مجله تاپ‌ناز‌

نحوه تربیت سگ نگهبان + آموزش ها و تکنیک های مخصوص سگ نگهبان

نحوه تربیت سگ نگهبان

نحوه تربیت سگ نگهبان باید طوری باشد که سگ فرمانبردار و مطیع شما باشد و به همین دلیل باید از قوانین تربیتی به آنها آموزش داده شود. برای تربیت سگ نگهبان باید ابتدا نژادی از سگ را که بیشتر نژاد ژرمن است را انتخاب کنید زیرا سگ ژرمن بیشتر برای سگ نگهبان مناسب است.

یکی از نژادهای سگ که به صورت غریزی سگ نگهبان است، سگ ژرمن است. سگ ژرمن بسیار با هوش و دقیق می باشد و می تواند تمرینات را به صورت دقیق انجام دهد. یکی از نکات مهم در تربیت سگ نگهبان حساس کردن آنها به محافظت است زیرا این نژاد از سگ به صورت کلی دارای حساسیت بالایی می باشد و به خوبی از صاحب خود مراقبت می کند کا کمی آسان تر می شود. برای آموزش نگهبانی بایدنکاتی را در تمرینات و شیوه تربیتی به کار برد که بعدها سگ ها دچار مشکل نشوند.

تربیت سگ نگهبان

اشتبهات مختلف در تربیت کردن سگ نگهبان وجود دارد که در آن صاحبان تصور می کنند که با خشونت بیشتر می توانند سگ حساس تری داشته باشند. این را باید بدانید برخورد خوشنت آمیز با سگ ها مانع از وفاداری آنها می شود و دیگر حس وفاداری نخواهند داشت همچنین ممکن است با دیدن هر انسانی به صورت جدی و خطرناک به او حمله کنند.

 

مطلب پیشنهادی : 11 حقیقت جالب در مورد سگ ها

 

روش نگهداری توله سگ نگهبان

یکی از مهمترین نکات برای تربیت سگ نگهبان، توجه به آن در دوران تولگی است، زیرا در این دوران سگ ها با محیط اطراف خود ارتباط برقرار می کنند و می توانند اجتماعی شوند. اگر سعی کنید این نکته تربیتی را رعایت کنید متوجه می شوید که سگ شما از اجتماع و انسان ها نمی ترسد و این موضوع باعث می شود که او شجاع تر شود.

برای اینکه سگ شما اجتماعی باشد باید در فضاهای عمومی مانند پارک ها و مهمانی ها او را با خود همراه داشته باشید تا بیشتر با اطراف خود در ارتباط باشد.

 

آموزش فرمان برداری

یکی از راهکارهای برای انجام اینگونه از آموزش های ثبت نام در کلاس های مخصوص است که مربی با انجام تمرینات مناسب فرمانبرداری را به سگ آموزش می دهد. اینگونه از تمرینات از ابتدای رشد سگ و در دوران تولگی صورت می گیرد که به او دستورات ساده ای مانند بشین، پاشو، بخواب، بیا، برو و … است که با چند با تمرین و شرطی کردن از طریق غذا می توانی این کار را انجام دهید.

انجام این آموزش ها برای تربیت سگ نگهبان دارای قواعدی است که با رعایت کردن آن می توانید مفیدتر عمل کنید. تمرینات باید کوتاه، دارای تشویق، جدی، لذت بخش و پیوسته باشد و زمانی که ای دستورات در طول روز چند بار تکرار شوند به راحتی می توانید آن ها را تربیت کنید.

توجه داشته باشید که سگ های ژرمن دارای ذهنی هوشیار هستند پس تمرینات باید به نحوی باشد که ذهن آن ها را از کند بودن و راکد بودن دور کند.

 

واق کردن

واق کردن نیز از تمریناتی است که با دستور دهی انجام می شود و شما باید به سگ خود بیاموزید که هنگام درخواست چیزی از شما واق کند و در این صورت به او تشویقی بدهید. همچنینی باید به آن ها یاد بدهید که با وارد شدن غریبه ها واق کنند و یکی از نکات مهم این است که غریبه ها را از متجاوزین خانه تشخیص دهد تا به کسی آسیب وارد نشود.

یکی دیگر از نکات مهم در تربیت سگ نگهبان استفاده از قلاده برای نگهداری این سگ ها است تا در صورت حمله به دیگران بتوانید آن را کنترل کنید.

مطالب مشابه را ببینید!