مجله تاپ‌ناز‌

هدف گذاری کوتاه مدت برای رسیدن سریع به موفقیت

یکی از گام های اساسی برای رسیدن به خواسته و موفقیت، هدف گذاری کوتاه مدت است و برای رسیدن به اهداف بلند مدت هم به آن نیاز دارید. برای این تعیین هدف باید برنامه ای روتین به صورت روزانه و هفتگی داشته باشید. باید بدانید که در طول روز چه کارهایی را باید به ترتیب انجام دهید و برای هر کاری به چه میزان زمان نیاز است. در این صورت شما می توانید از زمان به صورت مطلوب استفاده کنید.

اهداف کوتاه مدت بخشی مهم از زندگی را تسکیل می دهند. تمام ما در زندگی اهداف کوتاه مدتی دارید که نقش مهمی در موفقیت ما داشته اند. اگر قصد دارید به موفقیت برسید باید اهدافی کوتاه مدت را هم برا خودتان تعیین نمایید. منظور ما از این اهداف کوتاه مدت، اهدافی هستند که در آینده ای نزدیک به آنها می رسیم. این اهداف بخشی از روزهای هفته، ماه و در نهایت سال می باشند. ولی چیزی که قابل اهمیت است، نقش این اهداف در مسیر رسیدن به اهداف بلند مدت زنگی می باشد. خیلی از روانشناسان نام این اهداف را اهداف سریع می نامند زیرا رسیدن به آنا سریع و قابل دسترس است. در این مطلب می خواهیم تا با یک هدف گذاری کوتاه مدت به شما در مسیر رسیدن به اهداف کمک نماییم.

تعیین هدف گذاری کوتاه مدت

اهداف سریع، اهدافی می باشند که رسیدن به آنها قابل دسترس است. شما با داشتن این اهداف زودتر به خواسته های خود می رسید. پس در مقابل این دسته از اهداف قرار دارند که بلند مدت هستند و زمان طولانی تری برای رسیدن به آنها نیاز است. تاثیر این اهداف در برنامه ریزی و مدیریت زمان به قدری چشمگیر است که افراد موفق اغلب از این دسته اهداف استفاده می کنند. راهنمای هدف گذاری درست در این بخش می تواند موثر باشد و در جهت موفقیت شما تاثیر زیادی داشته باشد.

هدف گذاری کوتاه مدت برای رسیدن سریع به موفقیت

کاربرد اهداف کوتاه مدت

اهداف کوتاه مدت طرحی است که برنامه شما را برای سال های آینده هم محقق می کند و در جهت دستیابی به اهداف بلند مدت هستند. روانشناسان می گویند که این اهداف نیتی برای سال جدید هستند. برای اینکه به اهداف بزرگ زندگی خود برسید باید از این اهداف استفاده کنید. بدون داشتن چنین اهدافی رسیدن به خواسته ها سخت است.  یکی دیگر از کاربردهای مهم در هدف گذاری کوتاه مدت استفاده کردن از سرمایه جوانی است. شما با این اهداف از نیرو و انرژی جوانی خود استفاده می کنید. می توانید از همان دوران پایه کارهای مهم مانند نوشتن کتاب، تجارت و … را انجام بدهید. در زمان هایی که فکر می کنید، اهدافی غیر قابل دسترس دارید، باید آنها را به اهدافی کوچک تر تقسیم نمایید. شما با این اهداف در طی زمان کوتاهی می توانید به پیشرفت چشمگیر برسید.

 

تاثیر اهداف کوتاه مدت در پیشرفت

همان گونه که می دانید، این دسته از اهداف نقش مهمی در پیشرفت شما دارند. با توجه به اینکه هدف انسان از زندگی ارائه یک نسخه کامل و بهتر است، شما می توانید از طریق یک برنامه کوتاه مدت به بهترین های خود برسید. نکته قابل توجه در این مورد داشتن صبر و فرصت دادن است. شما باید همگام با جهان باشید و برای خودتان برنامه ای تعیین کنید. شما گاهی برای رسیدن به اهداف خود باید بیشتر تلاش کنید.

در زندگی هر فردی مهم است که اهدافی تعیین کند و این هدف مرکز نیازهای اساسی او در زندگی باشد. تاثیر این اهداف در پشتکار فرد زیاد است زیرا فرد مدام برای رسیدن به یک هدف بزرگ تر در حال تلاش و پشتکار است. دیدگاه دیگری که نسبت به این دسته از اهداف وجود دارد، اهداف کوتاه مدت را نوعی انگیزه برای ادامه مسیر می داند. در این مورد داشتن برنامه ریزی هفتگی هم مهم است.

نکات خاص برای تعیین اهداف مهم

به منظور هدف گذاری کوتاه مدت باید بعضی از نکات در این مورد را بدانید. این دسته از اهداف شامل هدف های روزانه هم می باشند. اینکه ما در طول روز چه کارهایی برای رسیدن به اهداف بزرگ تر انجام دهیم، نظم و انسجام معقولانه ای به زندگی می بخشد.

  • برای پروژه های خود اولویت بندی قرار دهید، و پروژه ها را به موقع انجام دهید.
  • صبح ها زود از خواب بیدار شوید، شما با بیدار شدن هنگام صبح وقت و فرصت بیشتری برای تلاش دارید.
  • نگرش مثبت را فراموش نکنید، امید و انگیزه ای که شما برای رسیدن به اهداف خود دارید، بسیار مهم است.
  • در طول روز استراحت داشت باشید. نقش استراحت در کسب انرژی مجدد مهم است.
  • تعیین برنامه بودجه ای: در این روش شما می توانید یک بودجه روزانه، هفتگی و ماهانه تعیین کنید، که نظم بیشتری به زمان و پول شما می دهد.
  • داشتن ورزش روتین بخش دیگری از یک برنامه ریزی کوتاه مدت است.

برنامه کوتاه مدت

چگونه هدف گذاری در زندگی باعث موفقیت ما می شود؟ در این بخش می توانید با یک برنامه کوتاه مدت آشنا شوید. این برنامه به شما کمک می کند که زندگی همانند برنامه داشته باشید و بخش هایی که تصور می کنید در زندگی شما از یاد رفته اند را بازسازی کنید. یک نمونه ساده از این برنامه ها پس انداز کردن برای روزهای تعطیل است. وقتی که برای روزهای تعطیل خود برنامه ریزی دارید، می توانید برای آن پس انداز داشته باشید و شیوه ای برای هدف گذاری است. شما می توانید از تعطیلات به عنوان پاداش اعضای خانواده یا خودتان استفاده کنید.

تعیین کردن بودجه بخش مهم دیگری است که باید در هر برنامه ریزی در نظر گرفته شود. بودجه روزانه، هفتگی و ماهانه بخش های مهمی از بودجه های سالانه را تشکیل می دهند. وقتی که برای این بخش های مختلف برنامه ریزی دارید، می توانید پس انداز سالانه را هم داشته باشید. همان طور که می دانید پس انداز کردن، چالشی است که با وجود سختی ها قابل دستیابی است. این چالش نقش مهمی در رشد و پیشرفت شما دارد.

افرادی که دارای اراده بالا می باشند، می توانند پس انداز داشته باشند و تعیین بودجه کنند. شما با تعیین بودجه خریدهای عاقلانه هم خواهید داشت. با استفاده از یک برنامه بودجه ای مشخص می کنید که چه میزان پول صرف خواسته ها و نیازهایتان کنید. نکته قابل توجه در تعیین هدف گذازی کوتاه مدت داشتن ورزش روتین است. ورزش روتین و هفتگی می تواند نظم خاصی به برنامه شما بدهد. این عامل علاوه بر تاثیراتی که روی سلامتی شما دارد در آینده هم بسیار مفید است.

مطالب مشابه را ببینید!