مجله تاپ‌ناز‌

نرخ اخذ شهروندی ترکیه افزایش یافت

همان طور که می‌دانید یکی از مطمئن‌ترین روش‌های دریافت پاسپورت و اخذ شهروندی ترکیه، خرید ملک یا آپارتمان است. طبق قوانین کشور ترکیه افراد خارجی می‌توانند در این کشور خرید ملک انجام دهند و شهروندی بگیرند؛ اما به شرطی که مبلغ سرمایه‌گذاری آنها حداقل 400 هزار دلار باشد.

طبق تصمیم دولت ترکیه، شرایط اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک که قبلاً مبلغ ۲۵۰ هزار دلار بود، به مبلغ ۴۰۰ هزار دلار افزایش پیدا کرد. شنیدن این خبر افرادی را که قصد خرید ملک و اخذ پاسپورت دارند را کمی نگران کرده، ولی پیشنهاد می‌کنیم در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل‌تری درباره این خبر در اختیار شما قرار دهیم.

نرخ اخذ شهروندی ترکیه افزایش یافت

تغییر مبلغ اخذ شهروندی ترکیه از 250 هزار دلار به 400 هزار دلار

روز سه‌شنبه 12 آوریل 2022 در مجلس ترکیه قانونی به تصویب رسید که براساس آن شرایط خرید ملک و آپارتمان به ارزش 250 هزار دلار برای اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه، به مبلغ ۴۰۰ هزار دلار افزایش یافت. براساس این قانون جدید، از این پس اعطای شهروندی فقط به افرادی صورت می‌گیرد که حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری آنها برای خرید ملک 400 هزار دلار باشد. این طرح در روز جمعه 13 می در روزنامه رسمی ترکیه منتشر شد.

تغییری که در پاراگراف دوم بند «ب» ماده 20 قانون اخذ شهروندی استثنایی برای خارجی‌ها صورت گرفته، از ماه آینده اجرایی خواهد شد. براساس آن متقاضیان اخذ پاسپورت ترکیه با خرید سند غیرمنقول به ارزش حداقل 400 هزار دلار و بیشتر، به شرط درج عدم فروش و انتقال به‌ مدت 3 سال و همچنین با خرید ملک با ویژگی‌های کاندو و حق ارتفاع به همین ارزش و با شرایط مشابه که در نوتر رسمی به ثبت رسیده، با استعلام وزارت شهرسازی و تغییرات اقلیمی ترکیه و حکم ریاست جمهوری، شهروندی ترکیه را دریافت خواهند کرد.

براساس بند جدید (ف) که به این قانون اضافه شده، متقاضیان با سپرده‌گذاری حداقل 500 هزار دلار به‌ مدت سه سال در صندوق‌های تعیین شده از سوی سازمان بازرسی و تنظیم بیمه و بازنشستگی ویژه ترکیه نیز از این پس از حق اخذ شهروندی و پاسپورت برخوردار خواهند بود.

نرخ اخذ شهروندی ترکیه افزایش یافت

چرا دریافت شهروندی ترکیه گران‌تر شد؟

دلیل اتخاذ این تصمیم مشکلاتی است که مهاجران برای دولت ایجاد کرده‌اند. طی دو سال گذشته کشورهای همسایه‌ی ترکیه از جمله ایران و عراق یکی از متقاضیان اصلی خرید ملک در این کشور بوده‌اند و فقط با پرداخت 250 هزار دلار و خرید ملک، شهروندی این کشور را دریافت کنند. به علاوه قیمت ملک در ترکیه در مقایسه با ایران مناسب‌تر است. جالب است بدانید، در بعضی از مناطق ترکیه می‌توانید با مبلغ حاصل از فروش یک خانه یا آپارتمان در ایران، دو یا سه ملک در ترکیه به خرید!

ولی منتقدان دولت و مردم از اعطای شهروندی ارزان قیمت ناراضی بودند. از سوی دیگر، موج روز افزون مهاجرین باعث تورم اقتصادی، کاهش قدرت خرید ترک‌ها و افزایش هزینه اجاره خانه‌ها شده و مردم ترکیه را از شرایط موجود به شدت ناراضی کرده است. از این رو دولت رجب طیب اردوغان (رئیس جمهور ترکیه) برای پاسخ به انتقادات مربوط به ارائه شهروندی ارزان قیمت به خارجی‌ها و کنترل وضعیت موجود، مبلغ سرمایه‌گذاری برای اعطای شهروندی را به 400 هزار دلار افزایش داد.

آیا کشور ترکیه همچنان ارزش سرمایه‌گذاری با خرید ملک را دارد؟

اگر بعد از افزایش مبلغ سرمایه‌گذاری ملکی در ترکیه برای اخذ شهروندی این کشور دچار تردید شده‌اید، می‌خواهیم در ادامه با مقایسه‌ی شرایط شهروندی تعدادی از کشورهای محبوب برای مهاجرت با ترکیه، شما را از سردرگمی خارج کنیم!

  • در كشور اسپانیا با سرمایه‌گذاری ملكی به ارزش ٥٠٠ هزار دلار اقامت موقت دریافت می‌کنید و اعضای خانواده شما نیز بعد از یك سال می‌توانند اقامت این كشور را دریافت كنند. اما برای درخواست تابعیت باید حداقل ده سال در خاك این كشور حضور داشته باشید.
  • در کشور یونان با سرمایه‌گذاری ملكی به ارزش 300 هزار یورو می‌توانید اقامت دریافت کنید و پس از گذشت پنج سال از اقامت دائم و عدم خروج از خاک این کشور، می‌توانید برای دریافت پاسپورت اقدام نمایید.
  • در كشور دبی با خرید ملك نمی‌توانید تابعیت این کشور را دریافت كنید. بلکه فقط می‌توانید اقامت موقت بگیرید. این اقامت قابل تمدید است، ولی فرد سهمی از خاك این كشور ندارد.
  • در كشور قبرس می‌توانید با خرید ملك (با هر مبلغی) اقامت این كشور را دریافت كنید. اما این اقامت قابل تبدیل به تابعیت نیست.

ترکیه کشوری ایده آل برای سرمایهگذاری ملکی و اخذ پاسپورت

اما در كشور تركیه با خرید ملك به ارزش 40٠ هزار دلار می‌توانید برای خود و سایر اعضای درجه یک خانواده خود شهروندی بگیرید. دریافت پاسپورت از طریق خرید ملک در ترکیه بدون شرط حضور است و نیازی به حضور دائم در این كشور نیست. شما تنها سه سال حق فروش ملك را نخواهید داشت، ولی بعد از سه سال می‌توانید ملك خود را به فروش برسانید و سرمایه خود را خارج كنید.

نرخ اخذ شهروندی ترکیه افزایش یافت

مزایای اخذ پاسپورت ترکیه و دریافت شهروندی

دریافت پاسپورت ترکیه مزایای متعددی دارد که اولین و مهم‌ترین آنها، تبدیل شدن به یک شهروند ترک است. با اخذ پاسپورت ترکیه شما یک ترک محسوب می‌شوید و از تمام حقوق و امکاناتی که یک ترکیه‌ای اصیل دارد، بهره‌مند خواهید شد. سایر مزایای دریافت شهروندی ترکیه عبارتند از:

  • سفر بدون نیاز به ویزا به بیش از 100 کشور دنیا
  • دریافت خدمات رایگان و دولتی درمانی و پزشکی
  • ورود و خروج به برخی کشورها فقط با کارت ملی ترکیه بدون پاسپورت
  • کار کردن در شرکت‌های ترکیه‌ای و بیمه شدن نامحدود
  • استفاده از ویزا و اقامت های خاص مانند ای بی تو
  • اخذ آسان‌تر ویزای کشورهایی مانند کانادا و آمریکا
  • حق شرکت در انتخابات و همه پرسی‌های ملی
  • اخذ وام از بانک‌های ترکیه

برای خرید خانه در ترکیه چقدر پول نیاز داریم؟

در مورد قیمت خرید خانه یا آپارتمان در ترکیه با هدف اخذ پاسپورت و شهروندی، همه چیز به شهر یا محله‌ی مورد نظر شما بستگی دارد. برخلاف محدودیت‌هایی که در انتخاب شهر و محله برای خرید ملک با هدف گرفتن اقامت دائمی وجود دارد، در مورد خرید ملک برای گرفتن پاسپورت شما هیچ محدودیتی در انتخاب شهر، محله، متراژ و تعداد خانه‌ها ندارید؛ فقط باید ارزش سرمایه‌گذاری شما 400 هزار دلار یا مبالغ بیشتر باشد.

معمولاً خرید خانه و هزینه‌های زندگی در استانبول، آنکارا، ازمیر و سایر شهرهای بزرگ، از خوراک گرفته تا هزینه‌های بهداشت و درمان و… نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است، ولی به‌ طور کلی استانبول محبوب‌ترین و گران قیمت‌ترین شهر ترکیه برای خرید خانه محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها و مشاوره خرید ملک با مشاوران تیم هوم ترکی در ارتباط باشید. این مجموعه در زمینه سرمایه‌گذاری ملکی در ترکیه و اخذ پاسپورت، کاملاً حرفه‌ای و مورد اعتماد هستند.

❌ سلب‌ مسئولیت: تیم Topnaz در تهیه‌ مطلب بالا و محتوای تبلیغاتی آن، نقشی ندارد و مسئولیتی هم در قبال صحت آن ندارد.

مطالب مشابه را ببینید!