مجله تاپ‌ناز‌

نور مخفی در گچبری پیش ساخته

استفاده از نور در سقف دیوار در طراحی گچبری پیش ساخته باعث روشنایی بیشتری می شود، همچنین جلوه زیباتری را به ساختمان می دهد. اجرای این نورپردازی به مدل های مختلفی انجام می شود که رایج ترین آن ها استفاده از باکس و نور مخفی می باشد. این دو شیوه نورپردازی در گچبری پیش ساخته باهم کاملا متفاوت می باشد.

 در طراحی باکس از هالوژن استفاده می شود که کاملا قابل مشاهده می باشد. در شیوه دیگر، اجرای نورپردازی با کمک ریسه های ال ای دی یا اس ام دی گفته می شود که روی سقف تابیده می شود و منبع اصلی نور قابل رویت نمی باشد. همانطور که از نام این شیوه نورپردازی مشخص است، منبع اصلی نور، زیر گچبری یا گل های سقفی  و کناف قرار گرفته و به صورت شلنگ و طناب مانند در اطراف سقف پیچیده شده است.

انواع نور مخفی در گچبری پیش ساخته

با توجه به اینکه نورپردازی ها شیوه های متفاوتی دارند، آن ها را به گروه های مختلفی تسقیم بندی می کنیم:

نور مخفی در گچبری پیش ساخته

اما اگر میخواهید بدانید گچبری پیش ساخته چیست کلیک کنید.

نور مخفی با کناف

می توان گفت که کناف یکی از رایج ترین انواع سقف های کاذب می باشد که در ساختمان های امروزی با طراحی های مدرن بسیار کاربرد دارند.این گروه از سقف های کاذب با تایل های جدا از هم و سبک تشکیل شده است و در کنار هم قرار گرفته و روکش آن ها از گچ می باشد.

ساختمان هایی که از سقف کاذب و کناف استفاده می کنند، گچبری پیش ساخته کاربردی نداشته و برای اجرای این شیوه نورپردازی، از شلنگ های مخصوص استفاده می شود تا منبع نور را در بخش های مختلف سقف با کمک آن ها تابیده شود. می توان گفت که این شیوه کاملا با معماری و طراحی داخلی مدرن متناسب می باشد و جلوه بسیار خوبی را در محیط ایجاد می کند، همچنین قیمت ارزان تری نیز دارند.

نور مخفی گچبری

در ساختمان هایی که از گچبری پیش ساخته دستی استفاده می شود، نور مخفی را در حاشیه های سقف اجرا می کنند. این حاشیه ها دارای طرح های مختلفی می باشد و از نظر میزان پیچیدگی و ظرافت طرح با یکدیگر متفات است. پس از نصب گچبری در حاشیه های سقف، شلنگ نور در پشت گچبری قرار گرفته و بصورتی نصب می شود که قابل رویت نباشد و تنها نور آن ها دیده شود. این گروه از نور مخفی سقف که با گچبری اجرا می شوند در دو گروه دستی و پیش ساخته قابل تقسیم بندی می باشند که در حال حاظر بیشتر نوع گچبری پیش ساخته آن مورد استفاده قرار می گیرد، چون سبک تر می باشد و قیمت ارزان تری دارد و در مدت زمان کوتاهی قابل اجرا و نصب است.

نور مخفی پیش ساخته پی وی سی

می توان این ابزار پیش ساخته را به عنوان جدیدترین شیوه نورپردازی در سقف و دیوار دانست که بجای گچ از پی وی سی برای تولید آن ها استفاده می شود. این گروه از نظر شکل ظاهری شباهت زیادی با حاشیه های سقف گچبری داشته و طرح هایی که در آن بکار رفته نیز می تواند مدرن یا کلاسیک باشد. مهم ترین مزایای این گروه را می توان به وزن سبک، قیمت ارزان و اجرای آن در مدت زمان کم اشاره نمود. نور مخفی های پی وی سی تنوع رنگ بالایی دارند و در برابر نم و رطوبت نیز عایق می باشند.

چراغ های سقفی مخفی در گچبری پیش ساخته را چه می گویند؟

به چراغ های تو خالی، گاهی اوقات چراغ قوطی کناری یا چراغ های رو به پایین نامیده می شود. برای اتاق هایی با سقف  کم بسیار مناسب می باشد.

نور مخفی cnc چیست؟

نور مخفی cnc یک طراحی جدید در گچبری سقف می باشد که با ترکیب نورمخفی می تواند جلوه شیک و متفاوتی به خانه شما اضافه کند. در این روش، برش هایی روی چوب یا سایر متریال با دقت و ظرافت بالا انجام می شود، همچنین می توان از این چوب طراحی شده برای سقف کاذب یا لامپ های اتاق خواب استفاده کرد. علت نام گذاری به دلیل cnc آن می باشد که برای اجرای این پروژه بسیار ضروری است. پس از اجرای سقف کاذب می توان نور مخفی در آن تعبیه کرد.

نور مخفی آشپزخانه

در بسیاری از موارد شما طراحی نور در آشپزخانه را جوری ترجیج می دهید که نور مستقیم به شما نتابد. اینجا می باشد که نور مخفی وارد عمل می شود. با کمک انواع مدل ها و طراحی های متفاوت نور مخفی شما می توانید بدون اشتغال در فضای سقف، روشنایی آشپزخانه را بهبود ببخشید و یک طراحی مدرن، یکپارچه و زیبا را ایجاد کنید.

نور مخفی در گچبری پیش ساخته

 هر سه مدل معرفی شده در طراحی نور مخفی در سالن پذیرایی را می توان برای اشپزخانه نیز استفاده کرد. هر کدام از آن ها مزیت های خودشان را دارد و به روش های متفاوتی فضای آشپزخانه را گرم و دلپذیر می کند. نور مخفی از نوع لامپ های فرعی می توان با تلاش کمی روشنایی زیادی را به آشپزخانه و محیط اطراف آن بتاباند و علاوه بر آن تجهیزات روشنایی تا حد زیادی مخفی می ماند.

نور مخفی گچبری سقف  پذیرایی و اتاق خواب

اجرای  نور مخفی در گچبری پیش ساخته مدل و طرح های گوناگونی دارد. برخی از مدل های نور به طور خاص به طراحی و نورپردازی اتاق نشیمن و سالن پذیرایی اختصاص دارند و مناسب با فضای لازم برای استراحت یا پذیرایی از مهمانان اجرا می شوند.

گچبری سقف چیست و چه کاربردی دارد؟

 در ادامه به برخی از این مدل های نور مخفی می پردازیم:

1: روشنایی سقف با گچبری سقف مدل سینی

نور پردازی با گچبری سینی شکل یکی از بهترین حالت ها برای پیاده سازی نور مخفی در محیط می باشد. در بسیاری از موارد ممکن است که اثرات نور سینی را دیده باشید ولی حتی متوجه آن هم نشده باشید، این یکی از مزیت های نور مخفی می باشد. برای پیاده سازی این مدل گچبری لازم است که از قبل گچبری را روی سقف انجام داده باشید. در این مدل هیچ لامپ گران قیمتی استفاده نمی شود و تنها فقط چراغ های رشته ای می باشند که تمام روشنایی محیط را تامین می کنند.

2: چراغ‌های فرو رفته

این چراغ های فرو رفته داخل سوراخی در سقف نصب می شوند و حلقه بدنه ی آن روی سقف در معرض دید قرار می گیرد. این چراغ ها برخلاف مدل قبلی کاملا مخفی نمی باشند، اما تا 90 درصد دیده نمی شوند و می توانند فضای نورانی مناسبی را ایجاد بکنند. یک نقطه ضعفی که این مدل دارد این است که نور آن ها به آسانی قابل هدایت نمی باشد و تنها دایره ای نورانی در پایین لامپ ایجاد می شود. با این حال برای کنترل میزان روشنایی می توان کلیدهایی نصب کرد تا به کمک آن میزان نور لامپ را کم و زیاد شود.

نور مخفی در گچبری پیش ساخته

3: چراغ‌های فرعی

چراغ های فرعی از آن دسته مدل هایی می باشند که پیاده سازی توسط خودتان ممکن است دشوار باشد. این مدل نور مخفی معمولا با تکنیک نورپردازی روی سقف و دیوار پیاده سازی می شود و در ایجاد یک تعادل نوری مناسب و کارآمد می باشد.

کاربرد نور مخفی در گچبری پیش ساخته

استفاده از گچبری پیش ساخته دکارت استور یا نورمخفی های پیش ساخته پی وی سی در محیط های مختلفی کاربرد دارند که از مهم ترین آن ها می توان به ساختمان های مسکونی، سالن های پذیرایی و تالارها، همچنین مجتمع های اداری اشاره کرد.

این شیوه نورپردازی نه تنها در سقف، بلکه روی دیوارها نیز قابل اجرا می باشد. اجرای صحیح آن ها می تواند باعث  بزرگتر دیده شدن ارتفاع سقف شود. به همین دلیل نورپردازی در ساختمان هایی که با مشکل کوتاه بودن سقف مواجه هستند، اگر با رعایت کامل استانداردها اجرا شود، راهکار مناسبی خواهد بود.

مطالب مشابه را ببینید!