می‌تواند روی لب‌ها بعنوان خط لب یا رژ لب، روی ابروها، و بعنوان خط چشم بکار رود. همچنین این روش می‌تواند رژ گونه یا سایه‌ی چشم دائمی نیز ایجاد کند.

انجام هر فرایند حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد که بستگی به ناحیه‌ی مربوطه دارد. این روش می‌تواند نواحی را بطور دائمی روشن یا تیره کند. از آنجا که این، یک روش دائمی است، عوامل مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. همچنین این روش خطرات خاص خودش را دارد.

 

مزایای آرایش دائمی یا میکروپیگمنتیشن

 

1. روال زیبایی شما را ساده‌تر می‌کند

داشتن رژ لب، رنگ ابرو، خط چشم، یا حتی رژ گونه‌ی دائمی، مدت زمان آرایش شما را به نصف کاهش می‌دهد، و شما دیگر مجبور نیستید هر روز صبح، زمان زیادی را به آراستن خودتان اختصاص دهید.

 

2. در هزینه‌ی لوازم آرایش صرفه جویی می‌شود

از آنجا که آرایش صورت شما دائمی است، نیازی به خرید لوازم آرایش بیشتر نیست. همچنین لازم نیست نگران هدر رفتن لوازم آرایشتان باشید. مجبور نیستید محصولات زیبایی تاریخ گذشته‌تان را تعویض کنید، در نتیجه می‌توانید پول بیشتری پس انداز کنید.

 

3. آرایش بی عیب و نقص

لازم نیست دیگر بخاطر خط چشم ناصاف یا رژ لب نامرتب تان نگران شوید. آرایش شما برای سال‌ها بی عیب و نقص و تازه باقی خواهد ماند!

 

میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائمی

4. می‌تواند معایب فیزیکی را بپوشاند

شما می‌توانید از آرایش دائمی، برای پوشاندن معایب فیزیکی مانند پوست ناصاف بعلت لک و پیس، یا جای زخم شدید استفاده کنید. شما می‌توانید زخم‌های قدیمی و حتی لکه‌های پوست ناشی از خال‌های مادرزادی را بپوشانید.

 

مضرات آرایش دائمی یا میکروپیگمنتیشن :

 

1. واکنش آلرژیک

برخی از افراد ممکن است به جوهری که برای ایجاد آرایش دائمی استفاده می‌شود حساسیت داشته باشند. در چنین مواردی، این روش می‌تواند براحتی، زخم شدید، تورم، و سوزش پوست را تشدید کند. بدتر از آن، برخی پیگمنت‌ها توسط FDA کنترل نمی‌شوند. این سازمان، کنترل این محصولات را بر عهده دولت نهاده است.

 

2. تغییرات در بافت پوست

پوست، ثابت و بدون تغییر نیست، اما آرایش دائمی ثابت است. با بالا رفتن سن ما، پوست شل‌تر شده و آویزان خواهد شد. هنگامیکه شما روی بخش‌های خاصی از صورتتان، آرایش دائمی انجام می‌دهید، اینکار، شکل طبیعی صورت را چند سال بعد تغییر خواهد داد. بعنوان مثال آرایش دائمی ابرو در دوران جوانی شما ممکن است ایده‌ی خوبی باشد، اما هنگامیکه ۶۰ ساله شدید، پوست اطراف ابروها آویزان خواهد شد و باعث می‌شود ابروی دائمی شما به سمت پایین بیاید و ظاهر عجیبی در صورتتان ایجاد می‌کند که کاملا جبران ناپذیر است.

 

3. خطرات سلامتی

سوزن آلوده، یکی از علل اصلی بیماری‌های مزمنی مانند هپاتیت C و ایدز است، و بعضی تتوکاران درباره میزان تمیزی ابزارهایشان با مشتری‌ها صادق نیستند. همیشه خطر سرایت بیماری‌های کشنده از طریق انجام تتو وجود دارد.

 

4. گران است

یک آرایش دائمی‌می‌تواند بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار هزینه داشته باشد. اگر اینکار توسط یک جراح زیبایی آموزش دیده یا یک تتوکار تایید شده و دارای مجوز انجام شود، این نرخ‌ها بیشتر خواهند شد. بعضی از سبک‌ها نیز گران‌تر از سایر آرایش‌های دائمی هستند.

فقط به این خاطر که آرایش شما دائمی‌است، به این معنا نیست که آرایشتان نیاز به ترمیم ندارد. تتوی شما هر چند سال یکبار به روتوش نیاز خواهد داشت، و روتوش‌ها هم می‌توانند درست به اندازه انجام آرایش دائمی برای اولین بار، گران باشند.

 

نتیجه گیری

وسوسه انگیز است که هر صبح با صورتی بی عیب و نقص از خواب بیدار شوید. با اینحال، آرایش دائمی نباید بدون فکر انجام شود. قبل از انجام آن، اطلاعات کسب کنید. از خطرات و مزایای این روش مطلع شوید تا بدانید که بعد از اینکار باید انتظار چه چیزی را داشته باشید. به یاد داشته باشید که این آرایش تا مدت‌ها بعد از اینکه طراوت و تازگی‌اش از بین برود، روی صورتتان باقی خواهد ماند.

 

 اطلاعاتی در مورد میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائمی

مطالب مشابه را ببینید!