مجله تاپ‌ناز‌

هر آنچه در مورد جراحی لیفت بازو باید بدانید

هر آنچه در مورد جراحی لیفت بازو باید بدانید

با توجه به سبک زندگی های جدید اکثر مردم علاقمند به داشتن بدن سالم همراه با تناسب اندام هستند به همین جهت عمل های جراحی زیبایی توجه آن ها را جلب کرده است. یکی از این جراحی ها لیفت بازو یا براکیوپلاستی است که به خوش‌ فرمتر شدن بازو شدن آن ها کمک می‌کند. این جراحی به کوچک تر کردن ناحیه ی بازو ظاهری جدید را برای شما به ارمغان می‌آورد. در ادامه تمام اطلاعات لازم در زمینه جراحی لیفت بازو را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

براکیوپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟

بازوها نیز همچون دیگر اعضای بدن، نقش مهمی در زیبایی ظاهری و فیزیکی فرد دارند. اما ممکن است با داشتن بازوهایی شل و افتاده، شخص اعتماد بنفس خود را از دست داده و همواره سعی در پوشش این ناحیه از بدن خود داشته باشد. این اتفاق ‌می‌تواند در اثر عوامل مختلفی ایجاد شود که در نهایت راهکار نهایی آن جراحی لیفت بازو در نظر گرفته شود. در ادامه چند مورد از مواقعی که عمل لیف بازو می‌تواند مناسب باشد را به شما توضیح می‌دهیم.

رژیم های سخت تا چه اندازه در کوچک شدن بازو تاثیر دارند؟

افراد دارای اضافه وزن یکی از متقاضیان انجام جراحی لیفت بازو به شمار ‌می‌روند. این گروه از افراد ممکن است بعد از گرفتن رژیم‌های سنگین در کوتاه ‌مدت و همراه با از دست دادن چربی‌های اضافه در نواحی مختلف بدن، میزان قابل توجهی از توده عضلانی زیرپوستی خود را نیز از دست بدهند.

این اتفاق در نواحی بازوها، ‌می‌تواند خود را به شکل پوستی آویزان و شل در زیر و اطراف آن‌ها نشان دهد. در این مورد، روند بازگشت پوست بازو به حالت نرمال و با استفاده از رژیم مناسب و ورزش ‌می‌تواند تا سال‌ها به طول انجامد و یا اینکه پوست بازو به صورت دلخواه فرد جمع نشود. در نهایت بیمار تصمیم ‌می‌گیرد که راهی بهتر و آسان‌تر را برای جمع کردن بازوی خود در نظر گرفته و روش جراحی لیفت بازو را انتخاب کند.

افزایش سن و کاهش تولید الاستین و کلاژن

افزایش سن یکی دیگر از فاکتورهایی است که ‌می‌تواند باعث ایجاد بازوهای شل و آویزان شود. دو پروتئین مهم در بدن که نقش موثری در جوان‌سازی و زیبایی پوست ایفا ‌می‌کنند الاستین و کلاژن نام دارند.

الاستین باعث ‌می‌شود تا پوست همواره خاصیت ارتجاعی بودن خود را حفظ کرده حال آنکه کلاژن به حفظ ساختار پوست و استحکام فیزیکی آن کمک ‌می‌کند. متاسفانه با بالا رفتن سن، تولید این دو پروتئین در لایه‌های میانی و درم پوست از بین رفته و در نتیجه پوست، دچار شلی، کشیدگی و چروک ‌می‌شود. بنابراین خیلی طبیعی است که با بالا رفتن سن، تقاضا برای جراحی لیفت بازو افزایش پیدا کند.

بهتر است پیش از عمل جراحی لیفت بازو در ابتدا یک جلسه مشاوره با پزشک خود ترتیب داده تا اقدامات و بررسی‌های لازم پیش از این عمل انجام شود. در این راستا پزشک توصیه‌های ضروری را در اختیار بیمار قرار ‌می‌دهد تا از هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری شود. به پیشنهاد فوق تخصص پلاستیک، لازم است تا افراد کاندیدی که دارای اضافه وزن هستند در ابتدا به وزن متعادل رسیده و سپس اقدام به عمل جراحی لیفت بازو کنند. همچنین لازم است تا چند هفته پیش و بعد از عمل جراحی از مصرف دخانیات و الکل پرهیز شود تا بعدها در روند بهبودی، اختلال و مشکلی پیش نیاید.

هر آنچه در مورد جراحی لیفت بازو باید بدانید

لیفت بازو چگونه انجام میشود؟

عمل لیفت بازو به منظور کاهش پوست و چربی اضافی اطراف بازو و در نتیجه آن، سفت و خوش‌فرم شدن بازو انجام ‌می‌شود. این عمل به دو روش جراحی و غیرجراحی انجام ‌می‌شود.

عمل غیر جراحی لیفت بازو

در این روش نیازی به جراحی، برش و یا استفاده از مواد بیهوشی نیست. این مورد به خصوص برای بیمارانی با بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای و افرادی با زمینه ترس از بیهوشی و اتاق عمل، گزینه مناسبی عنوان ‌می‌شود. این روش به دو صورت ‌هایپوگرافی و لیزر انجام ‌می‌شود که در ادامه توضیحاتی درمورد این دو روش ارائه ‌می‌شود.

هایپوگرافی

در روش هایپوگرافی، پزشک با استفاده از داروهای بی‌حسی موضعی، ناحیه مورد نظر را بی‌حس کرده و سپس با استفاده از امواج التراسونیک ناحیه مورد‌نظر را در معرض تابش قرار داده تا چربی این مناطق آب شده و سپس به وسیله ابزاری به نام‌ هایپو، این چربی آب‌شده را از محل استخراج ‌می‌کند.

لیفت بازو به وسیله لیزر

این روش نیز مشابه روش ‌هایپوگرافی انجام ‌می‌شود؛ با این تفاوت که اشعه کاربردی برای آب کردن چربی‌ها به وسیله لیزر انجام ‌می‌شود. در ابتدا ناحیه مورد‌نظر، با استفاده از مواد بی‌حسی کاملا بی‌حس شده، سپس با استفاده از اشعه لیزر، چربی‌ها آب شده و پس از انجام کار، این چربی‌های آب شده به وسیله یکسری ابزار مخصوص از محل خارج شده و عمل پایان ‌می‌پذیرد. در هر دو این روش‌ها مدت زمان عمل کوتاه بوده و بیمار دوره نقاهت خاصی را سپری نمی‌کند.

لیفت بازو با عمل جراحی

در این روش که به آن براکیوپلاستی نیز ‌می‌گویند در ابتدا پزشک متخصص، میزان افتادگی پوست را برای انجام جراحی مشخص ‌می‌کند. سپس با توجه به وضعیت و یا درخواست بیمار، بیهوشی عمومی و یا بی‌حسی موضعی انجام ‌می‌شود. در مرحله بعد جراح بازوی بیمار را برش ‌می‌دهد تا بتواند به چربی‌های اضافه این ناحیه دسترسی پیدا کند. این برش‌ها بر اساس میزان افتادگی و ناحیه هدف، ممکن است برای هر بیمار متفاوت انجام شوند. اما خیالتان راحت باشد چرا که جراح تنها قسمت مربوط به پوست را برش داده و هیچگونه آسیبی به بافت و ماهیچه‌ها وارد نمی‌شود.

در مرحله بعد توده‌های چربی اضافی به وسیله دستگاه مکش خارج شده و پس از اتمام کار، نواحی برش‌خورده به وسیله بخیه‌های جذبی یا غیرجذبی بخیه زده ‌می‌شوند. در صورت استفاده از بخیه‌های غیرجذبی نیاز است تا پس از یک یا دو هفته این بخیه‌ها توسط پزشک کشیده شوند.

هر آنچه در مورد جراحی لیفت بازو باید بدانید

قیمت جراحی لیفت بازو

به طور کلی برای تخمین هزینه جراحی لیفت بازو نمی‌توانیم قیمت مشخصی را در نظر بگیریم. این امر رابطه مستقیمی با فاکتورهایی دارد که ‌می‌توانند تا میزان قابل ملاحظه‌ای این نرخ را دستخوش تغییر قرار دهند. مثلا اینکه عمل شما به صورت جراحی یا غیرجراحی انجام شود تاثیر مهمی در بالا و پایین کردن این نرخ دارد. همچنین دیگر عوامل چون استفاده از تجهیزات و لوازم، محل انجام عمل، استفاده از داروهای بی‌حسی یا بیهوشی و غیره همه از جمله فاکتورهای مهمی هستند که تاثیر بسزایی در تعیین نهایی نرخ عمل لیفت بازو دارند.

سخن آخر

درعمل های زیبایی نکته ی اصلی انتخاب پزشک متخصص و حرفه‌ای جراحی پلاستیک است. به همین جهت باید در انتخاب پزشک دقت لازم را به عمل بیاورید. در ادامه قیمت نیز یکی از فاکتورهای اساسی برای جراحی های پلاستیک است. با در نظر گرفتن این دو نکته مجموعه ی زیبایی مهزیار به شما در انتخاب فوق تخصص پلاستیک حرفه‌ای مشاوره میدهد تا بهترین تجربه را از جراحی براکیوپلاستی و سایر جراحی های زیبایی داشته باشید.

 

مطالب مشابه را ببینید!