مجله تاپ‌ناز‌

هر آنچه باید درباره شکلات بدانید!

هر آنچه باید درباره شکلات بدانید!

شکلات یکی از محبوب­ترین خوراکی­ها در سراسر دنیاست و گفته می­شود که به طور متوسط هر فرد بالغ هر ده سال به اندازه­ی کل وزن خود شکلات می­خورد. شکلات یک خوراکی است که از دانه­های درخت گرمسیری کاکائو (Theobroma cacao) درست می­شود. این درخت بیشتر در غرب آفریقا و آمریکای جنوبی رشد می­کند و کشت می­شود، چراکه در این مناطق دمای بالا و بارندگی شرایط مناسب رشد آن را فراهم می­کند. شکلاتی که می­خوریم از دانه­های کاکائو و در یک فرآیند چند مرحله­ای تولید می­شود. پس از برداشت، به دانه­ها اجازه داده می­شود که تخمیر شوند، سپس خشک می­شوند، تمیز می­گردند و پس از آسیاب شدن از آن­ها خمیری به دست می­آید. سپس این ماده تحت فشار قرار می گیرد تا دو عنصر معروف به عصاره­ی کاکائو و کره کاکائو به دست بیاید. آنچه ما امروزه به عنوان انواع مختلف شکلات می­شناسیم از ترکیب عصاره و کره­ی کاکائو در نسبت های مختلف ساخته می­شود. بهترین شکلات تلخ با ترکیب حداقل 70 درصد عصاره­ی کاکائو با کره­ی کاکائو و مواد افزودنی دیگر تهیه می­شود؛ این در حالی است که شکلات شیری تنها با 40 درصد عصاره­ی کاکائو درست می­شود. شکلات سفید از حداقل دارای 20 درصد کره کاکائو است که در ترکیب آن به هیچ عنوان از عصاره­ی کاکائو استفاده نمی­شود.

شکلات در ایران نیز طرفداران زیادی دارد و تولید کنندگان شکلات ایرانی امروزه قادر به رقابت با تولید کنندگان دیگر در سطح جهانی هستند. حدودا 30 درصد از مواد اولیه­ی مورد نیاز برای تولید شکلات به کشور وارد می­شود اما باقی مواد در داخل کشور تولید می­گردد. بر اساس گزارشی از انجمن صنایع شیرینی و شکلات، در سال 2017 حدود 214،960 تن شکلات و شیرینی با ارزشی بالغ بر 580 میلیون دلار به 66 کشور خارجی صادر شده است و شکلات و شیرینی بین 30 تا 40 درصد از کل صادرات مواد غذایی ایران را به خود اختصاص می­دهد.

هر آنچه باید درباره شکلات بدانید!

امروزه بیشتر افراد طرفدار مصرف شکلات تلخ هستند و بر این عقیده­اند که شکلات تلخ برای سلامتی و لاغری مفید است. پژوهش­ها نشان می­دهد که شکلات دارای خواص آنتی­اکسیدانی است که برای جلوگیری از بیماری­های قلبی عروقی و گرفتگی رگ­ها مفید است و همین خواص، به نظر می­رسد که به کاهش کلسترول خون و افزایش متابولیسم نیز کمک می­کنند. تحقیقات نشان می­دهند که شکلات تلخ دارای خواص ضد لختگی خون نیز هست و از سکته جلوگیری می­کند. تحقیقی در مدرسه­ی پزشکی هاروارد نشان می­دهد که شکلات تلخ قادر است خون رسانی به قسمت­هایی از مغز که موجب آلزایمر می­شود را بهبود بخشد و به همین جهت موجب کاهش علائم آلزایمر خواهد شد. شکلات می­تواند باعث بهبود اکسیژن رسانی در بدن افرادی که در روز ساعات زیادی را به ورزش کردن اختصاص می­دهند شود. همچنین گفته می­شود که مصرف مقدار کنترل شده­ای شکلات در دوران بارداری می­تواند به رشد و نمو جنین کمک کند. درباره­ی خواص شکلات تلخ می­توانید به طور کامل در سایت باراکا مطالعه کنید.

شرکت باراکا برترین کارخانه­ی شکلات سازی در ایران است که از سال 1358 مشغول به فعالیت است. این شرکت تولیدات خود را با استفاده از جدیدترین دستگاه­های موجود در دنیا و کادری مجرب به مشتریان ارائه می­کند و دارای بیش از 40 نوع محصول مختلف است. شکلات­های برند باراکا برای اهداف مختلف، در انواع و بسته­بندی­های متفاوتی به فروش می­رسند. شکلات پذیرایی، شکلات کادویی، شکلات کادویی دست ساز، شکلات تک نفره، شکلات فله­ای و شکلات­های مخصوص مصارف شیرینی پزی از انواع بسته بندی­های شکلات­های باراکا هستند. توضیحات هر یک از انواع این شکلات­ها نیز به صورت مفصل­تر در وبسایت باراکا قابل دسترسی است.

به منظور ارتباطی نزدیک­تر و بهبود عملکرد، شرکت باراکا وبسایت رسمی خود را با آدرس barakachocolate.com راه اندازی کرده است. در قسمت­ بلاگ باراکا این وبسایت اطلاعات خوبی درباره­ی شکلات باراکا و همچنین شرکت باراکا وجود دارد. در بخش آکادمی باراکا، امکان دسترسی به رسپی دستورهای بین­المللی برای علاقمندان فراهم شده است و در همین بخش می­توانید برای شرکت در کلاس­های شیرینی­پزی حرفه­ای آکادمی باراکا اقدام کنید. در بخش درباره ما این امکان فراهم شده است که انتقادات و پیشنهادات خود را در رابطه با خدمات و محصولات شرکت بیان کنید و همچنین امکان درخواست بازدید حضوری از کارخانه­ی شکلات سازی باراکا نیز در این بخش وجود دارد. حتما از وبسایت باراکا دیدن فرمایید و از خدمات آن استفاه کنید.

مطالب مشابه را ببینید!