مجله تاپ‌ناز‌

نکات پوشیدن لباس پاییزی و اصول انتخاب لباس های ویژه فصل پاییز

نکات و اصول لباس های پاییزی

لباسی مناسب فصل پاییز است که علاوه بر زیبایی، کیفیت و ضخامت خوبی داشته باشد تا بتواند از شما در برابر سرما محافظت کند. در فصل پاییز روزها کوتاه میشوند و از سوی دیگر شب های طولانی و سردی در انتظار شماست. به همین خاطر است که لباس های تابستانی اصلا به درد این فصل نمیخورد و باید از لباس های پاییزی متناسب با شرایط خود استفاده کنید. به صورت کلی برای پوشیدن لباس در فصل های مختلف سال باید اصول و شرایطی که آن فصل نیاز دارد را رعایت کنید تا خوش پوش و شیک ظاهر شوید.

با رسیدن فصل پاییز افراد گرمایی خیلی خوشحال میشوند و بعضی از افراد این فصل را به خاطر نارنگی و خرمالو و از همه مهتر استایل های جذابی که میشود در فصل پاییز استفاده کرد، دوست دارند. همانطور که خودتان هم میدانید پاییز فصل رنگ ها است و این امکان را برای شما فراهم میکند تا دست بازی در انتخاب لباس داشته باشید. از جوراب های رنگی گرفته تا کت و چکمه که در این فصل زیبایی خاص خودشان را دارند. گاهی وقت ها اصلا نیازی به خرید لباس جدید برای فصل پاییز نیست و فقط باید یک چیدمان خلاقانه تری برای استفاده از لباس هایی که از قبل دارید به کار ببرید. همراه ما باشید تا دیگر نگران چاق به نظر رسیدن بعد از پوشیدن لباس های بافت نباشید، در این مطلب نکات و اصول لباس های پاییزی را با هم برسی میکنیم.

نکات پوشیدن لباس پاییزی و اصول انتخاب لباس های ویژه فصل پاییز

استفاده از تیشرت زیر لباس گرم

اگر پاییز در منطقه زندگی شما سرد میشود خوب است که یک آستین کوتاه یا یک آستین بلند زیر لباس گرم خود بپوشید. این تی شرت میتواند روی یک قسمت نازک یا زیر مانتو باشد. استفاده از بلوزهای دکمه دار و یقه اسکی هم توصیه میشود. بعضی مناطق هستند که هوای آنها ناگهان گرم میشود، شما در این مناطق بهتر است زیر تی شرت آستین کوتاه یک تاپ نازک بپوشید.

ایده های دیگری هم برای این کار وجود دارد مثلا زیر تی شرت آستین بلند خود یک تاپ نازک گیپور پوشیده و زمانی که بخش از این تاپ از زیر یقه تی شرت دیده شود، باعث زیبا تر شدن استایل شما هم میشود. همچنین میتوانید روی تاپ ساده سفید خود یک پیراهن چهار خانه دکمه دار یا یک تی شرت آستین کوتاه ساده بپوشید. اگر میخواهید سبک شما استایل کلاسیکی داشته باشد، لباس هایی که گفته شد را به همراه چکمه بند دار و یک شلوار جین ست کنید. علاوه بر این ها پوشیدن یک بلوز بافتنی و بلند روی تی شرت آستین بلند هم انتخاب خوبی است، به خصوص وقتی که آن را با جین لاغر ست کنید. تی شرت را زیر لباس گرم خود بپوشید.

 

با توجه به نوسان دما لباس بپوشید

دمای هوای پاییز بالا پایین های زیادی دارد. حتما خودتان هم تجربه کردید که صبح هوا خیلی خنک است ولی گرمی در بعد از ظهر مشاهده میشود و شب ها هم میتوانند خیلی سرد باشند. اگر میخواهید که تمام روز را بیرون باشید ، بهتر است در صبح چند لابه لباس بپوشید. در این صورت اگر هوا در ظهر گرم شد از تعداد آن لایه ها کم میکنید و وقتی که هوا در بعد از ظهر و شب سرد میشود، دوبار آن لایه ها را به تن میکنید. به این صورت دمای بدن خود را متناسب با دمای محیط نگه میدارید.

راه حل دیگری که برای گرمی هوای ظهر و سردی هوای شب وجود دارد استفاده از لباس بلند روی بلور است. اینگونه وقتی هوا گرم شد به راحتی میتوانید آن را دربیاورید. شاید شما در منطقه ای زندگی کنید که هوای پاییز آن کمی گرم باشد. در اینگونه مناطق بهتر است ژاکت بافتنی ناز، کت نازکی که با آن احساس راحتی میکنید یا یک سوئیت شرت بپوشید. اگر هوای پاییز شما علاوه برا سردی، مرطوب هم هست، یک ترنچ کت یا یک کت پاییزی روی بلوز خود بپوشید. سویشرت کلاه دار از محبوب ترین لباس های پاییز است که در این هوا کارایی را در کنار زیبایی دارد.

نکات پوشیدن لباس پاییزی و اصول انتخاب لباس های ویژه فصل پاییز

پارچه لباس های پاییزی

پارچه لباس های پاییزی باید به گونه ای انتخاب شوند که دمای بدن را حفظ کنند. به همین علت نباید از پارچه های نازکی مثل ابریشم، لینین و کتان استفاده کنید. این پارچه ها برای فصل پاییز خیلی نازک هستند و فقط به درد فصول تابستان و بهار میخورند. از جمله بهترین پارچه های پاییزی میتوان به جیر، چرم طبیعی و مصنوعی، جین، کتان راه راه یا شطرنجی و مخمل کبریتی اشاره کرد.

 

شلوار بلند یا دامن

اگر به پوشیدن دامن در پاییز علاقه دارید. برای این که هم بدنتان گرم بماند و هم زیبا به نظر برسید پیشنهاد میکنیم که یک جوراب شلواری تیره زیر آن بپوشید. البته مناسب ترین چیز در روزهای سرد پاییزی شلوار تیره یا شلوار جین بلند است. اگر شلوار جین انتخابی شما تنگ میباشد، آن را با یک نیم بوت ست کنید تا دم پای شلوار در درون بوت قرار بگیرد. ست دیگر که میتوانید انجام دهید، دامن مخمل کبریتی یا پشمی با جوراب شلورای تک رنگ تیره است.

نکات پوشیدن لباس پاییزی و اصول انتخاب لباس های ویژه فصل پاییز

استفاده از کت های پاییزی

فرا رسیدن پاییز و سردی هوا به معنی خداحافظی کامل با لباس های نازک نیست. شما تی شرت ها یا تاپ های آستین کوتاه را میتوانید با یک ژاکت نازک یا کت شیک بپوشید. بر روی لباس های نازک خود هم میتوانید کاپشن نازک یا ژاکت بپوشید. قد های متفاوتی از ژاکت های پاییزی در بازار موجود است. برا این که استایل شما شیک و متفاوت باشد، روی بلوز خود یک ژاکت بلند بپوشید و یک کمربند پهن روی آن، این ترکیب را تکمیل میکند. با ست کردن یک جفت بوت بلند و شلوار جین به یک پوشش مناسب پاییزی میرسید.

اگر میخواهید استایل خود را از حالت سادگی خارج کنید. از یک کت کوتاه یا یک کت مخمل کبریتی استفاده کنید. اگر در منطقه شما هوای پاییز کمی سرد تر است، برای تنظیم دمای بدن و خوش پوشی کت ترنچ مناسب است. ولی اگر در منطقه شما پاییز گرم است، کتی بپوشید که آستر و تو دوزی نداشته باشد. وقتی لباس ها سبک میپوشید از کت های پاییزی استفاده کنید.

 

ست کردن لباس ها

پاییز فصل تناقض است، فصلی که در آن گرما به سرما تبدیل شده و تابستان گرم جای خود را به پاییز سرد میدهد. شما هم با ایجاد تضاد در لباس خود، استایل هماهنگ با روح فصل داشته باشید. مثلا میتوانید به ست کردن لباس ساده با لباس چهارخانه بپردازید. از تنظیم کردن رنگ های روشن روی رنگ های تیره غافل نشوید و با کنار هم قرار دان لباس هایی با پارچه های مختلف، استایلی متفاوت داشته باشید. مثلا پارچه گیپور را با پارچه چرمی ست کنید. به علت تفاوت زیادی که این دو پارچه با هم دارند، استفاده همزمان آنها تضاد زیبایی درست میکند. یک روش دیگر هم برای ترکیب تضادها وجود دارد و آن ترکیب جوراب های بافتنی با بوت چرمی است.

نکات پوشیدن لباس پاییزی و اصول انتخاب لباس های ویژه فصل پاییز

پوشیدن کفش مناسب

از صندل ها باید در این فصل خداحافظی کرده و به سمت کفش های راحتی دیگری بروید. در این فصل میتوانید از نیم بوت، کفش های جلو بسته و کفش ورزشی استفاده کنید. برای این که روزهای بارانی پاییز در عین زیبایی برای پاهای شما موجب سرما نشوند میتوانید به سراغ کفش هایی در استایل اسپرت و ارتشی هم بروید. کفش های نظامی دیگر و کفش دکتر مارتین هم مناسب هستند. اما اگر منطقه شما در پاییز هوای نسبتا گرمی دارد. از کفش های سبک و خنکی مثل تامز، ونس، چاک تیلور و مانند اینها استفاده کنید. استفاده از بوت های بلندی که تا سر زانو یا زیر زانو می آیند برای داشتن استایلی مدرن توصیه میشود. عده ای هم ترجیح میدهند که از نیم بوت و چکمه استفاده کنند.

 

تنظیم رنگ لباس ها با رنگ پوست

در فصل پاییز بعضی از رنگ ها از محبوبیت بیشتری برخوردارند اما هنگام درست کردن استایل خود از رنگ پوستتان غافل نشوید.

اگر رنگ پوستی روشن یا سرد دارید، از قرمز روشن و قرمز یاقوتی، بنفش روشن و تیره، آبی روشن، صورتی، زرد خیلی کمرنگ و سبز زمردی استفاده کنید. از بین رنگ های خنثی به سراغ سفید، خاکستری روشن و سورمه ای بروید تا ظاهر جذاب تری داشته باشد.

اگر رنگ پوستی تیره یا گرم دارید، از نارنجی، زرد، طلایی، هلویی، کهربایی، بنفش، قرمز، زیتونی و ارغوانی استفاده کنید. این رنگ ها باعث جذاب شدن استایل پاییزی شما میشود. برای استفاده از رنگ های خنثی هم میتوانید به سراغ کاپوچینویی و کرمی بروید که با رنگ پوست شما تناسب بیشتری دارد.

اگر رنگ پوست شما خنثی است که محدودیتی برای انتخاب رنگ ها ندارید و بدون نگرانی به پوشیدن لباس هایی با رنگ های مختلف بپردازید. در بین افرادی با پوست تیره، رنگ هایی مثل صورتی چرک و سبز یشمی و آبی دریای طرفداران بیشتری دارند.

 

طرح مناسب لباس های پاییزی

برخی از طرح ها هستند که برای لباس های پاییزی مناسب تر میباشند. بعضی از طرح ها هم هستند که اصلا مناسب نیستند مثل پارچه هایی که دارای نقش گل در رنگ های شاد میباشند. این طرح آدم را به یاد بهار و تابستان می اندازد. اما مناسب ترین طرح ها برای پاییز شطرنجی یا چهارخانه است. البته اگر هنوز هم میخواهید لباس های گل دار بپوشید باید از لباس هایی استفاده کنید که گل های تیره دارند. همچنین اگر لباس گل داری انتخاب کنید که دارای پس زمینه تیره باشد بهتر است.

مطالب مشابه را ببینید!