مجله تاپ‌ناز‌

نحوه تمیز کردن شیشه + اصول برای پاکسازی انواع لک و چربی از روی شیشه

نحوه تمیز کردن شیشه

در این بخش تکنیک های تمیز کردن میزه شیشه ای را توضیح می دهیم. با استفاده از این روش ها می توانید هر نوع لک و چربی را از روی شیشه پاک کنید و خش های روی میز را هم تمیز کنید.

تمیز کردن خش های روی میز خیلی ساده است و فقط باید روش های زیر را انجام دهید تا بتوانید سطحی براق و تمیز داشته باشید.

روش ها و تکنیک های تمیز کردن میزه شیشه ای

باید در نظر داشته باشید که خطوط و خش هایی که روی میز شیشه ای هستند را می توانید با روش های ساده و خانگی از بین ببرید. برای از بین بردن خش هایی که روی میز افتاده اند بهتر است در ابتدا میز را خوب تمیز کنید و گرد و خاک ها را پاک کنید. برای این کار بهتر است از دستمال میکروفایبر استفاده نمایید.

 

استفاده از خمیر دندان

نحوه تمیز کردن شیشه با خمیر دنداتن به این نحو است که برای این کار در ابتدا شیشه را خوب بشوید و مطمئن شوید که هیپ نوع کثیفی روی شیشه وجود ندارد. قبل از اینکه برای تزمیم خش های شیشه اقدام کنید بهتر است از تمیز بودن و خشک بودن آن مطمئن شوید.

با یک دستمال میکروفایبر می توانید از خشک بودن شیشه مطمئن شوید. مقداری خمیر دندان روی پارچه بزنید و سپس به صورت دورانی شیشه را به مدت 30 ثانیه پاک کنید.

باید در نظر داشته باشید از خمیر دندان هایی استفاده کنید که جوش شیرین دارند زیرا خواص جوش شیرین زیاد است و می تواند در تمیز کردن شیشه ها موثر باشد.

باید بدانید که هر نوع کثیفی ای که روی میز باشد می تواند باعث آسیب های بیشتر به شیشه ها شود. ممکن است برای کم کردن میزان خش ها مجوبر شوید چندین بار این حرکت را تکرار کنید.

سپس شیشه را از خمیر دندان تمیز کنید. این کار را می توانید با یک دستمال نرم و مروطب انجام دهید. با تمیز کردن شیشه ها می بینید که میزهای شیشه ای شما باز می درخشند.

در آخر باید به این نکته توجه داشته باشید که باید به شیشه زیاد فشار وارد نکنید و حرکات دورانی را خیلی آرام انجام دهید. بهتر است بدانید که استفاده بیش از حد خمیر دندان هیچ فایده ای ندارد.

بخوانید: نحوه تمیز کردن لکه شکلات و آبنبات از روی لباس و فرش

استفاده از جوش شیرین برای شیشه

برای این روش باید از دستمال میکروفایبر استفاده کنید و میز شیشه ای را تمیز کنید. باید در نظر داشته باشید که اگر برای شما مقدور است می توانید شیشه را با آب ولرم شستشو دهید.

یک ظرف آماده کنید و نسبت برابر جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. این خیمر را با دستمال تمیز بردارید و روی شیشه بکشید.

نوع تمیز کردن میز شیشه ای اینگونه است که باید با حالت دوارنی به مدت 30 ثانیه انجام دهید. پس از تمام شدن کار شیشه را بشویید و اگر این امکان وجود ندارد می توانید با دستمال و آب ولرم جوش شیرین ها را از روی شیشه پاک کنید.

نحوه تمیز کردن شیشه

پولیش آهن

برای تمیز کردن میز شیشه ای هم باید قبل از انجام هر کاری آن را تمیز کنید و اگر نیاز بود بشویید. استفاده کردن از پولیش آهن برای سطوح ظریف مانند شیشه خیلی مناسب است.

از یک دستمال میکروفایبر استفاده کنید و آن را دور انگشت خود بپیچید و همان انگشت را در ظرفی از پولیش آهن فرو کنید.

اگر از این دستمال ها در اختیار ندارید می توانید از یک قطعه پنبه برای این کار استفاده کنید. باید دقت کنید که کمی پولیش روی انگشت شما باشد تا دوباره میزها را خط و خش نیندازید. باید پولیشی استفاده کنید که سریع تر کار می کند. برای این کار می توانید از پولیش آهنی استفاده کنید که دارای اکسید سریوم در مواد اولیه اش است.

برای استفاده از این پولیش ها باید انها را خیلی آرام روی سطح خش دار بکشید.

مانناد موارد قبلی باید این کار را با حرکات دورانی به مدت 30 ثانیه انجام دهید. در موقع استفاده از این روش ها باید تمام خش ها از بین برود و ناپدید شوند.

مطلب پیشنهادی: روش تمیز کردن و پاک کردن انواع لکه ها از روی مبل چرم

استفاده از استون برای پاک کردن شیشه

باید در نظر داشته باشید که برای تمیز کردن میز شیشه ای می توانید از پاک کننده هایی مانند پاک کننده لاک ناخن و یا استون هم استفاده کنید و نیاز به یک قلم مو دارید.

قبل از انجام هر کاری باید شیشه ها را تمیز کنید و موارد اضافی ار از روی آنها پاک کنید. سپس قلم مو را درون استپن کنید و آن را روی خراش بکشید.

باید در نظر داشته باشید که این کار نیاز به دقت زیادی دارد و تا جایی که ممکن است باید تماس این مواد را با شیشه سالم به حداقل برسانید.

بهتر است اجازه دهید که این مواد خشک شوند. پس از خشک شدن این مواد می بینید که دیگر خط و خشی روی میز شما نمی ماند.

 

استفاده از خردل و سرکه سفید

برای استفاده از این روش ها باید میز را از قبل تمیز کنید. نحوه استفاده از این مواد طوری است که با مخلوط کردن خردل و سرکه سفید باید خمیری تهیه کنید. این خمیر را باید روی خش های میز بزنید و اجازه دهید خشک شود. برای تمیز کردن این مواد می توانید از یک دستمال مربوطه استفاده کنید.

 

 

مطالب مشابه را ببینید!