مجله تاپ‌ناز‌

نشانه های شکست رابطه + چطور بفهمیم که رابطه به پایان رسیده و شکست خورده

شکست رابطه در اصل نزدیک شدن به پایان رابطه است و نشانه هایی دارد. افرادی که در برخوردهای اولیه با خوش پیش رفتن اندک زمان به دلیل داغ بودن، فکر می کنند که نیمه گمشده خود را یافته اند و خود را خوشبخت ترین فرد روی زمین می دانند ممکن است با گذشت زمان پشیمان شوند زیرا با گذشت زمان ممکن است عیوب افراد آشکار شود و افراد اشتباهاتی از خود بروز دهند که در نهایت باعث جدایی می شود.

یکی از لذت بخش ترین دستاوردهای انسان برخوردار شدن از رابطه عاطفی موفق در طول زندگی می باشد. داشتن چنین رابطه ای که طرفین به هم به خوبی اعتماد دارند آنها را در مواجه با مشکلات و سختی ها کمک می کند. ولی گاهی تمام ما در طول زندگی با انجام کارهای غلط رابطه خود را به سوی جدایی کشانده ایم و ضربه های احساسی به جان و روح ما خورده است.

داشتن رابطه ای امن و سالم نیازمند عواملی مانند خود آگاهی، دور شدن از خودپسندی، داشتن تعهد قلبی و علاقه نشان دادن نسبت به تغییر رشد برای رسیدن به رابطه ای دو نفره است. داشتن تعهد، به هر کسی در زندگی کمک می کند تا در مواجه با سختی و مشکلات از خود عملکردی مناسب بروز دهیم و از بروز نشانه های شکست رابطه پیشگیری کنیم.

 

عشق واقعی چه نشانه هایی دارد

در ابتدای هر چیزی بهتر است رابطه خود را بسنجید که آیا در رابطه جدی قرار دارید، آیا واقعا نیمه گمشده خود را یافته اید و برای رسیدن به خوشبختی تنها به شریک احساسی خود نیاز دارید؟ تمام افراد در ابتدای رابطه به اصطلاحی سرشان داغ است و از هر کسی که در اوایل آشنایی محبت می بینند، به سوی او جذب می شوند و فکر می کنند که عشق واقعی سوار بر اسب سفید را پیدا کرده اند. ولی بهتر است در این موارد سنجیده تر عمل کنید و سپس نام عشق را برای رابطه ای که دارید انتخاب کنید. در ادامه این مطلب 5 نشانه اساسی که آیا شریک احساسی شما واقعا عاشق شماست، آشنا خواهید شد.

 

در جمع و دورهمی ها به شما ابراز علاقه می کند

هیچ گاه از ابراز علاقه و نگاه های محبت آمیز به شریک احساسی خود در جمع و دورهمی ها خجالت نکشید. اگر طرفین رابطه خود را به خوبی قبول کرده باشند، در جمع هوای یک دیگر را دارند، با نگاه هایی دقیق متوجه رفتار و حرکات شریک احساسی خود هستند و گاه با گرفتن دست و یا نزدیک خود به یک دیگر ابراز علاقه می کنند. منظور از نشان دادن عشق و علاقه رفتار های افراطی و بچه گانه نیست، بلکه به صورت منطقی و از اعماق وجود است که نشان می دهد، به خوبی یک دیگر را قبول کرده اید و از معرفی شریک احساسی تان در جمع و بین افراد خجالت نمی کشید.

شکست رابطه

برای یک دیگر به اندازه دیگر عوامل ارزشمند زندگی شخصی، مهم می شوید

زمانی که شریک احساسی شما در میان روزمرگی و مشغولات زندگی، به دنبال راهی برای نزدیک شدن و دیدار شماست، به این معناست که رابطه در مسیری جدی قرار گرفته است. وقتی برای کسی عزیز هستید، به اندازه دل و جان خویش ارزشمند می شوید که برای یک لحظه در کنار شما شاد بودن، خندیدن و وقت گذراندن بسیار تلاش می کند. وقتی یار احساسی شما مسیری سخت و طولانی انتخاب می کند که در نهایت به شما برسد بدین معنا می باشد که رابطه برایش بسیار جدی است و برای رسیدن به شما تمام تلاشش را می کند. این رفتارها را می توانید، در رقم زدن ساعاتی برای شام، رساندن شما به منزل، تهیه بلیط و رفتن به سینما، همراه کردن شما با خود در مهمانی و اکیپ های دوستانه مشاهده کنید.

این عامل را نمی توانید به صورت ادا به یک دیگر نشان دهید، بلکه باید از اعماق قلب برای یک دیگر ارزش قائل شوید و به اندازه دیگر عوامل مهم زندگی خو به آن رسیدگی داشته باشید.

 

 

به یک دیگر حس اعتماد و اطمینان دارید

یکی از نشانه های مهم که در روابط جدی باید وجود داشته باشد، اعتماد و اطمینان است. اعتماد داشتن به یک دیگر در یاری و ادامه دار کردن رابطه، امری بسیار ضروری می باشد. تمامی روابط دارای پستی و بلندی های خود می باشد، در این زمان که شریک احساسی تان از شما می خواهد تا کنارش باشید نباید برای حتی لحظه ای کوتاه صدایی در ذهن شما این سوال که آیا واقعا مرا دوست دارد یا برای بازی دادنم این حرف را می گوید، خطور کند. در رابطه دو نفره، طرفین باید به خوبی به یکدیگر اعتماد کنند و هیچ گاه از جدا شدن های آخر هفته و یا سفر هایی که باید تنهایی بروند، بترسند.

افرادی که در رابطه احساس امنیت نمی کنند، همواره همانند کاراگاهی هستند که به دنبال سر نخ برای برای رسیدن به جرم، مجرم می باشد عمل می کنند. شما نباید هیچ چیز را از یک دیگر پنهان کنید و رابطه ای بر پایه صداقت بنا کنید. تمامی روابط لحظات خوش و ناخوش را پشت سر می گذارد اما اصل آن در کنار هم ماندن و قایم نکردن چیزی از یکدیگر می باشد.

 

بخشی از زندگی روزمره یک دیگر قرار می گیرید

قرار گرفتن بخشی از زندگی یکدیگر و با خبر بودن از مسائلی که فقط بین شما دو نفر برقرار می باشد؛ امری بسیار طبیعی است که در پیشگیری از بروز نشانه های شکست رابطه دارای اهمیت است. شما باید در عین اینکه همواره زمان به خصوصی برای یک دیگر داشته باشید، نباید از دنیای خود و خلوت خویش نیز فاصله بگیرید. بین هر چیزی تعادل را به وجود آورید و از لحظات در کنار یکدیگر بودن لذت ببرید. شریک احساسی خود را تا جایی که ممکن است در جمع های خانوادگی، دوستانه و کاری راه دهید و در طول روز برای لحظات هر چند کوتاه با یک دیگر تنها شوید، و نشان دهید که برای یک دیگر ارزشمند هستید.

 

سپری اوقات در کنار یکدیگر امری لذت بخش است

طبق گفته مایا آنجلو: تمامی افراد حرف و اعمال شما را فراموش می کنند، اما هیچ گاه احساسی که در آن ها خلق کرده اید را از یاد نمی برند. به همین علت است که باید در ایجاد رابطه با افرادی مسئولیت پذیر این کار را انجام دهید تا انجام تمامی اعمال خود را به گردن بگیرند و در برابر احساسی که به شما داده اند، متعهد عمل کنند. اگر شما زمانی که در کنار شریک احساسی خود هستید و هیچ گاه نمی خواهید آن لحظات را پایان بدهید و از در کنار همدیگر ماندن لذت می برید، تبریک می گوییم؛ باید گفت که شما در رابطه ای جدی با مراحل عاشقی قرار گرفته اید.

اگر می خواهید از نشانه های شکست رابطه به دور باشید، باید اوقاتی را که در کنار یک دیگر می گذرانید، به خوبی بررسی کنید و بسنجید که آیا عامل خوشبختی یکدیگر هستید یا خیر؟.

شکست رابطه

نشانه های شکست عشقی کدامند؟

عواملی که در ادامه گفته می شود، نشانه های شکست در رابطه می باشد که در صورت مشاهده هر یک از آن ها باید اقدام به رفع کنید. ادامه دار شدن هر یک از عوامل گفته شده احتمال جدایی و ضربه احساسی را افزایش می دهد.

  • بازگو کردن گله و شکایت های پی در پی

نگاه های منتقدانه به یک دیگر علاوه بر کاهش اعتماد به نفس، از اساسی ترین نشانه های شکست رابطه می باشد که باید با صحبت های مسالمت آمیز اقدام به رفع آن کنید. اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که با عینک های ریز بینانه به شریک احساسی خود نگاه می کنند، بهتر است که این اخلاق خود را کنار بگذارید و او را همان گونه که هستند، قبول کنید.

  • ایجاد شک در رابطه

اگر زمان هایی که در کنار یک دیگر نیستید، همواره به این فکر می کنید که شریک احساسی شما کجا و با کی به سر می برد باید گفت که دچار شک و تردید شده اید. اگر این احساس بر اثر اتفاقات پیش آمده می باشد، بهتر است که خیال خود را راحت کنید و اگر این طور نیست و فکر می کنید که هیچ گاه نمی توانید این حس شک را از خود دور کنید، باید هر چه سریع تر از آن رابطه فاصله بگیرید. سرانجام وجود شک در رابطه همانند آتشی است که علاوه بر تخریب رابطه و زندگی، احساس تان را خدشه دار می کند.

  • گرفتن تصمیمات مهم و یک طرفه در رابطه

اگر همیشه در بروز اتفاقات مهم، شریک احساسی تان برای شما و زندگی تان تصمیم می گیرد باید از دوباره نگاهی به رابطه خود بیندازید. مشاهده نشانه هایی چون؛ رفت و آمد و معاشرت فقط با خانواده و دوستان او، رفتن به مکان های مورد علاقه او و تبعیت از تمام تصمیماتی که او برای شما می گیرد چندان خوب نیست. شاید فکر کنید که حرف گوش بودن شما را به فردی محبوب دل تبدیل می کند، اما باید گفت که این شیوه غلط است و در طی زمان احتمال شکست در رابطه را برایتان فراهم می سازد.

  • کنترل شدن های پیوسته توسط شریک احساسی

اگر شریک زندگی شما، سعی بر به دست گرفتن اموری چون، وقت گذراندن با خانواده، نوع پوشش، نوع آرایش و مسائل مالی شما را دارد، تمامی این موارد نشانه های زنگ خطر می باشد. اگر این نشانه ها را در رابطه خود مشاهده کردید، بهتر است هر چه سریع تر با یک دیگر صحبت کنید و اگر نتوانستید با آن کنار بیایید مشکل خود را با مشاوره مربوطه در میان بگذارید.

  • همواره به این فکر می کنید، که رابطه شما اشتباه است

اگر همواره فکر می کنید که سرانجام با نشانه های شکست رابطه روبه رو می شوید، و یا این رابطه از همان ابتدای شکل گیری نادرست بوده است، باید گفت که در مرحله ی بدی از رابطه قرار گرفته اید. اگر به خوبی با این مسئله کنار نیایید در آینده با مشکل و پشیمانی روبرو می شوید که امری خوب به شمار نمی رود. شما باید نسبت به آینده خود محتاط باشید و از عواملی که در آینده ممکن است خطر ساز شود، دوری کنید. بهترین راه برای رفع مشکلات، حرف زدن است؛ بهتر است در ابتدای بروز این اتفاق مشکلات را با یک دیگر در میان بگذارید و با صحبت کردن مسائلی را که باعث آزار و اذیت تان شده است را حل کنید.

  • حمایت نکردن از یک دیگر در شرایط سخت و بحران

شریک عاطفی باید در زمان هایی که از نظر روحی و فیزیکی نیاز به همراه دارد، در کنار شما باشد و با دلداری و حرف زدن سعی بر بهبود حال شما داشته باشد. همان طور که گفته شد اگر می خواهید از بروز نشانه های شکست رابطه جلوگیری کنید، باید تمامی عوامل را بسنجید و با روشی درست به ادامه دار کردن رابطه بیانجامید.

  • سخت پیش رفتن رابطه

رابطه عاطفی شما باید سرشار از محبت و عشق باشد. باید هر گاه که به آن فکر می کنید از احساس خوشبختی سرشار شوید و در سختی همراه و همدم یکدیگر شوید. اگر در ناراحتی و خشم به دنبال عیوب یکدیگر و به رو زدن آن ها هستید، باید رابطه خود را بسنجید و ببینید چه اتفاقی پیش آمده که چنین شرایطی برای شما رقم زده است. اگر با تمام تلاشی که برای بهبود آن انجام داده اید، مشکل رفع نشد باید به فکر پایان دادن آن باشید که به صلاح هر دوی شما می باشد.

  • ایجاد تفاوت در ارزش و عقاید یکدیگر

تفاوت در فکر و عقیده از دیگر عواملی است که رابطه شما را به دره های جدایی می کشاند. اگر در ابتدای رابطه اختلاف نظر و عقیده را مشاهده کردید، فکر نکنید که با گذشت زمان همه چیز مرتب می شود. سعی بر تغییر یکدیگر نداشته باشید که امری غیر ممکن است، بهترین راه در مواجه با این گونه مسائل توقف رابطه و ادامه دار نکردن آن می باشد.

عواملی که در بروز نشانه های شکست رابطه موثر هستند

  1. دارا بودن اخلاقیاتی چون خودشیفتگی، خود پسندی و دوری از ایجاد تعادل در رابطه
  2. اولویت نداشتن رابطه و شریک احساسی در زندگی شخصی
  3. بروز خشم و عصبانیت، و انفجار های عصبی که باعث ایجاد دعوا و مشاجره های طولانی میباشد
  4. بی وفایی و عدم تعهد قلبی به یک دیگر
  5. داشتن انتظارات بیجا از یکدیگر
  6. اختلاف نظر و عقیده
  7. بی احترامی و شکسته شدن حرمت در روابط
  8. انجام هر نوع سوء استفاده
  9. داشتن عادات رفتاری نامطلوب و مخرب
  10. دوری از یکدیگر و سپری اوقات کسل و خستگی آور
  11. فقدان مهارت مدیریت مالی

در این مطلب با نشانه های شکست رابطه آشنا شدید و امیدواریم با خواندن این مطلب به نوع رابطه ای که دارید پی ببرید و از شکست آن جلوگیری کنید.

 

مطالب مشابه را ببینید!