مجله تاپ‌ناز‌

نحوه کاهش رتبه الکسا سایت

همانطور که میدانید الکسا یک ابزار آنالیز و رتبه بندی سایت میباشد که به صورت جهانی بین وبمستران مطرح است . رتبه الکسا بیشتر بر اساس بازدیدهای یک سایت و فعالیت کاربران آن به ثبت میرسد که یک معیار بسیار مهم در خرید و فروش سایت ها میباشد ، ازین رو اکثر صاحبان وبسایت ها به دنبال کاهش رتبه الکسا سایت خود هستند . اما معیارهای مهم الکسا برای رتبه بندی سایت ها چه چیز هایی میباشد و چگونه میتوانیم رتبه الکسا سایت خود را بهتر کنیم ؟ در ادامه تا حدودی به این سوال پاسخ خواهیم داد اما اگر انگلیسی خوبی دارد حتما مقاله نحوه بهبود رتبه الکسا را در سایت الکسا مطالعه نمایید.

نحوه کاهش رتبه الکسا سایت

معیارهای امتیاز دهی رتبه الکسا اکثرا بر اساس بازدیدهای کاربران و نحوه گردش آنها در سایت میباشد ، بنابراین اگر سایتی بازدید بالا داشته باشد و رفتار کاربرانش در سایت خوب باشد رتبه الکسا آن بالا میرود . یکی از معیارهای بسیار مهم در رفتار کاربران بانس ریت (bounce rate)   پایین میباشد که در رتبه الکسا شما معجزه میکند . برای پایین آوردن bounce rate  میتوانید سایت خود را به یک متخصص ui ux  بسپارید تا از لحاظ گرافیکی و رفتاری سایت شما را آنالیز کند ، رابط کاربری خوب باعث فعالیت بهتر کاربران و همچنین پایین آمدن bounce rate  در سایت شما میشود .

بنابراین شما میتوانید با بهتر کردن رابط کاربری سایت خود میزان ماندگاری و چرخش کاربر در سایت خود را افزایش دهید و به واسطه این رتبه الکسا خود را کاهش دهید . نکته ای که نباید از آن غافل شوید تبلیغات در شبکه های اجتماعی و ارسال بازدید های social  به سمت سایت میباشد ، این بازدیدها در کنار رابط کاربری خوب معجزه میکنند به شکلی که هم فروش شما بیشتر میشود و هم رتبه الکسا شما کاهش میابد .

نکته : هم اکنون سایت هایی در ایران وجود دارند که حتی ریسپانسیو نیستند اما رتبه الکسا بالایی دارند ، دلیل چیست ؟ ببینید دوستان تمام این سایت ها ، سایت هایی هستند که در دهه های قبل تاسیس شده اند و با توجه به قدمت خود طرفدارهای زیادی را دارند و شاخص برندینگ را در همان سال ها به وجود آورده اند . به همین دلیل بازدید کننده های زیادی را دارند ، به عنوان مثال سایت ورزش 3 ریسپانسیو نیست اما شاخص برندینگ آن آنقدر قوی است که روزانه هزاران بازدید دایرکت دارد و کاربران به خوبی در آن گردش میکنند.

پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!