مجله تاپ‌ناز‌

نکات کلیدی حمله در بازی آنلاین کلش Clash of Clans

نکات کلیدی حمله در بازی آنلاین کلش Clash of Clans

نکات جالبی که در حمله بازی کلش آو کلنز به شما کمک می کنند Clash Of Clans

به بررسی ۲۰ نکته مهم و مفید درباره یکی از مهم‌ترین ارکان بازی یعنی حمله و تهاجم به دشمن خواهیم پرداخت. با پی بردن به این نکات و البته استفاده از برخی از آن‌ها می‌توانید حملات موفق و بسیار مفیدی داشته باشید.  در ادامه با زومجی همراه باشید.

حمله یکی از مهم‌ترین ارکان بازی کلش آو کلنز است که اگر بتوانید در آن ماهر شوید و البته آن را به صورت اصولی انجام دهید می‌توانید خیلی سریع در بازی پیشرفت کنید و مورد احترام هم‌تیمی‌های خود قرار بگیرید. با فراگیری این نکات و ترفند‌ها می‌توانید به بازیکنی خطرناک‌تر و زهردار تبدیل شوید و به راحتی منابع دشمنان را غارت کنید.

۱. بیشترین مقدار منابعی که می‌توانید در طول یک حمله در بخش چندنفره بازی غارت کنید بدین ترتیب است:

  • ۵۰ درصد از منابع موجود در جمع‌کننده‌های طلا و اکسیر
  • ۷۵ درصد از اکسیر سیاه ذخیره شده در جمع کننده اکسیر سیاه
  • ۴ تا ۶ درصد (بسته به سطح تاون‌هال حریف) از اکسیر سیاه ذخیره شده در انبار اکسیر سیاه (حداکثر بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ اکسیر سیاه)
  • ۱۰ تا ۲۰ درصد (بسته به سطح تاون‌هال حریف) از اکسیر و طلا ذخیره شده در انبارهای اکسیر و طلا (حداکثر بین ۲۰۰هزار تا ۴۰۰هزار طلا یا اکسیر)
  • ۱۰۰ درصد چیزهایی که در تاون‌هال ذخیره شده است

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که اگر سطح تاون‌هال حریف کمتر از شما باشد، میزان منابع قابل غارت کاهش می‌یابد.

۲. در طول یک حمله اگر هنوز نیرویی را وارد زمین دشمن نکرده باشید می‌توانید بدون از دست دادن کاپ، جنگ را پایان دهید. در این هنگام روی دکمه پایین و سمت چپ عبارت «End Battle» درج شده است. اگر حتی یک نیرو نیز به روستای دشمن بفرستید عبارت درج شده روی این دکمه به «Surrender» تغییر می‌یابد و در صورت پایان دادن جنگ پیش از موعد، از تعداد کاپ‌هایتان کم‌ خواهد شد.

۳. با تخریب ۵۰ درصد از سازه‌های دشمن یا تاون‌هال آن می‌توانید یک ستاره کسب کنید. در این هنگام شما پیروز جنگ هستید و می‌توانید با یک ستاره جنگ را پایان دهید. البته می‌توانید برای کسب دو ستاره دیگر جنگ را تا انتها ادامه دهید. ستاره دوم زمانی کسب می‌شود که دیگر ماموریت اصلی یعنی نابودی تاون‌هال یا ۵۰ درصد تخریب روستای دشمن را انجام دهید. با تخریب ۱۰۰ درصدی روستای دشمن نیز ستاره سوم به شما اهدا می‌شود. ( همین موضوع باعث می‌شود کسب بیش از یک ستاره بدون از بین بردن تاون‌هال غیرممکن شود)

۴. سربازخانه‌ها حتی وقتی شما در حال حمله به یکی از روستاهای بخش چند نفره هستید نیز به آموزش نیروها ادامه می‌دهند. بنابراین یکی از نکاتی که می‌تواند سرعت شما را زیاد کند این است که پیش از این که وارد جستجو برای حریف مورد نظر شوید، سربازخانه‌های خود را مشغول به آموزش نیرو کنید. در این صورت می‌توانید زمان بین دو حمله خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.

clash-of-clans-bomb

۵. اگر شما نیرویی را وارد نبرد با دشمن کنید، این نیرو باید جایگزین شود، حتی اگر تا پایان جنگ زنده بماند. این موضوع باعث می‌شود تا با نهایت دقت از نیروهایتان استفاده کرده و آن‌ها را به صورت یکجا وارد نبرد نکنید. البته این موضوع در قبال هیروهای بازی صدق نمی‌کند.

۶. یکی از نکاتی که شاید تا به حال به آن توجه نکرده‌اید این است که می‌توانید با بررسی کردن ایکس‌بو دشمن، از نحوه حمله او و همچنین پر یا خالی بودن خشاب آن مطلع شوید. اگر نوک پیکان ایکس‌بو رو به آسمان باشد یعنی علاوه بر نیروهای زمینی به نیروهای هوایی نیز حمله می‌کند، در غیر این صورت این سازه دفاعی فقط به نیروهای زمینی حمله خواهد کرد. همچنین با دقت کردن می‌توانید از فقدان یا وجود اکسیر در خشاب آن مطلع شوید.

۷. همچنین با دقت به اینفرنو تاور دشمن نیز می‌توانید از کارایی یا عدم کارایی آن مطلع شوید. اگر آتش درون آن وجود نداشته باشد، این سازه دفاعی نمی‌تواند به شما حمله کند.

۸. حمله به افرادی با تاون‌هال بالاتر قطعا شما را در برابر غنیمت‌های بیشتری قرار می‌دهد اما باید انتقام را هم در نظر داشته باشید زیرا این بازیکنان می‌توانند روستایتان را با خاک یکسان کنند و از شما انتقام بگیرند.

۹. از جادوی صاعقه می‌توانید استفاده بسیار مفیدی داشته باشید. از این جادو می‌توانید برای نابودی یا ضعیف کردن سازه‌های دفاعی یا از بین بردن نیروهای قلعه کلن وقتی در بیرون قلعه هستند استفاده کنید.

۱۰. اگر دربه‌در به دنبال اکسیر سیاه هستید و از دست دادن تروفی نیز برایتان اهمیت ندارد، می‌توانید از جادوی صاعقه برای دزدیدن اکسیر سیاه بدون خون و خونریزی استفاده کنید!

clash-of-clans-goblin

۱۱. می‌توانید از گابلین‌ها برای پیدا کردن با خنثی سازیهیدن تسلاها، اسپرینک‌ترپ‌ها یا بمب‌ها در حمله خود استفاده کنید. گابلین‌ها سریع‌ترین نیروی بازی هستند و دلیل این که باید از گابلین‌ها به عنوان خط‌شکن! استفاده کنید این است که آن‌ها با هزینه کم و سرعت بالایی آموزش می‌بینند.

۱۲. شما می‌توانید با استفاده از جادو فریز بر روی سازه‌های دفاعی قوی مانند اینفرنو تاور، این سازه را از دسترس خارج کنید تا حتی بتوانید با استفاده از نیروهای ضعیف خود آن را نابود یا از آن عبور کنید.

۱۳. حواستان به کاربران به اصطلاح کشاورز! بازی باشد که تاون‌هال خود را بیرون از دیوارهاشان قرار می‌دهند زیرا با حمله به آن‌ها اجازه انتقام به شما را پیدا می‌کنند و وقتی ذخایر منابع شما پر شد از شما انتقام می‌گیرند. مخصوصا حواستان به کشاورزانی که سربازخانه سطح بالا دارند باشد زیرا آن‌ها می‌توانند با نیروهایی قوی از شما انتقام بگیرند و منابعتان را به تاراج ببرند.

۱۴. از جادو سلامتی درست روی سر نیروی مورد نظرتان استفاده نکنید. ابتدا مسیر حرکت نیروهایتان را تعیین کرده و سپس از جادو استفاده کنید تا بتوانید نهایت استفاده را از جادو بکنید. این نکته برای جادوی خشم و جادوی پرش نیز صدق می‌کند.

۱۵. وقتی توانایی استفاده از هیلر ندارید (اگر سربازخانه‌تان در حال ارتقا است یا هنوز این نیرو را آزاد نکرده‌اید) می‌توانید از دو جادو سلامتی به جای هیلر استفاده کنید. به عنوان مثال وقتی سلامتیجاینت‌هایتان رو به اتمام بود از اولین جادو سلامتی استفاده کنید و از دومین جادو چند دقیقه بعد و وقتی دوباره سلامتی نیروهایتان رو به اتمام بود استفاده کنید.

۱۶. می‌توانید از جادوی صاعقه برای نابودی یک سازه دفاعی مشخص نیز استفاده کنید. به طور مثال اگر برنامه حمله شما بر پایه نیروهای ردیف اول (بربر، آرچر و گابلین) است، می‌توانید از دو جادوی صاعقه برای از بین بردن پاشنه آشیل نیروهای ردیف اول یعنی مورتار استفاده کنید. همچنین اگر قصد حمله با نیروهای هوایی مانند دراگون یا بالون را دارید و دسترسی به ضدهوایی‌ها کار آسانی نیست، می‌توانید بسته به سطح جادوی صاعقه و ضدهوایی از دو یا سه جادو استفاده کنید.

hidden-tesla

۱۷. هیچگاه نقاط خالی روستای دشمن را دست کم نگیرید زیرا ممکن است از هیدن تسلاها یا تله‌های پنهان شده در این نقطه خالی ضربه سختی بخورید.

۱۸. شما می‌توانید با استفاده از جادو پرش از سد دیوارهای مزاحم عبور کنید. البته در صورتی از جادو پرش استفاده کنید که نتوانید دیوارها را از بین ببرید. هاگ‌رایدرها و نیروهای هوایی مشکلی با دیوارها ندارند بنابراین می‌توانید از این نیروها به عنوان راه حل دوم برای عبور از دیوارها بهره ببرید. اگر هنوز هم با دیوارها مشکل دارید،‌ دیگر وقت استفاده از وال‌بریکرها است.

۱۹. اگر به دنبال بالابردن تعداد تروفی‌های خود هستید همیشه هدف خود را روی نابودی حداقل ۵۰ درصدی روستای دشمن تنظیم کنید. برای این کار ممکن است اصلا نیازی به حمله به دل دشمن نداشته باشید و با نابود کردن سازه‌هایی که بی‌دفاع بیرون از دیوارها قرار گرفته‌اند بتوانید ستاره کسب کنید.

۲۰. نیروهای قلعه کلن تنها زمانی از قلعه بیرون می‌آیند که متوجه نیروی دشمن در محدوده حفاظتی خود شوند. این نیروها به راحتی می توانند حمله شما را با شکست مواجه کنند بنابراین آن‌ها را با استفاده از جاینت، وال‌بریکر، هاگ‌رایدر یا بربر از قلعه بیرون کشیده و به کوشه نقشه ببرید. حالا می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را سربه نیست کرده و حمله خود را ادامه دهید.

با تکیه بر این نکات مفید می‌توانید درصد حملات موفق خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهید. همچنین با مراجعه به صفحه ویکی‌زوم و مطالعه آموزش‌های جامع و کامل زومجی درباره این بازی می‌توانید با تمام نیروها و سازه‌های دفاعی بازی آشنا شده و تاکتیک‌ها ترفند‌های آن‌ها را فرا بگیرید.

مطالب مشابه را ببینید!