مجله تاپ‌ناز‌

نحوه تایپ فارسی در فتوشاپ + حل مشکل فارسی نویسی Photoshop

شاید بخواهید روی یک عکس در برنامه فتوشاپ نوشته فارسی تایپ کنید و حروف به صورت جدا جدا تایپ شوند و برای شما مشکل ایجاد شود ولی راه حل دارد. در ادامه نحوه فارسی نویسی و تایپ فارسی در Photoshop را آموزش می دهیم.

یکی از نرم افزارهای محبوب مورد استفاده برای کاربران کامپیوتر و بعضی از مشاغل مانند عکاسان برنامه فتوشاپ است که قابلیت های بیشماری برای ویرایش عکس دارد. یکی از مشکلاتی که گریبانگیر افراد فارسی زبان است نحوه تایپ فارسی در محیط این برنامه است که می تواند مشکل ساز شود.

در بعضی از مواقع حروف به صورت جدا جدا نمایش داده می شود و گاهی هم جملات به صورت برعکس تایپ می شوند که خیلی آزاردهنده است. در ادامه این مطلب دو روش ساده را به صورت تصویری توضیح می دهیم که می تواند باعث رفع مشکل تایپ فارسی شود و می توانید خیلی راحت در محیط فتوشاپ فارسی تایپ کنید.

رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

با استفاده از این 2 روش می توانید مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ را حل کنید.

روش اول تایپ فارسی

مرحله 1

در این روش بعد از نصب درست نرم افزار می توانید مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ را رفع کنید. در ابتدا از منوی بالا گزینه Edit را کلیک کنید تا زیر منوی آن باز شود. سپس شبیه به تصویر زیر روی preforences کلیک کنید تا بتوانید منوی دیگر آن را ببینید. از منوی باز شده گزینه Type را انتخاب نمایید.

نحوه تایپ فارسی در فتوشاپ

مرحله دو

در این مرحله پنجره باز شده باید از بخش Choose Text Engine Options گزینه Middle Eastern and South Asian را انتخاب کنید و سپس کلید ok را اتخاب نمایید. شبیه به چیزی که در تصویر زیر می بینید.

نحوه تایپ فارسی در فتوشاپ

مرحله سه

حالا شما در مرحله آخر از رفع مشکل تایپ کردن فارسی در فتوشاپ قرار دارید و باید یک بار نرم افزار را بسته (Restart) کنید و باز به برنامه برگردید تا بتوانید خیلی راحت فارسی تایپ کنید.

روش دوم تایپ فارسی

مرحله یک

در این روش ساده از مرحله یک روش دوم باید از منوی بالای فتوشاپ روی گزینه Window کلیک کنید و سپس روی گزینه Paragraph شبیه به عکس زیر انتخاب کنید تا بتوانید یک پنجره جدید ببینید.

نحوه تایپ فارسی در فتوشاپ

مرحله دو

در این مرحله باید در پنجره باز شده زبانه وسط یعنی Paragraph را انتخاب کنید و سپس روی سه خط بالای سمت راست کلیک کنید تا منوی دیگر برای شما باز شود تا بتوانید گزینه Middle Eastern Single-Line Composer را مشاهده کنید. سپس مانند عکس زیر این گزینه را انتخاب کنید تا بتوانید فارسی نویسی را در نرم افزار فتوشاپ فعال کنید.

Type Farsi in Photoshop 4 e1593935251323

مطالب مشابه را ببینید!