مجله تاپ‌ناز‌

تمام دلایل نازک شدن مو و روش های درمان و پر پشت کردن موها

در این مطلب دلایل نازک شدن مو را بررسی کرده ایم و روش های مناسب برای از بین بردن این مشکل نازک شدن مو و پرپشت کردن مو را به شما توضیح می دهیم تا بتوانید ظاهری جذاب و زیباتر داشته باشید.

ژنتیک و عادات بد که روزانه برای مراقبت از مو استفاده می کنید می تواند از دلایل نازک شدن مو باشد. نازک شدن مو می تواند مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند و در نهایت باعث کم پشت شدن مو می شود و در آخر هم زیبایی شما کاسته می شود.

دلایل نازک شدن موها

طبق تحقیقات یک سری از کارهایی که افراد انجام می دهند می تواند باعث نازک شدن تارهای مو شود و قوام و استحکام آنها را از بین ببرد. در ادامه تمام این دلایل را شرح می دهیم.

رسیدگی بیش از حد

اگر رسیدگی به موها بیش از حد باشد و یا از وسایل حالت دهنده مو استفاده کنید ممکن است موهای شما نازک شود. برای کاهش این مشکل از رنگ کردن های مدام بپرهیزید و استفاده از مواد فر کننده را کمتر کنید.

بستن نامناسب

بستن دم اسبی موها می تواند به مرور زمان فولیکول ها را جدا کند و نازک سازد. بهتر است مو را ببافید و یا در موقع بستن، آنها را خیلی نکشید.

محصولات نامناسب مو

خیلی از محصولات می توانند باعث نازک شدن مو شوند. اسپری ها و ژل های نگهدارنده مو و رنگ های موقت جزو این محصولات می باشنهد.

داشتن رژیم غذایی نامناسب

آهن یکی از مواد مهم است که می تواند سلامت مو را تضمین کند. اگر رژیم غذایی شما به اندازه کافی آهن نداشته باشد ممکن است که فولیکول های موی شما ضعیف شوند و موهای شما روز به روز نازک تر می شود.

استرس

داشتن استرس مداوم یکی از دلایل اصلی ریزش و نازک شدن مو است. استرس باعث ایجاد هورمون های کورتیزول در بدن می شود و این هورمون از مهمترین هورمون های از بین برنده فولیکول های مو است.

تمام دلایل نازک شدن مو و روش های درمان و پر پشت کردن موها

شرایط پزشکی خاص

بعضی از مشکلات پزشکی هستند که ممکن است باعث نازک شدن مو شود که عبارتند از:

  • زایمان کردن
  • متوقف کردن قرص های ضد بارداری
  • تغییرات هورمونی
  • از دست دادن وزن زیاد
  • استفاده از دارو های درمان کننده بیماری های خود ایمنی
  • نقص سیستم ایمنی
  • عفونت پوستی

درمان نازک شدن مو

نازک شدن مو به خصوص برای خانم ها بسیار عذاب آور است. برای از بین بردن این مشکل روش های زیادی وجود دارد که در ادامه آنها را توضیح می دهیم و می توانید با انتخاب هر کدام از آنها این مشکل را رفع کنید.

ماساژ دادن

یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین درمان ها، استفاده از ماساژ پوستی است. این کار هیچ گونه عارضه ای برای شما ندارد و در طول روز می توانید چندین و چند بار از آن استفاده کنید و موهای ضخیم تری داشته باشید. برای استفاده از این روش کافی است که با استفاده از انگشتان دست خود، پوست سر را ماساژ دهید.

استفاده از روغن ها

روغن های زیادی وجود دارند که می توانند باعث درمان ریزش موهای شما شوند. بهترین روغن هایی که در این زمینه وجود دارد روغن رزماری، روغن اسطوخودوس و روغن آویشن است. بهتر است که قبل از اینکه این روغن ها را به صورت گسترده روی موها و پوست سر خود استفاده کنید کمی از آنها را روی بخشی از بدن تست کنید و اگر پس از گذشت 24 ساعت مشکلی برای شما ایجاد نشد می توانید آن را روی موهای خود بزنید.

استفاده از دارو ها

داروهای زیادی هستند که می توانند باعث ضخیم شدن موها شوند. قبل از استفاده از این داروها باید آزمایش خون دهید تا از کمبود این ویتامین ها در بدن اطمینان پیدا کنید در غیر این صورت خوردن داروهای مولتی ویتامین مشکلات زیادی برای شما ایجاد می کند. بهترین داروهایی که برای این مشکل پیشنهاد می شود اسید فولیک و بیوتین است. بهتر است در صورتی که از رژیم غذایی خوبی استفاده می کنید از خوردن داروهای تقویتی بپرهیزید زیرا ازدیاد این داروها می توانند باعث ایجاد مشکلات در روند طبیعی بدن شما شوند و بیماری های کلیوی و کبدی را افزایش می دهند.

اسید های چرب

استفاده کردن از اسیدهای چرب به صورت مکمل برای بدن ضروری است زیرا بدن نمی تواند امگا 3 و امگا 6 را بسازد. اگر ریزش موهای شما و نازک شدن آنها بیشتر به دلیل التهاب باشد پزشک به شما توصیه می کند تا از مکمل ها استفاده کنید و یا رژیم غذایی خود را طوری تغییر دهید که بتوانید این اسیدهای چرب ضروری را به بدن برسانید.

ماینوکسیدیل

این دارو بدون نسخه پزشک هم قابل دریافت است و ریزش موها را درمان می کند و از نازکی مو جلوگیری می کند. استفاده از این دارو راحت است  کافی است روزی دو بار روی موهای خود بزنید. این دارو به دو صورت مایه و کف در دسترس شما قرار دارد و هر کدام که برای شما راحت تر است را می توانید انتخاب کنید و استفاده کنید.

اسپیرونولاکتون

این دارو برای افرادی است که ریزش موی آنها هورمونی است و موهای آنها به دلایل هورمونی نازک شه ست. استفاده از این دارو با تشخصی پزشک است در غیر این صورت می توانید تاثیرات معکوس داشته باشد.

فیناستراید

این دارو برای آقایان به کار می رود و به صورت قرص است. خانم ها باید از خوردن این دارو پرهیز کنند زیرا عارضه جانبی زیادی در انتظار مصرف کنندگان است.

لیزر درمانی

لیزر درمانی در منزل به شما کمک می کند تا بتوانید رشد موهای خود را دو برابر کنید و در نهایت ضخامت موها را هم بیشتر کنید. نتایج این کار ممکن است پس از چند ماه نمایان شود. اگر از این روش استفاده می کنید باید چند ماهی را صبر کنید تا بتوانید نتایج نهایی را ببینید.

مطالب مشابه را ببینید!