مجله تاپ‌ناز‌

نوزادان و پرواز داخلی یا خارجی با هواپیما

هنگام خرید بلیط هواپیما برای نوزادان خود این مسئله را درنظر بگیرید که نوزادان جزء گروه های خاص می باشند و رعایت نکات ایمنی برایشان الزامی است. افراد بسیاری حتی هنگامی که به تازگی بچه دار شده اند موقعیت سفر برایشان مهیا می شود و می خواهند آن را تجربه کنند. برخی دیگر همیشه و در هر موقعیتی مسافرت با هواپیما را ترجیح می دهند. آن ها به دلیل سریع تر بودن این راه اقدام به خرید بلیط هواپیما می کنند چراکه حتی طولانی بودن راه مادر و فرزند را خسته نخواهد کرد.

نوزادان و پرواز داخلی یا خارجی با هواپیما

گاهی اوقات هیچ راه دیگری به جزء هواپیما برای تردد وجود ندارد و افراد باید از هواپیما استفاده کنند. پس لازم است والدین هنگام خرید بلیط هواپیما این موارد را درنظر گرفته و تمامی محدودیت ها و الزامات در طول پرواز داخلی و خارجی را رعایت کنند. با رعایت نکاتی که در ذیل مطرح شده است سفری بی دغدغه و ایمن را تجربه خواهید کرد.

سن مناسب برای نوزاد در سفر هوایی

والدین نوزادانی که سنشان کمتر از یک سال می باشد باید هنگام درخواست رزرو یا خرید بلیط هواپیما مسائل پزشکی نوزاد را درنظر بگیرند. نوزاد در ماه اول زندگی دورانی بسیار حساس را پشت سر می گذارد و توجه بشتری باید در این زمینه صورت بگیرد. در این بازه ی زمانی به سختی بیماری نوزادان بروز پیدا می کند زیرا علائم آن به طور معمول پنهانی است.

وسایل مورد نیاز نوزاد در طول سفر

تمام وسایلی را که در طول پرواز داخلی و خارجی برای نوزاد خود استفاده خواهید کرد را در ساک دستی قرار دهید و همراه خودتان به داخل هواپیما ببرید. وسایل ضروری شامل پوشاک، شیر خشک، لباس، آب جوشیده و آب معدنی و … می باشد. بهتر است کمی وسیله برای سرگرم کردن نوزاد خود نیز به همراه داشته باشید. هنگام خرید بلیط هواپیما  تمامی بایدها و نبایدهای پرواز خارجی و داخلی را بخوانید.

نوزادان و پرواز داخلی یا خارجی با هواپیما

شما مجاز به حمل مایعات بیش از 100 میلی لیتر نمی باشید. اگر قصد حمل مایعات بیشتری دارید باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهید. کیسه های مخصوصی در این زمینه جود دارند که می توانید آن ها را از فرودگاه تهیه کرده و با خود به داخل هواپیما ببرید.

مکان و زمان مناسب برای پرواز

هنگامی که قصد رزرو یا خرید بلیط هواپیما را دارید به محل انتخابی خود دقت کنید. افرادی که به همراه نوزادشان سوار هواپیما می شوند بهتر است صندلی های مجاور دیواره ی هواپیما را انتخاب کنند و همچنین در بخش جلویی هواپیما قرار گیرند. همانطور که می دانید فضای جلوی هواپیما بیشتر بوده و موجب آسایش بیشتری برای فرزندتان می شود. در خرید بلیط هواپیما پرواز خارجی و پرواز داخلی شب را انتخاب کنید.
اگر می خواهید نوزاد خود را در صندلی خودش قرار دهید بهتر است صندلی مخصوص نوزادتان را به همراه داشته و آن را در صندلی کناری خود قرار دهید. شایان ذکر است که صندلی نوزاد نباید پهنایی بیش از 40 سانتی متر داشته باشد.اگر نمی خواهید صندلی نوزادتان را حمل کنید در طول پرواز داخلی و پرواز خارجی او را در آغوش گرفته و از کمربند ایمنی استفاده کنید.

نوزادان و پرواز داخلی یا خارجی با هواپیما

مراقب گوش های نوزاد باشید

گوش نوزاد از موارد بسیار حساس می باشد که در طول پرواز خارجی و داخلی خود باید مراقب باشید. هنگام بلند شدن و فرود آمدن هواپیما تغییر فشار هوا در کابین موجب می شود گوش میانی نوزاد دچار آسیب شود. برای جلوگیری از درد و ناراحتی در گوش نوزاد بهتر است در این دو زمان حساس هواپیما به نوزاد خود شیر بدهید.
می توانید از شیر خشک و یا پستانک هم استفاده کنید. عمل مکیدن به نوزادتان کمک کرده و گوش نوزاد فشار کمتری را متحمل می شود. اگر عفونت یا سرماخوردگی در بدن نوزاد شما باقی مانده است و بهبوده به طور کامل صورت نگرفته، پیش از خرید بلیط هواپیما حتما با پزشک او مشورت کنید.

هشدار

نوزادان تا هفت روزگی اجازه ی پرواز خارجی و داخلی ندارند. مادران نیز باید هفت روز از وضع حملشان گذشته باشد تا اجازه ی سوار شدن بر هواپیما را داشته باشند. همچنین اگر فرزندتان نارس به دنیا آمده است باید مراقبت های پزشکی انجام شده و پیش از خرید بلیط هواپیما با پزشک مربوطه مشورت شود. پایان رپورتاژ آگهی /

منبع: پرواز داخلی

 

مطالب مشابه را ببینید!